Giraffen skriver:
Hej Piger
Ja nu er jeg blevet gravid på gammeldags manér, men jeg har en lillebitte angst for at have fået tvillinger - ikke fordi jeg tror det er tvillinger (vi har ikke nogen i familien) men sådan en "årh nej det ka jeg da ikke finde ud af"
Men så var det jeg tænkte på hvor 'lille' chancen reelt set er - og så blev jeg lidt nysgerrig på jer andre, der har fået dobbelt op på lykke (al respekt til jer forresten!)
Ja altså er det bare mig eller kommer der flere og flere tvillinger? og er det noget der er i vandet eller skyldes det at flere og flere er i behandling for barnløshed?
Uddyb gerne 
Det er muligt at svare anonymt hvis man foretrækker det
På forhånd tak for alle jeres fantastiske erfaringer
Jeg fik tvillinger uden at have nogen i familien i forvejen. I Danmark er det hver 82. fødsel, der er en tvillingefødsel.
Det er rigtigt, at der kommer flere og flere tvillinger. Det har noget at gøre med, at chancerne for at få tvillinger stiger med moderens alder, og vi får i snit børn senere nu, end vi gjorde førhen. Desuden kan barnløshedsbehandling ganske rigtigt meget vel resultere i tvillinger.
Hvis jeg kan finde ud af at have tvillinger, kan du også, for jeg havde absolut ingen forstand på børn, før jeg fik dem. Man vokser ligesom med opgaven. 
Anmeld