At give brugt babytøj i barselsgave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2011

LC

Lige after jeg havde født min datter fik jeg en barsels gave fra en i familien, som jeg overhoved ikke havde forventet havde en gave med.

Men hun kom forbi til frokost en dag, og havde lige været i mødre hjælpen med en af hendes veninder, så hun havde købt en Fin Kjole og et par vanter til min datter.

Kjolen som var fin, havde desværre en krave som stod lige op i lufften når min datter fik kjolen på, så selvom den så sød ud så fik hun den ikke på mere end 2 gange. Men kunne selv have fundet på at købe den kjole, den havde desværre bare en dårlig pasform, men det kunne nyt tøj jo også have.

Men synes absolut ikke der er noget ivejen med at man giver brugt tøj som barselsgave. Hvis man gerne vil give en lille ting, men ikke vil bruge mere end 50kr, så synes jeg det er helt fint.

Men omvendt vil måske have forventet noget mere af en nær veninde. Men kan også være fordi hun ikke vil give dig noget vildt dyrt fordi hun ikke vil have at du skal føle at du skal give en masse tilbage til hende (s' børn/når hun får børn). 

Men er sikker på at hun har gjort det i en god mening og for at gøre dig glad...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

ønskebørn74

Anonym skriver:

Okay, jeg er lidt bange for at blive haglet ned, hvis i opfatter det her som snobbet. Det skal ikke forstås sådan, så læs lige HELE indlægget først, så er i søde. Og lad mig starte med at sige, at jeg i flere debatter har sagt, at jeg synes det er fint at give brugte ting i barselsgave, når det fx er store ting man har fundet i rigtig flot/stort set ny stand osv.

Nå, anyway. Jeg skal snart føde, og tidligere på ugen havde jeg besøg af min veninde og hendes kæreste. Da de bor i den anden ende af landet går der længe inden jeg ser dem igen, så de havde en tidlig barselsgave med. Veninden er en god veninde, trods vi ikke kan ses så ofte. Det var super sødt af dem, self!

Jeg pakker den så op, og det er et sæt tøj. Body, bukser og strømper. Og blev da ret glad, men bed også hurtigt mærke i, at det var meget fnulret og farverne var meget udvaskede.

Min veninde siger så: "Ja, det er fra mødrehjælpen! Det kostede bare INGENTING! Jeg viste ikke hvordan du havde det brugt tøj, men det var bare SÅ billigt!" - Sagde self. tak, og det var en dejlig gave og sådan, men jeg sidder alligevel her bagefter med en "øøøh"-følelse.

Hun er en god veninde, og hende og hendes kæreste er meget velhavende, så det undrer mig, at de vælger at give mig et sæt udvasket babytøj i barselsgave. Og forstå mig ret! Jeg har IKKE noget i mod brugt tøj - 90% af det babytøj jeg har købt er købt brugt. Men går altid efter det i god stand..

Så jeg tænkte bare. Hvis i havde gode penge, ville i så give et sæt forvasket, fnulret og meget slidt sæt babytøj til en god veninde i barselsgave?

Det er ikke for at lyde utaknemmelig, det er self. dejligt at få gave i det hele taget, men jeg undrede mig abre, når nu de er så velhavende og går i mærketøj og altid købe dyre ting, at jeg så får sådan et sæt udvasket tøj i barselsgave.. Ikke en gang i god stand

Hvad synes i om det? Som sagt! INTET imod brugt, jeg har SÅ meget brugt, det er ikke det... 

min veninde har fået både en hel del nye og en hel del brugte ting efterhånden... Når jeg har fundet brugte ting, siger jeg altid at hun selv bestemmer om de kommer i brug... Men heldigvis ved jeg hun selv køber brugte ting til sin pige...

men ja, når de er velbeslåede synes jeg de er nerrige... og så slidte ting øv..

Anmeld

30. august 2011

Miss T

Først vil jeg sige, at jeg ikke har læst de andre indlæg udover dit! Men jeg kan ikke forstå, at du er bange for at blive haglet ned..

Jeg synes personligt ikke, at man skal gå i mødrehjælpen/genbrugsen og købe brugt tøj til andre, medmindre disse har bedt om det. Det virker lidt forkert i mine øjne - og her tænker jeg ikke på om de har penge eller ej. De kunne i princippet bare have købt en blomst til dig..

NEJ køb ikke genbrug til andre, medmindre man ved at det er OK. Det er bestemt mine tanker.

Anmeld

30. august 2011

CamillaValby

Gigl skriver:

Enig - det ville jeg nok alligevel heller aldrig o_O ..

ikke fordi det hele skal gøres op i penge, meen synes da det er uhøfligt ikke at "ofre" en smule når ens gode ven/veninde skal have barn..

Jeg har selv fået en del brugt tøj til min søn, det var ikke som gave, men som et tilbud.. Så brugt tøj er fint, meeen ikke til noget der kal forestille en ordentlig gave

lige præcis det har jeg også, og det har jeg det også helt fint med.

Men havde jeg fået det i gave havde jeg godt nok også gloet lidt hehe

Anmeld

30. august 2011

norenberg

en brugt gave er bare ikke i orden....personligt vil jeg ikke syntes om at få en brugt gave så vil jeg hellere undvære...det er en ærlig sag at nogen ikke har råd til at købe en gave...men så kan man sige jeg har sku ikke råd....det gør folk i min omgangskreds hvis det er tilfældet....jeg har ikke noget i mod at få brugt tøj af folk men bare ikke som gave...

