Anonym skriver:
Okay, jeg er lidt bange for at blive haglet ned, hvis i opfatter det her som snobbet. Det skal ikke forstås sådan, så læs lige HELE indlægget først, så er i søde. Og lad mig starte med at sige, at jeg i flere debatter har sagt, at jeg synes det er fint at give brugte ting i barselsgave, når det fx er store ting man har fundet i rigtig flot/stort set ny stand osv.
Nå, anyway. Jeg skal snart føde, og tidligere på ugen havde jeg besøg af min veninde og hendes kæreste. Da de bor i den anden ende af landet går der længe inden jeg ser dem igen, så de havde en tidlig barselsgave med. Veninden er en god veninde, trods vi ikke kan ses så ofte. Det var super sødt af dem, self!
Jeg pakker den så op, og det er et sæt tøj. Body, bukser og strømper. Og blev da ret glad, men bed også hurtigt mærke i, at det var meget fnulret og farverne var meget udvaskede.
Min veninde siger så: "Ja, det er fra mødrehjælpen! Det kostede bare INGENTING! Jeg viste ikke hvordan du havde det brugt tøj, men det var bare SÅ billigt!" - Sagde self. tak, og det var en dejlig gave og sådan, men jeg sidder alligevel her bagefter med en "øøøh"-følelse.
Hun er en god veninde, og hende og hendes kæreste er meget velhavende, så det undrer mig, at de vælger at give mig et sæt udvasket babytøj i barselsgave. Og forstå mig ret! Jeg har IKKE noget i mod brugt tøj - 90% af det babytøj jeg har købt er købt brugt. Men går altid efter det i god stand..
Så jeg tænkte bare. Hvis i havde gode penge, ville i så give et sæt forvasket, fnulret og meget slidt sæt babytøj til en god veninde i barselsgave?
Det er ikke for at lyde utaknemmelig, det er self. dejligt at få gave i det hele taget, men jeg undrede mig abre, når nu de er så velhavende og går i mærketøj og altid købe dyre ting, at jeg så får sådan et sæt udvasket tøj i barselsgave.. Ikke en gang i god stand 
Hvad synes i om det? Som sagt! INTET imod brugt, jeg har SÅ meget brugt, det er ikke det...
jeg har også næsten kun købt brugt tøj til mine børn, men vil nok have svært ved at give et sæt brugt tøj især hvis det er synligt slidt... 
hvis det var min gode veninde jeg gav det til, så ville jeg have spurgt hende først hvad hendes holdning var, og så havde jeg nok ikke valgt det grimmeste