Su når selv har valgt og være enlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2011

aya-zia

Louise Diana Ovesen skriver:

Ville hører om jeg er berette til su for endelig forsøger, når jeg selv har valgt og være enligt?

Dette er jo ikke helt lige meget, om man får det dobbelte om måneden..

hvis du ikke du får enlig forsørger tilskud fra kommunen så er det enden forsørger tillæg ved su du ik kan få eller så er det, det forhøjet su lån du ik kan få... kan ik huske hvilken en det er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2011

dorthemus

Louise Diana Ovesen skriver:

Jamen, inde på SU styrelsen hjemmeside, står der jeg skal have ekstre børneydelse, for at få forsøgertillæg. Og det tror jeg ikke jeg kan få. Altså de børne penge som jeg skulle have fra den Far, hvis han havde været der.

Og så står der jeg ikke kan modtage det ekstre tilskud, som jeg skulle have far den far der ikke er, når jeg så får forsøgertillæg af SU styrelsen. 

Er mega forviret?

Jeg er selv mor til donorbarn og får ekstra og ekstraordinært tillæg. Vi får IKKE det særlige tillæg fordi vi har fået et donorbarn

Anmeld

28. august 2011

dorthemus

SjeBets skriver:

det er fuldstændig lige meget om du har valgt det eller manden skred med en anden .. Enlig forsørger er enlig forsørger uanset hvordan man blev det 

Det er ikke helt korrekt. Som mor til donorbarn får man det det ordinære og det ekstraordinære tillæg ud over familie og børneydelsen og alle får. Vi får ikke det særlige tillæg som alle andre enlige uden en far får.

Anmeld

28. august 2011

SjeBets

dorthemus skriver:

Det er ikke helt korrekt. Som mor til donorbarn får man det det ordinære og det ekstraordinære tillæg ud over familie og børneydelsen og alle får. Vi får ikke det særlige tillæg som alle andre enlige uden en far får.

ja ok den situation har jeg så aldrig stået i, men jeg har valgt at være alene med min datter og jeg er blevet skredet fra, og der var ingen ko på isen den gang ... 

Det var da sært egentligt at fordi man har et donor barn, så ses man ikke som enlig af su-styrelsen 

Anmeld

28. august 2011

dorthemus

SjeBets skriver:

ja ok den situation har jeg så aldrig stået i, men jeg har valgt at være alene med min datter og jeg er blevet skredet fra, og der var ingen ko på isen den gang ... 

Det var da sært egentligt at fordi man har et donor barn, så ses man ikke som enlig af su-styrelsen 

Det gør vi også i og med at vi får der ordinære og det ekstra ordinære. Det er det særlige vi ikke får fordi vi selv har valgt at få et barn uden en far.

Anmeld

28. august 2011

Louise Diana Ovesen

dorthemus skriver:

Jeg er selv mor til donorbarn og får ekstra og ekstraordinært tillæg. Vi får IKKE det særlige tillæg fordi vi har fået et donorbarn

Så det vil sige jeg godt kan få SU som enligforsøger? Fordi det er bestemt ikke lige meget, da det jo er dobbelt SU

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.