Hvad siger vægten? Dags for opdatering damer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

BettyBoop

Mizz-sommer skriver:

jeg er 32 uger plus 3 dag.. og jeg er nu meget stolt over at jeg ikke har taget mere på en 8 kg. da de første tre mdr lå jeg bare og nu må jeg ikke rigtig noget kan ikke rigtig holde til noget. så men er spændt på om der kommer lidt exter på nu her de sidste par uger, men prøver at gør det jeg nu kan gør få ikke at tag få meget på, og synes det går okaD:

Må man spørge hvorfor du er så bange for at tage mere på? Har du fx. været overvægtig fra starten?...

Undskyld, men jeg har bare så svært ved at forstå mange af de her indlæg, hvor folk nærmest skriver som om de er på slankekur. Måske er det fordi man ikke har en BMI at sammenligne med ... Jeg håber bare ikke, at der er nogen gravide, der ligefrem går og sulter sig selv, og dermed risikerer at få børn, hvis organer ikke fungerer ordenligt, fordi de ikke har fået næring nok ( Eller fordi man tror, at det gør mindre ondt at føde en mindre baby.. ( så vidt jeg kan forstå på eksperterne, så gør det ikke nødvendigvis nogen forskel).

Summa summarum: Jeg er interesseret i at vide, hvorfor nogle af jer ikke ønsker at tage mere på "end højst nødvendigt". Er det fordi I var overvægtige fra starten? Eller er I bange for ikke at kunne tabe det igen bagefter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

BettyBoop

Jeg er i øvrigt 32+? idag... og har taget ca. 12 kg. på - og vejer dermed 84 kg. Min BMI er normal.

Under min første graviditet kom jeg helt op og veje 93-95 kg til sidst, og tabte DET HELE plus 5 kg (så var jeg nede på 67 kg.) efter KUN 4 mdr!!! Bare for at understrege, at kroppen er bygget til at tage på i fedtdepoterne, så man har noget godt at give sit barn!! 

Anmeld

19. oktober 2011

smask

Klara skriver:

Hej damer!

Nu hvor vi allesammen er over halvvejs, hvad siger vægten?
Min siger ca 56 kg, altså +4 kg.....!

Synes godt nok det er hårt at se at man tager på hver enest uge...!  Selvom det nu ikke kommer som nogen overraskelse syns jeg det var svært at forestille sig hvordan det ville være.. det gik også lang tid før jeg begyndt at tage på men nu går det altså stærkt, uff...

Jeg prøver at ikke tænke så meget på det, men føler mig allerede virkelig stor, og det skal jo nok komme mange flere kg til sidst.......!!

Hvordan har I det med de ekstra kg??

Håber I har det godt allesammen!

Fra første lægebesøg og til nu hedder det 500g..

juhuuuu

Anmeld

19. oktober 2011

Mizz-sommer

BettyBoop skriver:

Må man spørge hvorfor du er så bange for at tage mere på? Har du fx. været overvægtig fra starten?...

Undskyld, men jeg har bare så svært ved at forstå mange af de her indlæg, hvor folk nærmest skriver som om de er på slankekur. Måske er det fordi man ikke har en BMI at sammenligne med ... Jeg håber bare ikke, at der er nogen gravide, der ligefrem går og sulter sig selv, og dermed risikerer at få børn, hvis organer ikke fungerer ordenligt, fordi de ikke har fået næring nok ( Eller fordi man tror, at det gør mindre ondt at føde en mindre baby.. ( så vidt jeg kan forstå på eksperterne, så gør det ikke nødvendigvis nogen forskel).

Summa summarum: Jeg er interesseret i at vide, hvorfor nogle af jer ikke ønsker at tage mere på "end højst nødvendigt". Er det fordi I var overvægtige fra starten? Eller er I bange for ikke at kunne tabe det igen bagefter?

hej :d

jeg forstår dig fuldt ud...

nej er ikke bange få at tag mere på men.. ( er ikke tynd men heller ikke fed er lidt overvægtig.. )

- mit første besøg ved jm hun sagde jeg kun måtte tag max 9 kg på. og jeg lå stille de første tre mdr så der tog jeg 10 kg på så. og nu kan jeg ikke så meegt da jeg har bækkenløsning. hun sagde jeg havde taget få meget på. og hun kunne ikke mærke min søn ordnligt og hun vil ikke lytte efter hans hjerte. og det gjorde mig meget ked af det.. 

