At give brugt babytøj i barselsgave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2011

SjeBets

jeg havde nok været ligeglad, men ok jeg forventer heller ikke noget fra nogen. Giver da nogle gange brugt tøj til mine niece og nevø, hvis jeg lige falder over noget der er sødt og de kan passe, men det er mere jeg faldt lige over det, ikke så meget som gave, Ellers arver de også rigtigt meget tøj fra mine unger og mine bonus unger. 

og tænker ikke over had folk giver i forhold til hvad de tjener, fordi de kan også være ude i nogle problemer som man ikke kender til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

Anonym trådstarter

FruDall skriver:

Har selv modtaget brugt tøj i barselsgave og det var fint med mig.

Men ville måske blive skuffet hvis min veninde i den grad lagde vægt på hvor billigt det havde været - somom hun gik efter at slippe nemt om ved det?? Er du sikker på at det ikke bare var en lille "juhu, du er gravid gave"?

Hun sagde, at det var en tidlig barselsgave, fordi vi ikke har mulighed for at se lang tid efter fødslen pga. afstanden  

Og som sagt (som sagt, som sagt, som sagt) har jeg ikke noget imod brugt tøj, men der er jo forskel på brugt tøj. Det her var virkelig udvasket og slidt..

Anmeld

30. august 2011

Tvillingemor80

Anonym skriver:

Ja, kom sådan til at tænke på min x, der en gang gav mig en buket roser og sagde: "Ja, de var på tilbud i Fakta" - Hehe!

Nogen gange skal folk lærer at  hehe ..

Anmeld

30. august 2011

JeNoVa

Anonym skriver:

Tak skal du have for kommentaren. Men hun var ikke taget i mødrehjælpen for at købe noget til mig, men fordi hun var ude at shoppe med sin svigerinde, som snart skulle føde Så det var ikke med det formål, hun var derinde.

Jeg synes jeg har understreget meget, at jeg ikke har noget imod brugte ting og tøj, men at det i det mindste kan være i ordentlig stand. Jeg ved, at man kan få rigtig fint tøj i mødrehjælpen. Og når man har så travlt med dagligt at blære sig med alle sine dyre shopperier, synes jeg godt man kunne finde noget til en god veninde, som ikke er mega slidt og udvasket.

Jeg bryder mig faktisk ikke om, at du kalder mig utaknemmelig, taget i betragtning alle de ting, jeg har understreget herigennem. Det synes jeg er at blive personlig, og det er unødvendigt.

Jeg undskylder, hvis jeg har stødt dig!

Anmeld

30. august 2011

anmaj

Anonym skriver:

Okay, jeg er lidt bange for at blive haglet ned, hvis i opfatter det her som snobbet. Det skal ikke forstås sådan, så læs lige HELE indlægget først, så er i søde. Og lad mig starte med at sige, at jeg i flere debatter har sagt, at jeg synes det er fint at give brugte ting i barselsgave, når det fx er store ting man har fundet i rigtig flot/stort set ny stand osv.

Nå, anyway. Jeg skal snart føde, og tidligere på ugen havde jeg besøg af min veninde og hendes kæreste. Da de bor i den anden ende af landet går der længe inden jeg ser dem igen, så de havde en tidlig barselsgave med. Veninden er en god veninde, trods vi ikke kan ses så ofte. Det var super sødt af dem, self!

Jeg pakker den så op, og det er et sæt tøj. Body, bukser og strømper. Og blev da ret glad, men bed også hurtigt mærke i, at det var meget fnulret og farverne var meget udvaskede.

Min veninde siger så: "Ja, det er fra mødrehjælpen! Det kostede bare INGENTING! Jeg viste ikke hvordan du havde det brugt tøj, men det var bare SÅ billigt!" - Sagde self. tak, og det var en dejlig gave og sådan, men jeg sidder alligevel her bagefter med en "øøøh"-følelse.

Hun er en god veninde, og hende og hendes kæreste er meget velhavende, så det undrer mig, at de vælger at give mig et sæt udvasket babytøj i barselsgave. Og forstå mig ret! Jeg har IKKE noget i mod brugt tøj - 90% af det babytøj jeg har købt er købt brugt. Men går altid efter det i god stand..

