Su når selv har valgt og være enlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.002 visninger
25 svar
0 synes godt om
27. august 2011

Louise Diana Ovesen

Ville hører om jeg er berette til su for endelig forsøger, når jeg selv har valgt og være enligt?

Dette er jo ikke helt lige meget, om man får det dobbelte om måneden..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2011

SjeBets

det er fuldstændig lige meget om du har valgt det eller manden skred med en anden .. Enlig forsørger er enlig forsørger uanset hvordan man blev det 

Anmeld

27. august 2011

CS

Louise Diana Ovesen skriver:

Ville hører om jeg er berette til su for endelig forsøger, når jeg selv har valgt og være enligt?

Dette er jo ikke helt lige meget, om man får det dobbelte om måneden..

Jeg har lige ansøgt om su som enlig forsørger og fik at vide at jeg skulle kunne dokumentere at jeg fik særligt børnebidrag.... Så jeg tvivler faktisk på at du kan få det, nu hvor du selv har valgt at være alene...

Anmeld

27. august 2011

Louise Diana Ovesen

SjeBets skriver:

det er fuldstændig lige meget om du har valgt det eller manden skred med en anden .. Enlig forsørger er enlig forsørger uanset hvordan man blev det 

Jamen, inde på SU styrelsen hjemmeside, står der jeg skal have ekstre børneydelse, for at få forsøgertillæg. Og det tror jeg ikke jeg kan få. Altså de børne penge som jeg skulle have fra den Far, hvis han havde været der.

Og så står der jeg ikke kan modtage det ekstre tilskud, som jeg skulle have far den far der ikke er, når jeg så får forsøgertillæg af SU styrelsen. 

Er mega forviret?

Anmeld

27. august 2011

Louise Diana Ovesen

ChristinaS skriver:

Jeg har lige ansøgt om su som enlig forsørger og fik at vide at jeg skulle kunne dokumentere at jeg fik særligt børnebidrag.... Så jeg tvivler faktisk på at du kan få det, nu hvor du selv har valgt at være alene...

Ja, det er jo også det jeg er bange for jo

Anmeld

27. august 2011

Carl-Emil's mor

Jamen, inde på SU styrelsen hjemmeside, står der jeg skal have ekstre børneydelse, for at få forsøgertillæg. Og det tror jeg ikke jeg kan få. Altså de børne penge som jeg skulle have fra den Far, hvis han havde været der.

Og så står der jeg ikke kan modtage det ekstre tilskud, som jeg skulle have far den far der ikke er, når jeg så får forsøgertillæg af SU styrelsen. 

Er mega forviret?

det bedste du kan gøre er.

Kontant su telefonisk! Også beder du om at få det skriftligt de oplysninger de giver dig pr telefon!

Og vil de ikke det så kontakter du dem via mail og henviser til den telefoniske dialog du havde den xx/xx-2011 med medarbejder dsjdks dsdssdsa

Så sørg for at få den person du snakker med navn og stilling så du har alt dit på det rene  

Alt hvad det er offentligt skal man altid have på skrift...  

Anmeld

27. august 2011

Tvillingemor80

Det håber jeg da du kan !! alt andet er da langt ude

Anmeld

27. august 2011

SjeBets

Er mega forviret?

Alle der er alene kan få ekstra ordinær børnepenge, det er dem du får hver kvartal. der vil du få lidt ekstra fordi du er alene, men dem skal du søge om FØR du kan få dobbelt su som enlig forsørger. 

Igen hvordan du er blevet alene er totalt lige meget 

Anmeld

27. august 2011

Mick

Mit bedste bud er at du ringer til SU styrelsen selvom at de sikkert også kan være forvirrede at høre på med alle deres regler. Men jeg tror klart det det bedste du kan gøre ;-) 

Hvis de er helt umulige at få fat på sidder der en man kan ringe til der hvor du skal begynde at studere, en som lige har noget med su at gøre og sådan. Han/hun kan måske os komme med et svar eller finde et til dig hvis det er :-)

Anmeld

27. august 2011

Louise Diana Ovesen

Höör skriver:

det bedste du kan gøre er.

Kontant su telefonisk! Også beder du om at få det skriftligt de oplysninger de giver dig pr telefon!

Og vil de ikke det så kontakter du dem via mail og henviser til den telefoniske dialog du havde den xx/xx-2011 med medarbejder dsjdks dsdssdsa

Så sørg for at få den person du snakker med navn og stilling så du har alt dit på det rene  

Alt hvad det er offentligt skal man altid have på skrift...  

Jamen, vil da skynde mig og ringe til dem på mandag

Og ja, alt andet er skud da helt hen i vejret, bare fordi man har valgt og være enlig, skal det hele være så tisse besværligt..

Men blev sku ikke kloge af at læse om det. Tværdig mod. Blev mega NERVØS. Og jeg er også bare den rette og gøre nervøs. Nu går jeg sku og tænker alt det her lort til på mandag.

Åh ha, sådan noget lort rent ud sagt!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.