- men har heldigvis fået en ny jm som sagde at det var noget fis det hun havde sagt og jeg var fot gravid det sidder kun lige på maven og brysterne.. 

men som min mand siger at det er sq lige meget om jeg så tager 10 - 15 kg på i alt så tager vi den der fra.. bare bettemand har det godt..

- og nej jeg har slet ikke vært på kur imens jeg er gravid, få det må man ikke..

og jeg synes faktis heller ikke at jeg passer på eller jo jeg spiser ikke hel pose slik men spiser heller ikk ekun grønsager må jeg nu indrømme

Anmeld

19. oktober 2011

BettyBoop

Mizz-sommer skriver:

hej :d

jeg forstår dig fuldt ud...

nej er ikke bange få at tag mere på men.. ( er ikke tynd men heller ikke fed er lidt overvægtig.. )

- mit første besøg ved jm hun sagde jeg kun måtte tag max 9 kg på. og jeg lå stille de første tre mdr så der tog jeg 10 kg på så. og nu kan jeg ikke så meegt da jeg har bækkenløsning. hun sagde jeg havde taget få meget på. og hun kunne ikke mærke min søn ordnligt og hun vil ikke lytte efter hans hjerte. og det gjorde mig meget ked af det.. 

- men har heldigvis fået en ny jm som sagde at det var noget fis det hun havde sagt og jeg var fot gravid det sidder kun lige på maven og brysterne.. 

men som min mand siger at det er sq lige meget om jeg så tager 10 - 15 kg på i alt så tager vi den der fra.. bare bettemand har det godt..

- og nej jeg har slet ikke vært på kur imens jeg er gravid, få det må man ikke..

og jeg synes faktis heller ikke at jeg passer på eller jo jeg spiser ikke hel pose slik men spiser heller ikk ekun grønsager må jeg nu indrømme

Ahh, pyh, jeg er helt lettet )

Men jeg er da ked af at høre, at du er så hæmmet pga bækkenløsning. Jeg har også bækkenløsning - men heldigvis ikke så slemt endnu. Jeg kan godt overkomme at hente afkom nr. 1 i vuggestue, eller gå en tur i Brugsen. Men SÅ er dagskvoten også opbrugt. Overanstrenger jeg mig ender dagen med at jeg ligger med massive smerter og piver på sofaen 

Godt man har en tålmodig kæreste! 

Men jeg har hørt, at man heller ikke bør ligge helt stille hvis man har bækkenløsning. Har du prøvet noget vandgymnastik eller fys? Jeg har lige fået (nærmest tvunget) en henvisning til fys ud af min læge idag! Da jeg har hørt fra andre, at det skulle være godt...

Og jeg overvejer da også om jeg en af dagen skal bruge min "kvote" af bevægelse på at komme en tur i svømmehallen.. 

Anmeld

19. oktober 2011

Mizz-sommer

BettyBoop skriver:

Ahh, pyh, jeg er helt lettet )

Men jeg er da ked af at høre, at du er så hæmmet pga bækkenløsning. Jeg har også bækkenløsning - men heldigvis ikke så slemt endnu. Jeg kan godt overkomme at hente afkom nr. 1 i vuggestue, eller gå en tur i Brugsen. Men SÅ er dagskvoten også opbrugt. Overanstrenger jeg mig ender dagen med at jeg ligger med massive smerter og piver på sofaen 

Godt man har en tålmodig kæreste! 

Men jeg har hørt, at man heller ikke bør ligge helt stille hvis man har bækkenløsning. Har du prøvet noget vandgymnastik eller fys? Jeg har lige fået (nærmest tvunget) en henvisning til fys ud af min læge idag! Da jeg har hørt fra andre, at det skulle være godt...