Anmeld

30. august 2011

Mi

Hvis man skal give brugt i gave, så syntes jeg at man enten lige skal tjekke om det er noget som modtager mangler eller det skal være i god stand og man skal kende modtager godt nok til at vide at det er ok. 

Jeg ville altså også undre mig, hvis det tøj jeg fik i barselsgave var meget slidt, ville derimod være meget glad, hvis det var flot, men brugt. Jeg har fx lige købt brugt til min lillesøster i barselsgave, men ringede til hende inden, og spurgte om der var noget speciel tøj hun manglede og købte så det. Jeg fik så til gengæld dobbelt så meget tøj, som jeg ellers ville have købt til hende og hun fik i den størrelse og varmt tøj som hun manglede til baby

Anmeld

31. august 2011

SussieThyssen

Altså..i mit univers så giver man ikke brugte ting i barselsgave. Lad gå med at man siger: Jeg har fundet det og det på genbrug og så giver det. Men som GAVE..nej..det gør man ikke.
og så dyrt er det altså heller ikke at købe en sød NY ting.
Selv i Kvickly kan man få sødt babytøj til overkommelige priser, så det er altså noget pjat.

Kærligst
Sussie

Anmeld

31. august 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Når hun siger, det er en TIDLIG barselsgave - kan der så ikke ligge det i det, at hun har tænkt sig at give dig en "rigtig" barselsgave, når den tid kommer? Eventuelt en SEN af slagsen, når I ses et stykke tid efter fødslen?

Måske havde hun slet ikke tænkt sig at give dig en barselsgave allerede nu, men faldt så over sættet, da hun var med i Mødrehjælpen og syntes, det kunne være hyggeligt at give dig lidt allerede nu.

Jeg ved ikke, hvorfor hun skulle betone "en TIDLIG gave", hvis hun ikke har tænkt sig at give dig en "rigtig" barselsgave senere. Men det vil tiden jo vise. I hvert fald er det spild af kræfter at ærgre sig over på forhånd - og når baby kommer, har du nok glemt det igen

Anmeld

31. august 2011

Laulund87

SussieThyssen skriver:

Altså..i mit univers så giver man ikke brugte ting i barselsgave. Lad gå med at man siger: Jeg har fundet det og det på genbrug og så giver det. Men som GAVE..nej..det gør man ikke.
og så dyrt er det altså heller ikke at købe en sød NY ting.
Selv i Kvickly kan man få sødt babytøj til overkommelige priser, så det er altså noget pjat.

Kærligst
Sussie

Anmeld

31. august 2011

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
Anonym skriver:

Okay, jeg er lidt bange for at blive haglet ned, hvis i opfatter det her som snobbet. Det skal ikke forstås sådan, så læs lige HELE indlægget først, så er i søde. Og lad mig starte med at sige, at jeg i flere debatter har sagt, at jeg synes det er fint at give brugte ting i barselsgave, når det fx er store ting man har fundet i rigtig flot/stort set ny stand osv.

Nå, anyway. Jeg skal snart føde, og tidligere på ugen havde jeg besøg af min veninde og hendes kæreste. Da de bor i den anden ende af landet går der længe inden jeg ser dem igen, så de havde en tidlig barselsgave med. Veninden er en god veninde, trods vi ikke kan ses så ofte. Det var super sødt af dem, self!

Jeg pakker den så op, og det er et sæt tøj. Body, bukser og strømper. Og blev da ret glad, men bed også hurtigt mærke i, at det var meget fnulret og farverne var meget udvaskede.

Min veninde siger så: "Ja, det er fra mødrehjælpen! Det kostede bare INGENTING! Jeg viste ikke hvordan du havde det brugt tøj, men det var bare SÅ billigt!" - Sagde self. tak, og det var en dejlig gave og sådan, men jeg sidder alligevel her bagefter med en "øøøh"-følelse.

Hun er en god veninde, og hende og hendes kæreste er meget velhavende, så det undrer mig, at de vælger at give mig et sæt udvasket babytøj i barselsgave. Og forstå mig ret! Jeg har IKKE noget i mod brugt tøj - 90% af det babytøj jeg har købt er købt brugt. Men går altid efter det i god stand..

Så jeg tænkte bare. Hvis i havde gode penge, ville i så give et sæt forvasket, fnulret og meget slidt sæt babytøj til en god veninde i barselsgave?

Det er ikke for at lyde utaknemmelig, det er self. dejligt at få gave i det hele taget, men jeg undrede mig abre, når nu de er så velhavende og går i mærketøj og altid købe dyre ting, at jeg så får sådan et sæt udvasket tøj i barselsgave.. Ikke en gang i god stand

Hvad synes i om det? Som sagt! INTET imod brugt, jeg har SÅ meget brugt, det er ikke det... 

Det havde jeg også en veninde der gjorde, sagde bare pænt tak og afleverede det i en genbrugsbutik dagen efter.

Hvis man ikke syns man har råd til det helt vilde, så har Føtex/Bilka/Kvickly osv tit babytøj til ingen penge.

Jeg syns personligt ikke man kan tillade sig at give brugt tøj i barselsgave og kunne aldrig selv finde på det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.