1½ års status :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

890 visninger
13 svar
0 synes godt om
15. januar 2009

Tut

Hej piger,

Denne måned er jo måneden hvor vores unger bliver 1½ år.

Så er det ikke tid til en status?

Noah blev målt og vejet på sin 1½ års dag (i tirsdags) 11,6 kg og 86 cm.

Han bruger både str. 86 og 92 i tøj.

Han eeeeeelsker sin vuggestue, det første han siger når jeg kommer for at hente ham er "nej". Christian aflevere ham ca. kl. 8 og jeg henter ham ca. kl. 15:20.

Han sover fra ca. kl. 19 til ca. kl 06:30 og så ca. 1½ time til lur i vuggestuen.

Han kan sige: Nej, Ja, Gravko, mo'ma (morgenmad), Ak (Tak), bad, barbar (farfar) - Men desværre ikke far og mor endnu.

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2009

..

God ide

Smilla vejer omkring 10 kg og er vel omkring 82 cm.

Hun sover fra 19.30 - 06.00 og 3 timer til middag.

Hun er mega glad for at gå i dagpleje og hygger sig med de andre børn.

Smilla kan sige vildt mange ord og sætninger fx, mor, far, Rolf, MacKenzie, mormor, farfar, bedstefar, cecilia, and, hund, fugl, kat, gravko, bil, tak, 1-2-3, godmorgen, sove, tænder, hår, øjne, tæer, hånd, Mackenzies bold, Smillas jakke, Bedstefar sover, MacKenzie nej, Smilla mad, fugle mad, far arbejde. Kan ikke lige komme i tanke om flere )

Anmeld

15. januar 2009

Rasmine

Go' morgen.

Rasmus vejer vel 13-15 kg. Ved ikke hvor lang han er, men bruger 96 i bluse, og 92 i buks.

Sover fra 19.30 - 07.00.
Og mellem 3 - 4 timer til middag.

Rasmus siger ikke så meget forståeligt, men VI forstår hans ord.

NA=igen. Va va = AV. Na na = Nej. Ma= Mor. Ga= far.
Han forstår næsten alt hvad vi siger. Øver sig mere og mere i at tale, tungen kører rundt i hele hovedet.
Elsker at få pomade i håret. Elsker stadig bolde. Elsker at hjælpe med at vaske tøj og trykke på knapperne på maskinerne.

Anmeld

15. januar 2009

Anja

Elias er 86-87 cm og vejer 12 kg, bruger 86 i bukser og 92 i bluser.

Han sover kl 20.00 - 07.30 og sover 3 - 3½ time til middag.

Han er rigtig glad for sin dp, han elsker at være der, hvilket måske hænger sammen med at han bliver lidt forkælet af sin dp da han er den yngste

Han har efterhånden mange ord fx far, morma (morgenmad), ja, nej, mere, op, tak, påå gee (prøv se), vov vov, muhh, miav .....

Han forstå efterhånden alt, hvad vi siger. Den anden da ville han ind i stuen, men døren var lukket og han kan ikke nå håndtaget. Mens han stod og brokkede sig lidt over det sagde jeg til min mand, at så mangler vi bare at Elias finder en skammel og kravler op på for at nå håndtaget - drengen kiggede på mig, gik ind på værelset, kom ud med en skammel, kravlede op og åbnede døren !!! De overrasker sgu nogle gange, de små banditter

Hans bedste legetøj er vist alt med hjul, bøger og ALT hvad hans storebror leget med

Anmeld

15. januar 2009

Juniors mor

Julie er 86 cm - vægten ved jeg ikke men nok omkring 12kg
Hun bruger str 86 i tøj, men det begynder at blive lidt småt.....

Hun er meget glad for sin dp og de andre børn dernede. Hun er en meget hjælpsom pige med stor ordenssans......Hun elsker fx at hjælpe med at dække bord, støve af og vaske tøj. Hun sætter altid selv hendes støvler på plads og putter legetøjet hun har jeget med tilbage i kasserne (håber det fortsætter!!). I dagplejen ved hun præcis hvem der har hvilken flyverdragt og hvilke støvler, og så finder hun det frem når de skal ud . Hun er også meget glad for hendes cykelhjelm og at cykle - især i dpéns store ladcykel.

Hun begynder at sige flere og flere ord fx.: Moar, dada (far), mormor, puha, mamam (mad), hov, nej, ja, ak (tak), dol (stol).....

Dukker er et hit! De bliver puttet, puslet og kysset - alt sammen forholdsvis brutalt.....

Anmeld

15. januar 2009

Joan ( Smallie )

Ja rigtig god ide

Niels er ikke blevet vejet siden han var 1 år men jeg vil skyde på omkring 13 kg og så bruger han 86 i bukser og 92 i trøjer

Han sover fra ca 18.30 til lidt i 6 og godt 3 timer til middag

Han elsker sin dp ( godt vi fik skiftet ) han har ikke engang tid til at sige farvel når han bliver afleveret.

Han elsker at hjælpe til herhjemme med at dække bord, vaske tøj og støvsuge.

Han snakker rigtig meget lige i tiden kommer der faktisk et nyt ord hver dag.
Lastbil, bil. draktor= traktor, grave= gravemaskine. hov, hund ja, nej, så altså, hej hej. mad, spise, sove, dyne, jakke, støvler, det er sjovt, det far, farfar, morfar,vov vov. buhh= ko, grrr= løve.banan, blomst, bold, bog. av av varm. Og flere men det er dem jeg lige kan komme på.
Han forstår også næsten alt hvad vi siger til ham, og han så gør det er en helt anden side af sagen

Ynglings legetøj må være hans gravemaskine han fik i julegave og alt hvad der har med traktor at gøre. Ja og så hunden.

