Jer med tvillinger-plus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du tvillinger/trillinger/firlinger - og hvordan fik du dem?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.870 visninger
20 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. august 2011

Giraffen

Hej Piger

Ja nu er jeg blevet gravid på gammeldags manér, men jeg har en lillebitte angst for at have fået tvillinger - ikke fordi jeg tror det er tvillinger (vi har ikke nogen i familien) men sådan en "årh nej det ka jeg da ikke finde ud af"

Men så var det jeg tænkte på hvor 'lille' chancen reelt set er - og så blev jeg lidt nysgerrig på jer andre, der har fået dobbelt op på lykke (al respekt til jer forresten!)

Ja altså er det bare mig eller kommer der flere og flere tvillinger? og er det noget der er i vandet eller skyldes det at flere og flere er i behandling for barnløshed?

Uddyb gerne

Det er muligt at svare anonymt hvis man foretrækker det

På forhånd tak for alle jeres fantastiske erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

JeNoVa

Giraffen skriver:

Hej Piger

Ja nu er jeg blevet gravid på gammeldags manér, men jeg har en lillebitte angst for at have fået tvillinger - ikke fordi jeg tror det er tvillinger (vi har ikke nogen i familien) men sådan en "årh nej det ka jeg da ikke finde ud af"

Men så var det jeg tænkte på hvor 'lille' chancen reelt set er - og så blev jeg lidt nysgerrig på jer andre, der har fået dobbelt op på lykke (al respekt til jer forresten!)

Ja altså er det bare mig eller kommer der flere og flere tvillinger? og er det noget der er i vandet eller skyldes det at flere og flere er i behandling for barnløshed?

Uddyb gerne

Det er muligt at svare anonymt hvis man foretrækker det

På forhånd tak for alle jeres fantastiske erfaringer

Jeg fik tvillinger uden at have nogen i familien i forvejen. I Danmark er det hver 82. fødsel, der er en tvillingefødsel.

Det er rigtigt, at der kommer flere og flere tvillinger. Det har noget at gøre med, at chancerne for at få tvillinger stiger med moderens alder, og vi får i snit børn senere nu, end vi gjorde førhen. Desuden kan barnløshedsbehandling ganske rigtigt meget vel resultere i tvillinger.

Hvis jeg kan finde ud af at have tvillinger, kan du også, for jeg havde absolut ingen forstand på børn, før jeg fik dem. Man vokser ligesom med opgaven.

Anmeld

30. august 2011

Giraffen

JeNoVa skriver:

Jeg fik tvillinger uden at have nogen i familien i forvejen. I Danmark er det hver 82. fødsel, der er en tvillingefødsel.

Det er rigtigt, at der kommer flere og flere tvillinger. Det har noget at gøre med, at chancerne for at få tvillinger stiger med moderens alder, og vi får i snit børn senere nu, end vi gjorde førhen. Desuden kan barnløshedsbehandling ganske rigtigt meget vel resultere i tvillinger.

Hvis jeg kan finde ud af at have tvillinger, kan du også, for jeg havde absolut ingen forstand på børn, før jeg fik dem. Man vokser ligesom med opgaven.

Tak for svaret

Jeg trøster mig så med jeg 'kun' er 24 så er chancen nok endnu mindre

det er nok den der usikkerhed på hvordan man overhovedet bare vågner en dag og ka finde ud af alt det med at være mor - og så skulle gøre det med to, det virker bare som en uoverstigelig opgave, men jeg ved også inderst inde, at hvis jeg skal så kan jeg også

Og tillykke med bebserne 

Anmeld

30. august 2011

svanen73

Jeg fik tvillinger som 20 årig, vi har så oz i familien. Jeg blev dog dengang forsikret af JM til første undersøgelse at det var for langt ude til jeg sku bekymre mig

Anmeld

30. august 2011

twinny

Jeg venter øko tvillinger... Hverken mig eller manden har tvillinger i familien. Men de er også enæggede og det er ikk arveligt. Det er en "genetisk" fejl fra kvindens side. Men en skøn fejl.

Jeg er 22 år.

Jaah, 2-3 % er alle fødsler er tvillinger. Det er steget en smule, da ældre kvinder udskiller flere æg på deres senere dage.  og selvfølgelig folk der er i behandling som får lagt flere æg op.

1/3 del er enæggede og 2/3 er tveæggede tvillinger...

Hvad jeg har læst mig til...

Anmeld

30. august 2011

Kofoed.

Nu venter jeg tveæggende tvillinger, men kun den ene der er levedygtig, men svare nu alligevel.

De er øko lavet, min farfar var tveæggende tvilling og min farmor/morfor (søskende) lillebror havde en tvillingesøster som døde kort før fødselen, så de var også tveæggende. Ergo jeg kan nemt få tvillinger igen.

Anmeld

30. august 2011

Giraffen

svanen73 skriver:

Jeg fik tvillinger som 20 årig, vi har så oz i familien. Jeg blev dog dengang forsikret af JM til første undersøgelse at det var for langt ude til jeg sku bekymre mig

ja hold da fast så er naturen altså lidt mere snu end jeg lige havde forudset - men tillykke med vidunderx 2

Anmeld

30. august 2011

Giraffen

Baby-støv skriver:

Jeg venter øko tvillinger... Hverken mig eller manden har tvillinger i familien. Men de er også enæggede og det er ikk arveligt. Det er en "genetisk" fejl fra kvindens side. Men en skøn fejl.

Jeg er 22 år.

Jaah, 2-3 % er alle fødsler er tvillinger. Det er steget en smule, da ældre kvinder udskiller flere æg på deres senere dage.  og selvfølgelig folk der er i behandling som får lagt flere æg op.

1/3 del er enæggede og 2/3 er tveæggede tvillinger...

Hvad jeg har læst mig til...

okay der blev jeg lige lidt klogere var sikker på énæggede også var "arveligt" (lyder helt forkert)

det er også en underlig fornemmelse jeg har har aldrig overvejet at jeg sku ha tvillinger før og så den her underlige fornemmelse, det er skørt

Anmeld

30. august 2011

Giraffen

Kofoed. skriver:

Nu venter jeg tveæggende tvillinger, men kun den ene der er levedygtig, men svare nu alligevel.

De er øko lavet, min farfar var tveæggende tvilling og min farmor/morfor (søskende) lillebror havde en tvillingesøster som døde kort før fødselen, så de var også tveæggende. Ergo jeg kan nemt få tvillinger igen.

puha det må være hårdt? at indstille sig på at få to og så der kun er én der klarer den?

Anmeld

30. august 2011

twinny

Giraffen skriver:

okay der blev jeg lige lidt klogere var sikker på énæggede også var "arveligt" (lyder helt forkert)

det er også en underlig fornemmelse jeg har har aldrig overvejet at jeg sku ha tvillinger før og så den her underlige fornemmelse, det er skørt

Hehe... Jaah man lærer noget nyt hele tiden...

Jeg troede heller aldrig jeg skulle have tvillinger. Men hov, så lå der to til NF scanning. hehe...

Men så er det også slut med børn. hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.