Hvad siger vægten? Dags for opdatering damer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2011

Nansen89

hold da op jeg er ny herinde hehe men sys godt nok ikke i har taget meget på mange af jer jeg har taget 9 Kg på og jeg er så 25+4 idag ...

men håber da ikke det blir meget mere for jeg har da godt nok passet på gennem hele graviditeten hehe men ja ellers så ryger det ihvertfald efter fødslen!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2011

vrimlehode

25+0, + 5 kg.

Helt okey

Anmeld

5. september 2011

kiwiol

Jeg har taget 10 kg på.. Er 24+2. Har dog ikke taget på de sidste 2 uger.. så det er helt fint

Anmeld

6. september 2011

juni76

Hejsa i damer....

Jeg har taget 9 kg ved sidste lægebesøg,og der var jeg 27+1.

Håber jeg kan holde mig inde for de15 kg. Sidst jeg var gravid tog jeg 25 kg på,det gør jeg så ikke denne her gang...

Men syntes den søde tand er kommert godt frem.

Anmeld

7. september 2011

3baby

Jeg er i dag 25+4 og har taget 6 kg på, det har jeg det fint med da de sidder og strutter på maven og brysterne 

Maven er begyndt at være lidt i vejen, der er godt nok langt ned til gulvet!!!!! Derudover har jeg uro i benene om aftenen og så er jeg begyndt at have lidt ondt i ryggen og er lidt øm i bækkenet.....men ellers har jeg det dejligt og elsker min store mave 

Anmeld

11. september 2011

BettyBoop

Hmm.. jeg er 26+0 og har taget ca. 7-8 kg på.

Jeg kiggede lidt på den forskellige respons der har været på dette indlæg - og vil gerne lige sige, at det er bekymrende for mig at se så mange blive urolige over deres vægt, når det kun drejer sig om, at man har taget 3-4 kg på!! Jeg håber ikke at der er nogen der går og ligefrem sulter med vilje...!? Det er jo meget normalt at kroppen vil hvad den vil når man er gravid - vi er jo alle bygget forskelligt 

Da jeg ventede mit første barn gik jeg fra 70 til 95 kg. Og efter 4 mdr. med amning var jeg nede på 67 kg!!! SÅ.. man skal lige huske, at kroppen muligvis er sådan indrettet, at den skal kunne holde til en lang ammeperiode, hvilket kræver fedtdepoter, så babyen kan få den næring den skal bruge 

Jeg siger ikke, at man skal være en sukkermund ligesom mig , men i hvert fald ikke sulte sig selv eller tro, at man skal leve op til et eller andet skønhedsideal. Bare se Heidi Klum og Tyra Banks, de smukke damer, de blev da også pænt store under deres graviditeter.... 

Jeg har en veninde, der fik store problemer med massiv undervægt i ammeperioden fordi hun ikke kunne tage på så længe hun ammede... fordi hun ikke havde taget nok på under graviditeten. Så jeg synes de ekstra kilo er det værd - så man kan amme i det hele taget og gerne min. 4-6 mdr.

Så, slå koldt vand i blodet piger  - dem af jer, der synes det er hårdt at tage på... Det ryger af igen! 

Anmeld

15. september 2011

Nansen89

BETTY BOOP

satme godt skrevet du har reddet min dag

tak for det!

Anmeld

19. september 2011

3baby

Jeg er i dag 27+2 og har taget 7 kg på, det er helt fint og min mave er kæmpe stor allerede, men synes bare det er dejligt  elsker min store mave 

Anmeld

24. september 2011

Wimmie

Jeg er præcis 28+0 i dag og har taget 8 kg på. Det bekymrer mig ikke så meget selvom jeg gerne vil passe på - jeg ved jo at jeg må tage mellem 10 og 15 kg på, så jeg tror nu det kommer til at passe meget godt 

Jeg var helt normalvægtig før graviditet men har tidligere været overvægtig, og i min familie har det været meget normalt at tage 25-30 kg på under graviditeten; dette prøver jeg at undgå ved at tænke over kosten og motionere 

Jeg er helt enig med Betty Boop; jeg forstår ikke at man nærmest panikker over at have taget 3-5 kg på når man er et godt stykke over halvvejs. Tænk på at den gennemsnitlige gravide taber 8-10 kg under selve fødslen, så hvis man ikke tager mere end 5 kg på, så har man jo rent faktisk tabt sig og med mindre man var overvægtig før graviditeten, så er dette jo ikke meningen.

Når man som jeg er i uge 28 kan man regne med ca. 1-2 liter fostervand, ca. 1 kg baby, 1 liter ekstra blod - allerede dér er de første 3-4 kg 

Dertil kommer væske i kroppen, moderkagen samt mælk i brysterne.

Så slap bare helt af og nyd jeres graviditet - naturligvis skal man tænke over hvad man spiser, men tænk på at baby også skal leve og have det godt derinde - og så nytter det ikke noget at mor stresser over et par ekstra kilo 

Anmeld

19. oktober 2011

Mizz-sommer

jeg er 32 uger plus 3 dag.. og jeg er nu meget stolt over at jeg ikke har taget mere på en 8 kg. da de første tre mdr lå jeg bare og nu må jeg ikke rigtig noget kan ikke rigtig holde til noget. så men er spændt på om der kommer lidt exter på nu her de sidste par uger, men prøver at gør det jeg nu kan gør få ikke at tag få meget på, og synes det går okaD:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.