Su når selv har valgt og være enlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2011

CS

Louise Diana Ovesen skriver:

Ja, det er jo også det jeg er bange for jo

Ellers prøv at høre de SU ansvarlige på dit uddannelsessted, måske de kan hjælpe. Håber det lykkedes for dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2011

Louise Diana Ovesen

ChristinaS skriver:

Ellers prøv at høre de SU ansvarlige på dit uddannelsessted, måske de kan hjælpe. Håber det lykkedes for dig.

Ja, men det gjorde jeg i sidste uge, og der sagde hun ikke noget om det. Hun var ski ikke til så meget hjælp

Anmeld

27. august 2011

Carl-Emil's mor

Jamen, vil da skynde mig og ringe til dem på mandag

Og ja, alt andet er skud da helt hen i vejret, bare fordi man har valgt og være enlig, skal det hele være så tisse besværligt..

Men blev sku ikke kloge af at læse om det. Tværdig mod. Blev mega NERVØS. Og jeg er også bare den rette og gøre nervøs. Nu går jeg sku og tænker alt det her lort til på mandag.

Åh ha, sådan noget lort rent ud sagt!!

det gør man desværre..

tro mig det er levende helved..

barselsdagpenge er lige så stort et helved  

men man skal bare kæmpe og stå fast og have ALLE sine facts helt klare og på plads..

Anmeld

27. august 2011

Louise Diana Ovesen

Höör skriver:

det gør man desværre..

tro mig det er levende helved..

barselsdagpenge er lige så stort et helved  

men man skal bare kæmpe og stå fast og have ALLE sine facts helt klare og på plads..

Syntes ski også jeg havde for meget med vind ind til nu. Det måtte sku da vende på et tidspunkt. Og især når det er mig

Men så må jeg finde ud af det på mandag Og ja, det er jo det der kommer først. Det kan jeg også lige så godt få reglerne på med det samme..

Vil sku have de ekstre penge, eller kan vi sku da ikke leve.

Anmeld

27. august 2011

CS

Ja, men det gjorde jeg i sidste uge, og der sagde hun ikke noget om det. Hun var ski ikke til så meget hjælp

Hmmm tja så må du jo prøve su styrrelsen om de kan være til hjælp - ellers så prøv at søg så finder du jo ud af om det lykkedes.

Anmeld

27. august 2011

132319

Dobbelt...

Anmeld

27. august 2011

132319

Syntes ski også jeg havde for meget med vind ind til nu. Det måtte sku da vende på et tidspunkt. Og især når det er mig

Men så må jeg finde ud af det på mandag Og ja, det er jo det der kommer først. Det kan jeg også lige så godt få reglerne på med det samme..

Vil sku have de ekstre penge, eller kan vi sku da ikke leve.

Hvad er det helt præcis, du synes der er så besværligt?

Du får et skema af din SUvejleder og udfylder at du skal have enlig forsørger tillæg og sender det ind til SUstyrelsen. Det kan da ikke være nemmere

Anmeld

27. august 2011

132319

Jamen, inde på SU styrelsen hjemmeside, står der jeg skal have ekstre børneydelse, for at få forsøgertillæg. Og det tror jeg ikke jeg kan få. Altså de børne penge som jeg skulle have fra den Far, hvis han havde været der.

Og så står der jeg ikke kan modtage det ekstre tilskud, som jeg skulle have far den far der ikke er, når jeg så får forsøgertillæg af SU styrelsen. 

Er mega forviret?

Det er ikke pengene fra faderen der er tale om. Det er ekstra børneydelse, altså dem du får hver 3. måned og det er korrekt at du skal kunne dokumentere dem før du kan få SU som enlig forsørger.

Nu kan jeg se at du vil være selvvalgt enlig mor. Så skal de ikke dokumenteres, det skulle jeg i hvert fald ikke.

Når du skal på barsel, får du 12 klip lige som alle andre. Du kan vælge at holde 6 måneders barsel på dobbelt klip, 12 måneders barsel på enkelt klip eller at studere og barsle samtidig. Mit bedste råd, er at gøre det første. Økonomisk vil det være svært at få det til at køre rundt på enkelt klip.

Efter barsel får du forsørger SU, som er "dobbelttakst" dvs. SU x 2 FØR skat. Derudover kan du låne mere i SUlån, end du kunne før du fik barn.

Anmeld

28. august 2011

N&J

ChristinaS skriver:

Jeg har lige ansøgt om su som enlig forsørger og fik at vide at jeg skulle kunne dokumentere at jeg fik særligt børnebidrag.... Så jeg tvivler faktisk på at du kan få det, nu hvor du selv har valgt at være alene...

det skal du søge ved kommunen, og det burde du kunne få, altså det ordinære og det ekstra ordinære tilskud, det har ingenting med børnepenge fra faderen, som jo ikke er der i det tilfælde, så det skulle jeg da mene man kunne. 

Anmeld

28. august 2011

Louise Diana Ovesen

132319 skriver:

Det er ikke pengene fra faderen der er tale om. Det er ekstra børneydelse, altså dem du får hver 3. måned og det er korrekt at du skal kunne dokumentere dem før du kan få SU som enlig forsørger.

Nu kan jeg se at du vil være selvvalgt enlig mor. Så skal de ikke dokumenteres, det skulle jeg i hvert fald ikke.

Når du skal på barsel, får du 12 klip lige som alle andre. Du kan vælge at holde 6 måneders barsel på dobbelt klip, 12 måneders barsel på enkelt klip eller at studere og barsle samtidig. Mit bedste råd, er at gøre det første. Økonomisk vil det være svært at få det til at køre rundt på enkelt klip.

Efter barsel får du forsørger SU, som er "dobbelttakst" dvs. SU x 2 FØR skat. Derudover kan du låne mere i SUlån, end du kunne før du fik barn.

Nå okay. Jamen, det er ikke så nemt og læse sig frem til. Det er virkeligt nårligt beskrevet.

Og jeg, syntes det er meget jeg skal have styr. og vil have styr på det hele inden!!

Men tak for hjælpen Ringer til kommunen, og SU styrelsen i morgen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.