Så jeg tænkte bare. Hvis i havde gode penge, ville i så give et sæt forvasket, fnulret og meget slidt sæt babytøj til en god veninde i barselsgave?

Det er ikke for at lyde utaknemmelig, det er self. dejligt at få gave i det hele taget, men jeg undrede mig abre, når nu de er så velhavende og går i mærketøj og altid købe dyre ting, at jeg så får sådan et sæt udvasket tøj i barselsgave.. Ikke en gang i god stand

Hvad synes i om det? Som sagt! INTET imod brugt, jeg har SÅ meget brugt, det er ikke det... 

jeg har også næsten kun købt brugt tøj til mine børn, men vil nok have svært ved at give et sæt brugt tøj især hvis det er synligt slidt...

hvis det var min gode veninde jeg gav det til, så ville jeg have spurgt hende først hvad hendes holdning var, og så havde jeg nok ikke valgt det grimmeste

Anmeld

30. august 2011

Anonym trådstarter

- skriver:

Ikke brugt til gave....

Syntes brugte ting er noget man selv køber...

Uanset hvor mange penge de har/ikke har, så syntes jeg det noget pjat, så hellere undvære gaven.

Jeg tror jeg ville have det ok med det var brugt, hvis det var i flot stand. Som sagt har jeg købt/fået 90% af mit babytøj brugt, og måske 95% af det kan man slet ikke se har været brugt.. Så jeg forstår ikke, at man køber det mest slidte af det allermest slidte og giver det som gave, ævler om hvor billigt det var, og så har travlt med at blære sig med alt det nye, dyre, fine tøj man har købt til sig selv

Anmeld

30. august 2011

Anonym trådstarter

JeNoVa skriver:

Jeg undskylder, hvis jeg har stødt dig!

Det er ok, det er bare sådan en typisk kommentar, synes jeg.. Og omstændighederne og min forklaring taget i betragtning, synes jeg ikke det er utaknemmeligt Pigen havde travlt med at snakke om sine fede nye sko, og "se hvad jeg lige har købt" osv., så synes det var sådan lidt.. ja..

Anmeld

30. august 2011

tinasmor

JeNoVa skriver:

Jeg ville nok ikke selv købe brugt tøj til en barselsgave, men jeg har da allerede givet aflagt tøj fra mine egne børn i barselsgave.

Da mine forældre kom på besøg sidste år, kom de med en masse gaver. Nogle var nye, men mange af dem var købt på loppemarked i mere eller mindre god stand. De kunne ellers sagtens have haft råd til at købe det fra nyt, men det gjorde de ikke, og det synes jeg bare var lidt sjovt.

Som udgangspunkt synes jeg, man skal være glad for de gaver, man får, og hvis ikke lige gaven passer i smag, er det altid tanken der tæller. Din veninde har tænkt på dig og været i Mødrehjælpen med henblik på at købe en gave til dig og dit barn. Jeg synes nok egentlig, at du er en smule utaknemmelig.

Jeg er nok af samme holdning.

Personligt ville jeg nok ikke komme med en så gammelt udseende tøj som TS åbenbart har fået, men hvis jeg fik en gave af en venninde (rige som fattige) så er jeg faktisk rigtig glad for den gave lige meget hvad det er.  

Til TS: Jeg kan godt forstå at du tænker det er mærkeligt at hun giver en gave som er SÅ brugt som du giver udgangspunkt i. Havde jeg været din veninde, så havde jeg ikke pakket det ind og givet det som gave, men mere bare sagt: Jeg så dette og synes det så rigtig sødt ud, så kan du jo bruge det hvis du har lyst.

Anmeld

30. august 2011

CamillaValby

Jeg ville aldrig give brugt i gave om det var til barsel eller ej.

MEN havde jeg ikke penge, kunne jeg sagtens finde på at købe noget som fx var sat ned eller var en del rabat på.

Men brugt no way.

Anmeld

30. august 2011

sne190810

Brugt eller ej, så ville jeg ALDRIG sidde og plabrer løs om hvor billig gaven havde været ...

Så er man da ikke den hurtigeste knallert på havnen  Ikke ondt ment, men det er lidt ligesom at sige til sin kæreste, hvad ens nye jakke rigtigt har kostet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.