Jamen, inde på SU styrelsen hjemmeside, står der jeg skal have ekstre børneydelse, for at få forsøgertillæg. Og det tror jeg ikke jeg kan få. Altså de børne penge som jeg skulle have fra den Far, hvis han havde været der.
Og så står der jeg ikke kan modtage det ekstre tilskud, som jeg skulle have far den far der ikke er, når jeg så får forsøgertillæg af SU styrelsen.
Er mega forviret?
Det er ikke pengene fra faderen der er tale om. Det er ekstra børneydelse, altså dem du får hver 3. måned og det er korrekt at du skal kunne dokumentere dem før du kan få SU som enlig forsørger.
Nu kan jeg se at du vil være selvvalgt enlig mor. Så skal de ikke dokumenteres, det skulle jeg i hvert fald ikke.
Når du skal på barsel, får du 12 klip lige som alle andre. Du kan vælge at holde 6 måneders barsel på dobbelt klip, 12 måneders barsel på enkelt klip eller at studere og barsle samtidig. Mit bedste råd, er at gøre det første. Økonomisk vil det være svært at få det til at køre rundt på enkelt klip.
Efter barsel får du forsørger SU, som er "dobbelttakst" dvs. SU x 2 FØR skat. Derudover kan du låne mere i SUlån, end du kunne før du fik barn.
Anmeld