At give brugt babytøj i barselsgave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2011

klmf

Synes da det er fint de bruger deres egne penge på dem selv - men du er jo så heller ikke forpligtet yderligere med den gave, andet end at du kan kyle den direkte i skralderen, hvis det virkelig er så forvasket Eller have det som et 'nød-sæt' hjemme hos bedsterne (man ved jo aldrig hvornår der er læk på sådan nogle størrelser).

Jeg fik engang et par brugte sko i 25-års fødselsdagsgave af en veninde - der kiggede jeg godt nok også lidt. Sagde ikke noget og de endte med at blive et yndlingspar jeg har slidt op, he he...

Ud til højre med det og tænk så ikke nærmere over det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

tinasmor

Det er ok, det er bare sådan en typisk kommentar, synes jeg.. Og omstændighederne og min forklaring taget i betragtning, synes jeg ikke det er utaknemmeligt Pigen havde travlt med at snakke om sine fede nye sko, og "se hvad jeg lige har købt" osv., så synes det var sådan lidt.. ja..

Jeg er ked af at du blev stødt over den tidlige kommentar som en bruger gav dig, men tænker lidt at du selv skrev:

Hvad synes i om det? Som sagt! INTET imod brugt, jeg har SÅ meget brugt, det er ikke det...

Måske du helst gerne så at vi alle er enige med dig i indlægget og I såfald tænker jeg hvorfor du så gerne vil have en kommentar om hvad vi synes om det. Jeg vil give dig ret i, at jeg synes at det er mærkeligt at give en brugt gave som åbenbart er meget nusset osv. men for mig er og har det nu altid været sådan at det er tanken der tæller lige meget hvad det er. Som jeg læser ud fra dit indlæg så synes du (fordi hun bruger mange penge på sig selv og de har gode job) at de skulle have købt noget andet eller alternativt slet ikke have købt noget. Så jeg kan godt forstå den bruger der måske synes det virker lidt utaknemmeligt og når du så selv spørger hvad vi synes om hele den sag (uden at kende dig selvfølgelig) så tror jeg ikke, at du skal ligge så meget i svaret, det kunne bare godt lige ved første indtryk (på mig) ligne at du var en smule utaknemmelig.

Anmeld

30. august 2011

Clisolka

Jeg kan godt forstå du er skuffet! Det ville jeg også have været. 

Brugt tøj er godt - bare ikke at give det i gave 

Hvilket minder mig om, at min svigermor fik et brugt sæt tøj fra genbrugsen sidste år i fødselsdagsgave af en god veninde! 

Anmeld

30. august 2011

millesofie

Anonym skriver:

Okay, jeg er lidt bange for at blive haglet ned, hvis i opfatter det her som snobbet. Det skal ikke forstås sådan, så læs lige HELE indlægget først, så er i søde. Og lad mig starte med at sige, at jeg i flere debatter har sagt, at jeg synes det er fint at give brugte ting i barselsgave, når det fx er store ting man har fundet i rigtig flot/stort set ny stand osv.

Nå, anyway. Jeg skal snart føde, og tidligere på ugen havde jeg besøg af min veninde og hendes kæreste. Da de bor i den anden ende af landet går der længe inden jeg ser dem igen, så de havde en tidlig barselsgave med. Veninden er en god veninde, trods vi ikke kan ses så ofte. Det var super sødt af dem, self!

Jeg pakker den så op, og det er et sæt tøj. Body, bukser og strømper. Og blev da ret glad, men bed også hurtigt mærke i, at det var meget fnulret og farverne var meget udvaskede.

Min veninde siger så: "Ja, det er fra mødrehjælpen! Det kostede bare INGENTING! Jeg viste ikke hvordan du havde det brugt tøj, men det var bare SÅ billigt!" - Sagde self. tak, og det var en dejlig gave og sådan, men jeg sidder alligevel her bagefter med en "øøøh"-følelse.

Hun er en god veninde, og hende og hendes kæreste er meget velhavende, så det undrer mig, at de vælger at give mig et sæt udvasket babytøj i barselsgave. Og forstå mig ret! Jeg har IKKE noget i mod brugt tøj - 90% af det babytøj jeg har købt er købt brugt. Men går altid efter det i god stand..

Så jeg tænkte bare. Hvis i havde gode penge, ville i så give et sæt forvasket, fnulret og meget slidt sæt babytøj til en god veninde i barselsgave?

