BigBabyWish skriver:
Er der andre som nærmer sig termin som også oplever ondt helt nede ved skambenet?
De sidste mange aftener har jeg oplevet mange plukveer, menstruationssmerter samt ondt i lænden, men udover dette er jeg begyndt at have ondt allernederst helt nede ved skambenet?
Det føles som om hun rokker lidt nedad og trykker jeg på skambenet er der fuldkommen stenhårdt?
Er det normalt? 
Ja det er helt normalt.
Nu du nærmer dig terminen, så er barnets vægt og bevægelser med til at trykke og klemme alle mulige steder i bækkenet og også skambenet, og samtidigt med at man svejer mere og mere i ryggen, strækker og giver alle muskler og led sig. Man kompenserer også for vægten ved at indtage andre holdninger og bevægelser end man normalt gør, så derfor får man belastet og brugt en masse muskelgrupper, som man normalt ikke bruger..derfor al denne ømhed her og der.
Derudover så er løsnehormonerne i kroppen, som skal løsne den store muskel i bækkenbunden igang og da bækkenet ganske langsomt giver sig og glider fra hinanden, så kan man få enormt ondt i skambenet.
Been there, done that 
Men det går altsammen hurtigt over efter fødslen.
Hvil dig mange gange i løbet af dagen.
Når du ligger ned, så læg en pude mellem knæene, sådan at dit øverste lår ligger vandret ud fra koppen og ikke ligger nedad mod det underste ben..det aflaster bækkenet rigtigt godt.
Husk at gøre alt med samlede ben.
Undgå for bløde sofaer og stole, så du ikke synker ned og får forkert belastning og skævhed i ryg og bækken.
Sid hellere på en stiv stol en en lænestol osv.
Lad være med at vride i ryg og bækken, men sørg for at holde dig lige i de stillinger du indtager.
Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie
Anmeld