Jeg står og skal flytte fra faderen til mit barn om 2 uger. Problemer er, at faren og jeg ikke er enige om den fremtidige samværsordning. Jeg ønsker at følge familiestyrelsens/statsamtets anbefalinger om børn under 3 år (min søn er 15 måneder) - dvs. en 5-9 ordning men faderen insisterer på 7-7 ordningen som frarådes for så små børn. Han accepterer ikke anbefalingerne og mener at hans eget behov går forud for vores søns. Jeg har 2 gange talt med statsamtets infocenter som (uden at sige for meget) ikke kunne se nogen grund til at jeg ikke vil få tilkendt bopælsforældreskab. Dertil kommer at jeg med en 7-7 ordning ikke er berettiget til diverse tilskud, friplads osv. og ville være tvunget til at bo et sted hvor der ikke var plads til os begge, eller flytte så langt væk fra byen at min søn ville få en helt urimelig lang transporttid til og fra VS hver dag.
Problemet er, at vi endnu ikke har fået indkaldelse til møde i statsamtet, og derfor ikke kan anmode om midlertidig afgørelse indtil mødet er sat i stand.
Hvad skal jeg gøre når jeg flytter?
Kan jeg mod farens vilje flytte min søns adresse til min nye bopæl (10 minutter fra farens), og dermed også begynde at søge de tilskud jeg har brug for for at kunne sidde i den nye lejlighed?
Eller skal jeg flytte til den nye adresse, lade min søn stå tilbage på den gamle indtil den officielle afgørelse er truffet og risikere at miste "points"?
Kan jeg mon overhovedet "stjæle" min søn med mig mod farens vilje, sådan rent moralsk? Det bliver mere end presset fordi jeg jo så erklærer åben krig og aldrig ville vide mig sikker når jeg skal hente ham i VS, for hvad hvis faren allerede har været der?
Kh
Mig
Anmeld