At flytte fra faren med barnet uden hans samtykke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2011

Anonym trådstarter

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Lad ikke adressen stå tilbage hvis du vil have bopælsretten.. Taler af erfaring!!

Fortæl gerne? Al info og erfaring er nyttigt! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2011

SjeBets

Anonym skriver:

Fortæl gerne? Al info og erfaring er nyttigt! 

Jeg flyttede bare, tænke ikke engang overdet,  men ok vi havde også gået og gjort et hus istand til vi skulle flytte ind i det samlet som en familie, han sprang så fra og flyttede ned til nabokonen og jeg flytter så med ungerne. Da kommunen sendte et papir ud til ham om han var ok med jeg flyttede hans søn, skrev han under men han sagde så at han ville søge om bopælen på vores søn, det gjorde han også men  tabte og han har lige prøvet igen og tabt igen heldigvis. Og jeg har aldrig nægtet ham samvær, eller begrænset det på nogen måder, og hvis vi boede tættere på hinanden kunne der godt være tale om en 7/7 ordning hvis det var det min søn ville.  Men nu bor vi ikke i nærhenden af hinanden ( heldigvis) 

Anmeld

28. august 2011

Rikke Houmøller Thaarup

Hvis du lader bopælen blive, særligt i tidligere fælles hjem, så er den svær at hive hjem igen, med mindre at far giver den fra sig.

Jeg gjorde, som kommunen sagde og spurgt om lov til at flytte min datters adresse... Og jeg fik selvfølgelig ikke lov af min ex, da han ville gøre alt for at jeg ikke fik hende med.
Jeg skulle bare være skredet...

Nogle gange er det ikke godt at man skal spørge. Hvad skal en mor med to børn, som ikke er i sikkerhed længere gøre.. Efterlade sine børn hos en psykopatisk ex.. ? NOT!

I TS tilfælde lyder det som om at kommunikationen går ok.. Så det er selvfølgelig en anden sag.

Anmeld

29. august 2011

Anonym

(anonym, men ikke TS)

Du skal flytte med barnet og derefter sende en anmodning om at flytte adressen. Det var den besked min advokat gav mig, da jeg skulle flytte med mit barn (4 mdr gammel, ammebarn som faderen insisterede på at få minimum 7-7). Hvis du ønsker at være bopælsforælder, så er det altafgørende at du ikke lader adressen forblive uændret eller lader barnet blive fysisk boende indtil I bliver enige. Faderen skal rigtigt nok godkende adresse ændringen, men du skal sørge for at sende en anmodning, for accepterer faderen ikke, træffer stasforvaltningen afgørelsen - og de kigger på hvor barnet er og hvilken tilknytning barnet har til forældrene.

Du skal i øvrigt heller ikke gå med til 7-7, det er ikke i barnets interesse. Det vigtige for ham/hende er at danne sig en fast base, h*n skal jo også finde ståsted i brud/flytning. Min eks krævede som sagt 7-7 og fik på ingen måder dette igennem - men vi var også igennem statsforvaltningen.

Anmeld

29. august 2011

Storken

Såfremt du ønsker et nogenlunde samarbejde med faren som lad være med at stjæle barnet. Barnets fremtid vil blive langt mere usikkert. Det med at der bliver anbefalet diverse syntes jeg ikke i kan bruge i jeres tilfælde når i har boet sammen og barnet er van til jer begge. I er ligestillede med mine øjne og jeg ville også anbefale en 7-7 løsning når nu i går hver til sit. På den måde bibeholder barnet 50% af tiden med begge sine forældre. Det er slemt nok at miste 50% og der er ingen grund til at procenterne stiger. Der er større chance for at den forældre som bliver boene der hvor barnet har boet indtil videre vil få tilkendt bopælsretten da det er barnets trygge og velkendte rammer. Jeg ønsker jer held og lykke

Anmeld

29. august 2011

Anneiris

wamse skriver:

Jamen hun har vel ikke noget valg?? For man må/kan ikke flytte barnets adresse uden faderens samtykke, det var ihvertfald den besked jeg fik på folkeregistret.

Altså.. Jeg flyttede fra min datters far den 7 Marts i mens han var på arbejde! Og jeg flyttede også min datters adresse der hvor jeg skulle bo. Det vidste han ikke!? Han fik bare et brev hvor han skulle skrive under på at det var ok jeg var flyttet med hende. 

Anmeld

29. august 2011

Lucas og Mathilde <3

hvis du flytter uden dit barns adresse vil det næsten være umuligt at få den tilbage. jeg flyttede og regnede med at adresserne gik iorden, men faren til mine børn blev boende, og når han ikke havde skrevet under fik han adressen over vores ene barn, fordi de står tilbage sammen, vis man kan sige det sådan, og i den sammenhæng når du flytter skal du ikke skrive under på at faren har adressen, den får han automatisk, og så skal der afgørelser fra statsamtet, eller hans samtykke til at hente den hjem igen, og det kan godt blive besværligt!

Anmeld

29. august 2011

Carina1977

Jeg ville godt nok aldrig anbefale en 7/7 ordning, når barnet ikke er ældre. Der synes jeg man tilgodeser forælderen fremfor barnet. Når barnet ikke er ældre, er min helt klare holdning, at barnet har brug for en fast base. Jeg synes det lyder fint med en 5/9 ordning. Når barnet så er blevet ældre kan man jo tage 7/7 ordningen op til genovervejelse igen

Jeg håber det løser sig for jer....nogen gange synes jeg at ventetiderne ved statsamtet er alt for lange....specielt når man ser på situationer som denne.

Anmeld

29. august 2011

inpe

Han skal desværre give sit samtykke i form af en underskrift, får du kan flytte dit barnsfolkeregister adresse.  det var jeg selv udsat for, selvom, og mit barns far forlængst var flyttet fra adressen

Anmeld

29. august 2011

Storken

inpe skriver:

Han skal desværre give sit samtykke i form af en underskrift, får du kan flytte dit barnsfolkeregister adresse.  det var jeg selv udsat for, selvom, og mit barns far forlængst var flyttet fra adressen

Desværre?

Det er da kun godt. Faren skal jo handle på samme måde og have moderens accept hvis han ville tage beslutningen og flytte barnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.