Og jeg overvejer da også om jeg en af dagen skal bruge min "kvote" af bevægelse på at komme en tur i svømmehallen.. 

smiler :d hvor er du sød

åh træls...

du er heldig.. eller jeg kan da også godt holde til at gå lidt men ikke meget...

jah det har jeg men også akupuntur D:

nej kan heller ikke holde til at ligge ned hele tiden smiler

Anmeld

21. oktober 2011

Henriette Aaby

I dag siger vægten +10,9 hvilket er 5 kg for meget grundet min høje BMI. Men jeg har ikke mange muligheder for at motioner for voldsom, så jeg må bare passe godt på med kosten.

Eller er jeg super glad og lykkelig for at være gravid

Mange hilsner

Henriette 31+5

Anmeld

25. oktober 2011

PernilleogDennis

det er godt nok nogen uger siden jeg er blevet vejet, men min startvægt var..... vidst 53 kg og jeg er 165 høj.. jeg vejede sidst 64 kg så det er ca + 11 kg.. men det sidder næsten kun på maven og så min røv pg lår.. Men jeg spiser også 24/7.. Ved godt man burde holde igen... men jeg kan bare ikke.. har næsten noget i munden hele tiden.. hvis ikke det er et æble.. så det en banan eller vindruer, eller mælkesnitter eller marzipan brød .. jeg kunne blive ved

Anmeld

25. oktober 2011

Klara

BettyBoop skriver:

Hmm.. jeg er 26+0 og har taget ca. 7-8 kg på.

Jeg kiggede lidt på den forskellige respons der har været på dette indlæg - og vil gerne lige sige, at det er bekymrende for mig at se så mange blive urolige over deres vægt, når det kun drejer sig om, at man har taget 3-4 kg på!! Jeg håber ikke at der er nogen der går og ligefrem sulter med vilje...!? Det er jo meget normalt at kroppen vil hvad den vil når man er gravid - vi er jo alle bygget forskelligt 

Da jeg ventede mit første barn gik jeg fra 70 til 95 kg. Og efter 4 mdr. med amning var jeg nede på 67 kg!!! SÅ.. man skal lige huske, at kroppen muligvis er sådan indrettet, at den skal kunne holde til en lang ammeperiode, hvilket kræver fedtdepoter, så babyen kan få den næring den skal bruge 

Jeg siger ikke, at man skal være en sukkermund ligesom mig , men i hvert fald ikke sulte sig selv eller tro, at man skal leve op til et eller andet skønhedsideal. Bare se Heidi Klum og Tyra Banks, de smukke damer, de blev da også pænt store under deres graviditeter.... 

Jeg har en veninde, der fik store problemer med massiv undervægt i ammeperioden fordi hun ikke kunne tage på så længe hun ammede... fordi hun ikke havde taget nok på under graviditeten. Så jeg synes de ekstra kilo er det værd - så man kan amme i det hele taget og gerne min. 4-6 mdr.

Så, slå koldt vand i blodet piger  - dem af jer, der synes det er hårdt at tage på... Det ryger af igen! 

Fint indlæg

Kan jo kun svare for mig selv, kan indrømme at jeg til tider syns det har været lidt hårdt at tage på i vægt (pt siger den +8-9 kg) når man i mange år har gået op i at være sund og slank.
Det er jo mærkeligt det der sker med kroppen når man ikke har prøvet det før (selvom man godt ved at det er sådan det skal være/helt naturlig osv ) så jeg har behøvt lidt tid til at vænne mig til det! Men nu er vi så langt henne og synes ikke det er nogen voldsomme fedtdepoter jeg har fået (lidt, men det skal man jo) så er ikke i tvivl om at det ryger af igen

Det er ikke noget jeg tænker meget på og jeg spiser alt det jeg vil, kunne ikke slanke mig selvom jeg ville...baby i maven er sulten konstant, hehe..så ingen grund til bekymring!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.