Til Jer med flere børn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2011

Mira0911

foto på lærred skriver:

Hos os fik storesøster en gave. Hun fik en cykel. Tiden var inde til at hun alligevel skulle have en "rigtig" cykel (med pedaler) så vi slog det sammen med at hun fik det da lillesøster kom til verden.

Ellers havde vi i tankerne at købe et børnepuslebord (sådan et til at pusle sine dukker på) Jeg havde set et fint ét i DBA.

Af venner og familie fik hun: en tegnebog, Hallo Kitty farveblyanter, perler, modelervoks mv. Jeg synes det var en sød tanke at folk som kom på barselsbesøg også havde en lille ting med til storesøster.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager og invitationer

Og storesøskende vil vel altid få et eller andet af bedsteforældrene osv. når der kommer en lille ny... Sådan har jeg hvert fald oplevet det hos mange... 

Hun blev vel rigtig glad for cyklen... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2011

moars

Når I nu har været eller er gravide - Giver I så de store søskende gaver fordi de har fået en lillebror/søster ? 

Hvorfor gør I det? 

Evt. nogle foreslag til hvad det kunne være man kunne give? 

Vi har slet ikke snakket om herhjemme om Julie skal have en gave eller ej... 

ja min store pige fik en lift med dukke i da lillebror kom til verden. Et hit.! Og da hun er i "papegøjealderen" bliver den også ammet og kysset og lagt til at sove, og bliver skiftet osv.....og ja hun har også fået RIGTIG mange gaver af besøgende samt ved lillebrors barnedåb.

Anmeld

29. august 2011

SaNiNa

Mira0911 skriver:

Okey... Jeg tror ikke vi giver Julie gave... Hun er nok nærmere mere interesseret i lillesøster og mærke, kysse hende osv... 

Det er jeg sikker på Nicklas også vil, og han skal helt sikkert også have lov at være lige så meget med i hvad der sker og hvad vi laver med lillesøster.

Men er også sikker på at et nyt stykke legetøj kan være med til at han ikke føler sig helt tilside sat. Da lillesøster jo kræver noget mere opmærksomhed.

Anmeld

29. august 2011

Mira0911

Tin skriver:

Jeg har stemt nej!

Har 5 dejlige børn og ingen af dem har da fået noget når der kom en lille. Tror det er spild, for selvfølgelig vil den lille nye jo være meget sjovere end et nyt stykke legetøj.

Forstår heller ikke helt hvorfor man skulle gøre det faktisk. Mine børn har været meget engageret når de blev storesøster/bror og det tror jeg ikke at et nyt stykke legetøj ville kunne veje op. De har været med til alt omkring det nye barn helt fra start.

Julie har også været med fra start af her... Den anden dag fandt vi autostolen frem, og hun har lige siden gået og sagt "bebe"... Hun går tit ind på værelset hvor den står og siger "bebe".... 

Så tror nok hun ved at der skal ske noget... 

Her har vi jo ikke snakket om at Julie skal have gave, så det får hun ikke... 

Anmeld

29. august 2011

Dansker i England

Jeg har slet ikke tænkt at lillepigen skulle have en gave for at blive storesøster, men hun får en dukke, ser kan skiftes, mades osv inden baby kommer, så hun kan gøre det samme som jeg gør ved baby og være en del af det.

Anmeld

29. august 2011

foto på lærred

Mira0911 skriver:

Og storesøskende vil vel altid få et eller andet af bedsteforældrene osv. når der kommer en lille ny... Sådan har jeg hvert fald oplevet det hos mange... 

Hun blev vel rigtig glad for cyklen... 

Jov, lige da hun fik den blev hun rigtig glad for cyklen. Men siden da har den mest stået og samlet støv (7 uger siden) hun vil hellere cykle på løbecyklen. Så hun var vist ikke helt klar til den anden endnu Men så står der i hvertfald en flot, ny cykel når hun pludselig får lysten (tror farmand var en smule skuffet, han havde glædet sig så meget til at give hende den og komme i gang

Ja, du havde helt ret i at de fleste bedsteforældre lige sniger et par gaver ind når de bliver storebror/søster. SKØNT med bedsteforældre, de skal altid forkæle

Camilla

www. foto-paa-laerred.dk

collager og indbydelser

Anmeld

29. august 2011

Mira0911

moars skriver:

ja min store pige fik en lift med dukke i da lillebror kom til verden. Et hit.! Og da hun er i "papegøjealderen" bliver den også ammet og kysset og lagt til at sove, og bliver skiftet osv.....og ja hun har også fået RIGTIG mange gaver af besøgende samt ved lillebrors barnedåb.

papegøjealderen? Det har jeg aldrig hørt om... Kan du uddybe? 

Anmeld

29. august 2011

Mira0911

Sanne og Nicklas skriver:

Det er jeg sikker på Nicklas også vil, og han skal helt sikkert også have lov at være lige så meget med i hvad der sker og hvad vi laver med lillesøster.

Men er også sikker på at et nyt stykke legetøj kan være med til at han ikke føler sig helt tilside sat. Da lillesøster jo kræver noget mere opmærksomhed.

Lige præcise samme tanker har vi her med Julie... Hun skal have lov til at være med i alt fra starten, hvis hun selvfølgelig har lyst til det... 

Anmeld

29. august 2011

Siber

jo Alma fik en gave af os da hun blev storesøster for første gang, hun fik en pusletaske til sin dukke. Hun fik også gave af begge hold bedsteforældre

Da Alma og Johanna blev storesøstre fik de en kasse med smålego, og gave fra begge hold bedsteforældre.

Tja hvorfor gav vi dem en gave.......alma fik pusletasken så hun kunne være med at pusle dukken, ligesom jeg puslede Johanna. Legoklodserne fik de så de havde noget at lege med sammen.

Tja jeg ved ikke om det var dårlig samvittigheds gaver, underholdning eller hvad, men vi synes de skulle have en gave udover at de var blevet storesøstre

Knus Siber

Hvornår har du termin?? det nærmer sig gør det ikk??

Anmeld

29. august 2011

Mira0911

Siber skriver:

jo Alma fik en gave af os da hun blev storesøster for første gang, hun fik en pusletaske til sin dukke. Hun fik også gave af begge hold bedsteforældre

Da Alma og Johanna blev storesøstre fik de en kasse med smålego, og gave fra begge hold bedsteforældre.

Tja hvorfor gav vi dem en gave.......alma fik pusletasken så hun kunne være med at pusle dukken, ligesom jeg puslede Johanna. Legoklodserne fik de så de havde noget at lege med sammen.

Tja jeg ved ikke om det var dårlig samvittigheds gaver, underholdning eller hvad, men vi synes de skulle have en gave udover at de var blevet storesøstre

Knus Siber

Hvornår har du termin?? det nærmer sig gør det ikk??

Okey - her får Julie ikke af os.. Men er nu ret sikker på at hun får fra bedsteforældrene... 

Uh jo det er d. 19. September jeg har termin... Var til vendingsforsøg i Torsdags som lykkes... Hen over weekenden har hun vendt sig igen... Ingen af os kan mærke hovedet nedad længere.. Vi fik det vidst på svanger gangen hvordan vi kunne mærke det... 

Idag kl. 11.45 skal vi til scanning... Har dog sat og lagt her til morgen og mærket, og kan virkelig ikke mærke hovedet nedad længere... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.