Det er ikke for at lyde utaknemmelig, det er self. dejligt at få gave i det hele taget, men jeg undrede mig abre, når nu de er så velhavende og går i mærketøj og altid købe dyre ting, at jeg så får sådan et sæt udvasket tøj i barselsgave.. Ikke en gang i god stand

Hvad synes i om det? Som sagt! INTET imod brugt, jeg har SÅ meget brugt, det er ikke det... 

nu er jeg jo ikke lige frem velhavende

men nej det ville jeg ikke

for at give et eksempel

min veninde skal føde i jan og jeg er igang med at finde "gode" ting til den

jeg har indtil videre fundet næsten en hel pakke bleer (nye) arvetøj fra min pige i fede mærker (lego,katvig,småfolk osv) og alt ser pænt ud. lidt baby legetøj, kyser, hagesmækker og sutsko

men alt hvad jeg har er jo genbrug (selv bleerne er fra dengang tinke var lille) men jeg lægger kun det bedste i kurven

havde så tænkt også at lægge lidt til moren og faren i og lave en lille kurv til storebroren.

men på den måde jeg gør det, synes jeg det er okay for har jo ikke særlig mange penge og på den her måde får hun jo noget fedt ud af det  

Anmeld

30. august 2011

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Jeg er ked af at du blev stødt over den tidlige kommentar som en bruger gav dig, men tænker lidt at du selv skrev:

Måske du helst gerne så at vi alle er enige med dig i indlægget og I såfald tænker jeg hvorfor du så gerne vil have en kommentar om hvad vi synes om det. Jeg vil give dig ret i, at jeg synes at det er mærkeligt at give en brugt gave som åbenbart er meget nusset osv. men for mig er og har det nu altid været sådan at det er tanken der tæller lige meget hvad det er. Som jeg læser ud fra dit indlæg så synes du (fordi hun bruger mange penge på sig selv og de har gode job) at de skulle have købt noget andet eller alternativt slet ikke have købt noget. Så jeg kan godt forstå den bruger der måske synes det virker lidt utaknemmeligt og når du så selv spørger hvad vi synes om hele den sag (uden at kende dig selvfølgelig) så tror jeg ikke, at du skal blive så stødt over svaret.

Jeg har ikke noget imod man er uenig, men der er ingen grund til at blive personlig og kalde mig utaknemmelig. Især alle de ting jeg har forklaret taget i betragtning.

Man kan udmærket sige: "Jeg synes nu det er fint at give den slags gaver, så jeg ville nok være blevet glad uanset hvad" eller "Det er jo tanken der tæller, og det er da bare dejligt, at de giver en gave". Der er mange måder at komme med sine modsatrettede holdninger på, uden at gå ind og blive personlig. 

Anmeld

30. august 2011

millesofie

sne190810 skriver:

Brugt eller ej, så ville jeg ALDRIG sidde og plabrer løs om hvor billig gaven havde været ...

Så er man da ikke den hurtigeste knallert på havnen  Ikke ondt ment, men det er lidt ligesom at sige til sin kæreste, hvad ens nye jakke rigtigt har kostet.

mangler min -synes godt om- knap

Anmeld

30. august 2011

DitteFisk

CamillaValby skriver:

Jeg ville aldrig give brugt i gave om det var til barsel eller ej.

MEN havde jeg ikke penge, kunne jeg sagtens finde på at købe noget som fx var sat ned eller var en del rabat på.

Men brugt no way.

Enig - det ville jeg nok alligevel heller aldrig o_O ..

ikke fordi det hele skal gøres op i penge, meen synes da det er uhøfligt ikke at "ofre" en smule når ens gode ven/veninde skal have barn..

Jeg har selv fået en del brugt tøj til min søn, det var ikke som gave, men som et tilbud.. Så brugt tøj er fint, meeen ikke til noget der kal forestille en ordentlig gave

Anmeld

30. august 2011

3rollinger

Solstråle2011 skriver:

Jeg ku ik finde på at give brugt tøj i gave... men er selv stor tilhænger af brugt tøj generelt, men ikke som gave..

Ditto!

Anmeld

30. august 2011

morethanperfect

Syns det er lidt mærkeligt .. Især at sige det var vildt billigt .. Men jeg forventede ingen barsels gaver er for syns det er noget underligt noget, så ville nok mere se på det som " neej noget fin tøj i lige fandt til billige penge " . Jeg ved ik rigtig hvad jeg ville sige eller gøre . Hehe ..

Anmeld

30. august 2011

Den lykkelige

Har det præcis som dig!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.