Hurtig hjælp...hgs/hsu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2011

CamillaValby

Mutti2B skriver:

De er uduelige!! Håber dælme jeg bliver en bedre lægesekretær. Hun sagde at eftersom hun jo ikke vidste hvad vi havde snakket om (jeg gav hende et referat, men det var ikke godt nok) ja så kunne hun ikke hjælpe mig. Må ærlig indrømme at jeg var ret uforstående over for det. Hun må sgu da kunne se om der er booket en tid til mig kalenderen eller også kunne se om der var et afbud?? Men neeeej neeeeej

Selvfølgelig gør du det

Ej de lyder godt nok ikke til at være for kloge derovere. Prøv at ringe igen i morgen du skal bare presse på. For det der ihhhhh jeg bliver helt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

Masig

Mutti2B skriver:

Jeg er lige blevet ringet op af sygehuset om at de har en tid til HSG/HSU allerede på torsdag. Og det er jo helt vildt fedt, for jeg skal igang med behandling omkring d. 13. september, så det er snart. Jeg var ellers bange for at jeg ikke nåede det, for jeg skal også ud og rejse ugen op til.

Men men men.... Er det ikke noget med at det skal være på 10. dagen i cyklus? Jeg spurgte sekretæren der ringede og det vidste hun ikke, men vile spørge overlægen og så ringe tilbage til mig. Nu sidder jeg så og funderer over HVORFOR det egentlig skal være på 10. dagen? Er det fordi de ikke vil risikere at skylle et befrugtet æg ud? For i så fald er der jo ingen ko på isen. Jeg har jo for filan levet i cølibat siden jeg blev single

Grunden til de laver den SENEST på 10. dagen er at de helst ikke laver den mens man har menstruation, men de laver den selvfølgelig heller ikke hvis der er chance for du kan være gravid, og nogle har jo ægløsning meget tidligt og kan derfor godt have et befrugtet æg omkring 10. dagen....

Jeg synes du skal ringe til dem i morgen igen og sige at det simpelthen ikke kan passe at lægesekretæren ikke har overholdt sin aftale og du dermed ikke kan nå det... Det er svineri synes jeg og bare overhovedet ikke acceptabelt...

Anmeld

31. august 2011

Mutti2B

CamillaValby skriver:

Selvfølgelig gør du det

Ej de lyder godt nok ikke til at være for kloge derovere. Prøv at ringe igen i morgen du skal bare presse på. For det der ihhhhh jeg bliver helt

Så er der nyt i sagen....

Hende jeg snakkede med i går eftermiddag lovede jo at hun ville ringe her til morgen for at vi kunne se på det. Men har hun ringet NEJ!!!!!! De er simpelthen utrolige. Jeg ringede så og jeg var allerede på krigsstien da telefonen blev taget. Nå, men umiddelbart lød det til at være en anden så jeg talte lige til 10 (det var jo ikke hendes skyld). Hun fortalte at jeg skulle til Viborg til både samtale og undrsøgelse. What??? Hende jeg snakkede med sagde at tiden var her i Silkeborg og hvad er det nu for noget med en samtale? Sidst fik jeg bare et brev og så mødte jeg op til undersøgelsen. Det fattede jeg ikke. Samtalen kunne så blive i morgen (og der skal jeg til Tyskland med min far og han må jo ikke vide noget)  i Viborg og så ville jeg derefter blive indkaldt til undersøgelsen. Amen, så når jeg det jo ikke . Og så fortæller hun mig at det er en THL undersøgelse. Hvad dælen er nu det for noget? Ja, og det foregår på operationsstuen og jeg ikke bare kan tage hjem bagefter. Det lyder jo total skræmmende! Men men men.... så spørger jeg hende om hun ikke nok kunne presse mig ind mandag d. 12 for så kunne jeg nå det. Og hun var bare så sød. Hun sagde at hun kunne reservere en tid selvom hun faktisk først måtte gøre det efter lægen havde set mig, men hun syntes bare det var så synd for mig at jeg havde ventet så lang tid. Det skal lige siges at min henvisning har været væk i systemet siden d. 22. juli. Det endte med at ....

samtale på fredag

undersøgelse mandag d. 12

Så det ser ud til at det hele klapper alligevel. Nu har jeg så undersøgt hvad en THL er og det er en kikkertoperation. Synes det lyder voldsomt, men hvis det er det der skal til for at jeg kan få min lille guldklump, ja så tager jeg det med

Anmeld

31. august 2011

Mutti2B

Masig skriver:

Grunden til de laver den SENEST på 10. dagen er at de helst ikke laver den mens man har menstruation, men de laver den selvfølgelig heller ikke hvis der er chance for du kan være gravid, og nogle har jo ægløsning meget tidligt og kan derfor godt have et befrugtet æg omkring 10. dagen....

Jeg synes du skal ringe til dem i morgen igen og sige at det simpelthen ikke kan passe at lægesekretæren ikke har overholdt sin aftale og du dermed ikke kan nå det... Det er svineri synes jeg og bare overhovedet ikke acceptabelt...

Det er nemlig så dårligt.

Jeg har ringet til dem i dag og det hele løste sig. Det betaler sig at brokke sig

Se evt mit svar til CamillaValby

Anmeld

31. august 2011

CamillaValby

Mutti2B skriver:

Så er der nyt i sagen....