Så er han begyndt at hive op i min trøje så min stor mave kommer til syne og sige ae ae og køre han hånden lige så fint over maven Gad vide om han ved der er en mere på vej.

Joan

Anmeld

15. januar 2009

birgittemarie

Nova Maria er ca. 86 cm. lang og vejer mellem 11 og 12 kilo. Hun vejer sig selv og det er gerne med tøj og hvad hun ellers lige kan tage med derop, så kender ikke hendes vægt med sikkerhed.
Hun bruger str. 86-92 i tøj.

Hun sover fra ca. 21-23 til 10-12... Passer mig udmærket, at hun er blevet et B-menneske lige som os, men frygter for, om det bliver svært for hende, at komme op i skole, når den dag engang kommer.

Hun kan sige Far, Mor, hej, op, vov vov, brrrrrøøønnn, seks (når vi tæller til 10 med hende brøler hun SEKS fra 1 -10 ), Buuuh, Mammam, njam njam (når noget smager godt), a' det?, hopla, hop, hovsi, sove, der, den der, kildekildekilde og g'nat.

Hun elsker at rydde op og sortere ting og også at hjælpe mig med at tørre ting af med karklude.
Hun er stadig vild med bøger og læser gerne op for os med stor, fornuftig stemme.
Hun er også meget glad for sine bamser og dukker, som hun kysser meget og kører rundt i sin lille dukkevogn.
Og så er hun pyntesyg. Hun stjæler halskæder og går rundt med dem foran spejlet, mens hun smiler og kurrer gør sig til. En aktivitet, der gør mig en smule angst pga lange snore om halsen, så jeg prøver ihærdigt at gemme alt, der kan bruges som halskæder væk, men hun er virkelig god til at finde dem igen . Hun sætter også pris på at finde sine kjoler og forsøge at tage dem på og hun tager også store stykker stof, som hun svøber sig i.

Ellers er hun meget fysisk. Hun elsker at danse, dreje rundt og gå på tæer, mens hun forsøger at hoppe. Hun vil også meget gerne mosle og kildes og er rigtig god til at løbe meget stærkt.

Og så har hun det bedste grin i hele verden.

Anmeld

15. januar 2009

Ny mor

Sjov idé.

Marius fyldte 1 1/2 år 05.01.

Ved ikke hvor lang han er og vejer, men han er tung og har lårbasser.

Bruger størrelse 86-92 i tøj og str. 21-22 i sko

Sover fra 19:15-30 til 7 morgen. Middagslur fra 12-13 tiden til 15 tiden.

ER super hidsig, hvis han ikke må spise/drikke/hælde vand på gulvet selv eller hive i ledninger - så går han i bro og skriger og sparker med arme og ben.......

Elsker at kravle op overalt........

Vil gerne give og dele ting (legetøj) ud, tømme opvaskemaskine og "hjælpe" med at ordne vasketøj mv.

Han kan sige, hej, vov-vov, nan-nan (bil), noget der lyder som gravko og traktor og lampe (han er meget optaget af lamper pt.)

Han ynglingslegetøj er en gammel traktor, der kører skævt og ikke er røget ud til udelegetøj endnu

Er begyndt at skrige og hvine når Julius gør det.

Elsker at lege bøhh, gemmeleg og tumle med Julius, når han gider lege med sin lillebror

Anmeld

16. januar 2009

Millebasse

Rigtig god ide

Bastian vejer ca. 9,5 kg. Længden ved jeg ikke lige..

Han bruger str. 80 i bukser og 74 i bluser, de begynder dog at være lidt små

Han elsker sin dagplejemor og stormer ind af døren når han kommer og vil ikke med hjem når han bliver hentet

Han sover fra 19 - ca. 6 og ca. 3 timer til middag.

Han er enormt kærlig og elsker at giver kys og kram samtidig er han også en rigtig dreng som farer rundt og slår kolbøtter og er enormt modig og frygtløs!
Han kan sige: bord, bil, dakdor (traktor), mojn mojn, hej, av, hov, Eja (Freja), baba (farfar), dyrelyde, go (sko).

Bastian forstår rigtig mange ting. Kan selv rydde af efter han har spist, peger på sin ble hvis den skal skiftes, går ud og peger på køleskabet hvis han er tørstig, finder rosinerne i skabet hvis han er sulten, hiver i tøjet hvis han vil have det af og hjælper så selv til, forstår beskeder osv osv.

Så er han bare rigtig kilden og har det skønneste grin og det mest charmerende blik

Anmeld

16. januar 2009

Nadi

Du har tyvstjålet min idé søde Tut! Så er helt klar på en uopdate på poderne Man kan vel som alle andre mødre godt lide at prale af sit barn

Jeg ander ikke hvad Oliver vejer og måler, men han bruger str 80-86. I sko bruger han str 23.

Han fik en ny dp-mor i oktober og hende er vi blevet rigtig glade for. Hun har i alt 4 børn til pasning. Tre piger og Oliver

Han kommer i seng kl 20 og sover til kl 7 når vi vækker ham, ellers kunne han sagtens snue længe (som hans mor og far ). Og til middag sover han også rigtig godt, dp'en er faktisk rigtig forundret over hvor godt han sover og siger at der skal springe en bombe før Oliver vågner. Men han sover ca fra kl 12-15.30.

Han skal måske have lagt dræn, vi skal til læge med ham igen først i marts og hvis det er ikke forbedret så skal han have dræn.

Oliver's favorit person er morfar, de er bare bedste venner

Han kan sige goddag og give hånd og moar er så stolt Synes han udvikler sig utrolig meget lige nu.

Alt i alt er han bare min dejlige dreng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.