Til Jer med flere børn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Får Jeres børn gaver når de får en lillebror/søster?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.706 visninger
30 svar
0 synes godt om
29. august 2011

Mira0911

Når I nu har været eller er gravide - Giver I så de store søskende gaver fordi de har fået en lillebror/søster ? 

Hvorfor gør I det? 

Evt. nogle foreslag til hvad det kunne være man kunne give? 

Vi har slet ikke snakket om herhjemme om Julie skal have en gave eller ej... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2011

SaNiNa

Nicklas får en gave eller to, ikke fordi han direkte bliver storbror, men mere for han har noget nyt som fanger ham, mens vi alle 3 (4) lige vender os til vi altså er blevet en mere.

Meget af den tid vi har til Nicklas nu skal han jo til at dele hvilket han jo slet ikke er van til.

Vi har bruder lastbiler og traktor og en masse lego klar. han får dog ikke alle tingene da nogle af dem også er til julegave og små ekstra gaver (vi har altid et lille lager af det han leger meget med)

Er meget spændt på hvordan han tager det, at der kommer en lille ny en

Anmeld

29. august 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Jeg har stemt nej!

Har 5 dejlige børn og ingen af dem har da fået noget når der kom en lille. Tror det er spild, for selvfølgelig vil den lille nye jo være meget sjovere end et nyt stykke legetøj.

Forstår heller ikke helt hvorfor man skulle gøre det faktisk. Mine børn har været meget engageret når de blev storesøster/bror og det tror jeg ikke at et nyt stykke legetøj ville kunne veje op. De har været med til alt omkring det nye barn helt fra start.

Anmeld

29. august 2011

cnmigo

Da vores datter blev storesøster fik hun ikke noget af os, nej. 

Men hun fik af bedsteforældrene; en bamse, et spil, noget slik.

...

Da lillebror skulle opereres og indlægges i en uge på Riget sammen med mig, fik Emma en selvvalgt Build a Bear af mig. 

Vi lavede en mor/datter tur, fordi vi jo ikke skulle ses "i lang tid" og så fik hun en bamse hun kunne sige var fra MOR som hun kunne sove med.

Men det er jo en anden situation.

Anmeld

29. august 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, Luka fik ikke nogen gave, da han blev storebror. Helt bevist. Lige som vi heller ikke giver gaver til den anden når en af dem har fødselsdag.

Anmeld

29. august 2011

Lise

Ja, Simon fik et par gaver da han blev storebror. Det er måske fjollet, men det var vel for at fjerne fokus fra babyklumpen lidt.

Han fik vist en eller anden indendørs køretingest af os, og af sine bedsteforældre fik han en dukke, som han kunne nurse mens jeg sad med baby. Begge delene er han stadig meget glad for nu 1½ år efter... kan ikke huske om han flere gaver.

Anmeld

29. august 2011

Ciss

Her fik storesøster en gave af mig, da hun traf lillebror første gang. Den gave betød: "Gratulerer med at du er blevet Storesøster, og jeg har ikke glemt dig, selvom jeg er meget optaget med babyen."

Hun fik også en lille gave fra Lillebror.

Hun fik også gave af bedsteforældrene og den gave var for at fejre overgangen til ny status som storesøster.Det havde de selv fundet på, og det synes jeg var rigtig fint. Det er hurtig gjort at glemme den store, når alle kommer og skal se den nye baby...

Jeg tror, det er en fin ting, at markere overgangen til ny status for den store også. Det er jo en stor ting for dem, og en stor omvæltning. - Og så har jeg stor tro på, at det er med til at forebygge jalousi.

Anmeld

29. august 2011

foto på lærred

Hos os fik storesøster en gave. Hun fik en cykel. Tiden var inde til at hun alligevel skulle have en "rigtig" cykel (med pedaler) så vi slog det sammen med at hun fik det da lillesøster kom til verden.

Ellers havde vi i tankerne at købe et børnepuslebord (sådan et til at pusle sine dukker på) Jeg havde set et fint ét i DBA.

Af venner og familie fik hun: en tegnebog, Hallo Kitty farveblyanter, perler, modelervoks mv. Jeg synes det var en sød tanke at folk som kom på barselsbesøg også havde en lille ting med til storesøster.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager og invitationer

Anmeld

29. august 2011

Mira0911

Sanne og Nicklas skriver:

Nicklas får en gave eller to, ikke fordi han direkte bliver storbror, men mere for han har noget nyt som fanger ham, mens vi alle 3 (4) lige vender os til vi altså er blevet en mere.

Meget af den tid vi har til Nicklas nu skal han jo til at dele hvilket han jo slet ikke er van til.

Vi har bruder lastbiler og traktor og en masse lego klar. han får dog ikke alle tingene da nogle af dem også er til julegave og små ekstra gaver (vi har altid et lille lager af det han leger meget med)

Er meget spændt på hvordan han tager det, at der kommer en lille ny en

Okey... Jeg tror ikke vi giver Julie gave... Hun er nok nærmere mere interesseret i lillesøster og mærke, kysse hende osv... 

Anmeld

29. august 2011

Mira0911

MoarHvidovre skriver:

Nej, Luka fik ikke nogen gave, da han blev storebror. Helt bevist. Lige som vi heller ikke giver gaver til den anden når en af dem har fødselsdag.

Sådan bliver det også her, mht. fødselsdage, der får den ene kun når de har fødselsdag... 

At f.eks familie og venner kommer med gave til Julie også når jeg født, kan jeg ikke gøre så meget ved... Hvis de har lyst til at give Julie noget, skal de have lov til det... 

Her tror jeg ikke vi giver Julie noget... Jeg tror nærmere hun er interesseret i lillesøster, hvor hun skal mærke, kysse og kramme osv... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.