Hende jeg snakkede med i går eftermiddag lovede jo at hun ville ringe her til morgen for at vi kunne se på det. Men har hun ringet NEJ!!!!!! De er simpelthen utrolige. Jeg ringede så og jeg var allerede på krigsstien da telefonen blev taget. Nå, men umiddelbart lød det til at være en anden så jeg talte lige til 10 (det var jo ikke hendes skyld). Hun fortalte at jeg skulle til Viborg til både samtale og undrsøgelse. What??? Hende jeg snakkede med sagde at tiden var her i Silkeborg og hvad er det nu for noget med en samtale? Sidst fik jeg bare et brev og så mødte jeg op til undersøgelsen. Det fattede jeg ikke. Samtalen kunne så blive i morgen (og der skal jeg til Tyskland med min far og han må jo ikke vide noget)  i Viborg og så ville jeg derefter blive indkaldt til undersøgelsen. Amen, så når jeg det jo ikke . Og så fortæller hun mig at det er en THL undersøgelse. Hvad dælen er nu det for noget? Ja, og det foregår på operationsstuen og jeg ikke bare kan tage hjem bagefter. Det lyder jo total skræmmende! Men men men.... så spørger jeg hende om hun ikke nok kunne presse mig ind mandag d. 12 for så kunne jeg nå det. Og hun var bare så sød. Hun sagde at hun kunne reservere en tid selvom hun faktisk først måtte gøre det efter lægen havde set mig, men hun syntes bare det var så synd for mig at jeg havde ventet så lang tid. Det skal lige siges at min henvisning har været væk i systemet siden d. 22. juli. Det endte med at ....

samtale på fredag

undersøgelse mandag d. 12

Så det ser ud til at det hele klapper alligevel. Nu har jeg så undersøgt hvad en THL er og det er en kikkertoperation. Synes det lyder voldsomt, men hvis det er det der skal til for at jeg kan få min lille guldklump, ja så tager jeg det med

Hold da op

De er da godt nok ikke særlig gode til at give informationer, må indrømme at jeg er pænt måløs hehe kan ikke engang finde ord for det.

Ved ikke om du kan huske da jeg fik fjernet den "cyste" der sad i æggestokken. Det var så bare kikkertoperationen men det skulle vist være det samme som undersøgelsen, eller i hvertfald meget tæt på. Hvor de kører en kiggert ind igennem maven.

Men hvad var deres begrundelse for at du skulle have lavet denne undersøgelse frem for den anden? Syntes det lyder en smule drastisk.

Og RIGTIG god tur til Tyskland hehe

Anmeld

31. august 2011

CamillaValby

Ok har lige læst lidt om det, og det er åbenbart slet ikke det samme

Men den eneste forskel på den HSG undersøgelse jeg fik lavet og den du skal er at jeg lå direkte på en scanner og ikke får en kikkert op. Ellers er det jo det samme Men de må vel vide hvad de mener er bedst for dig

Anmeld

31. august 2011

Mutti2B

CamillaValby skriver:

Ok har lige læst lidt om det, og det er åbenbart slet ikke det samme

Men den eneste forskel på den HSG undersøgelse jeg fik lavet og den du skal er at jeg lå direkte på en scanner og ikke får en kikkert op. Ellers er det jo det samme Men de må vel vide hvad de mener er bedst for dig

Jeg ved heller ikke hvorfor jeg nu skal ha en THL, men hun sagde noget om at man ikke laver HGS så ofte mere. Tror det har noget med strålingen at gøre.

Men synes jo ligesom dig at det lyder drastisk. De skal lave et lille snit i skedetoppen hvor de fører kikkerten ind og så fylder de min bughule med saltvand så de kan se mine æggeledere og min æggestok i kikkerten. Fuck, mand, de skal sgu skære i mig. Og så er der jo risiko for betændelse og så ved jeg ikke om man må blive insemineret for sæd er jo ikke sterilt

Anmeld

31. august 2011

CamillaValby

Mutti2B skriver:

Jeg ved heller ikke hvorfor jeg nu skal ha en THL, men hun sagde noget om at man ikke laver HGS så ofte mere. Tror det har noget med strålingen at gøre.

Men synes jo ligesom dig at det lyder drastisk. De skal lave et lille snit i skedetoppen hvor de fører kikkerten ind og så fylder de min bughule med saltvand så de kan se mine æggeledere og min æggestok i kikkerten. Fuck, mand, de skal sgu skære i mig. Og så er der jo risiko for betændelse og så ved jeg ikke om man må blive insemineret for sæd er jo ikke sterilt

Uhh jeg får det helt skidt mas

Bare et rigtig godt råd, når du har fået det lavet så vask dig med vand efter du har været på wc, og sørg for at have trusser på i bomuld. Det burde sagtens kunne holde en evt. betændelse væk

du skal kunne få nogle basser op i dig haha, så for at du ikke får betændelse

Anmeld

31. august 2011

Masig

Mutti2B skriver:

Forskellen på HSG og den kikkertundersøgelse du skal have lavet er, at de med kikkert kan se livmoder og æggeledere/æggestokke og kan se de "hår" der sidder derinde som skal sørge for at skubbe ægget fremad... De kan nemlig være beskadiget så der ikke sker noget selvom du har passage... derfor bruger de oftere den løsning end en hsg, da hsg'en kun viser passage, men ikke andre forhold der kan gøre sig gældende...

Mener det er sådan det hænger sammen :-)

Men er da godt du kan komme videre i systemet nu .-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.