Hvor aktive er jeres babyer i maven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.025 visninger
36 svar
0 synes godt om
27. august 2011

Madam Blå

Nu må jeg altså høre. Hvor aktive er jeres mavser? Jeg er 29+2 i dag, og frygter lidt for når min lillepige bliver større! Det kan gøre så ondt, når hun mosler rundt. Kan ikke lade være med at frygte at hun kun bliver større og stærkere. Har siddet er set på videoer af maver der danser, og nej hvor jeg savner da min dansede sådan.. Så fint og stille - det ser så smukt ud! Er rigtig glad for at have en så aktiv baby - misforstå mig ikke Men for søren da, hvor kan det bare gøre ondt når hun i 40 minutter nonstop ommøblerer hele min mave...

Hvordan opfører jeg maver sig? Hvad med jer, der nærmer sig termin - gør det bare sindssygt ondt, eller bliver det bedre? Tænker lidt, om maven mon hærdes - hvis man kan sige det sådan

Hilsen Kristina - hvis baby sparker den bærbare af maven, hvis den ligger derpå!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2011

Madam Blå

Nu lød det så negativt - det er også dejligt at have en så stærk bebs i mavsen Og selvfølgelig er det det hele værd!

Men er lidt nervøs for hvordan det mon er om bare en måneds tid.

Anmeld

27. august 2011

Frejsmor

Madam Blå skriver:

Nu lød det så negativt - det er også dejligt at have en så stærk bebs i mavsen Og selvfølgelig er det det hele værd!

Men er lidt nervøs for hvordan det mon er om bare en måneds tid.

Det tror jeg ikke du skal være bange for.. Jeg har 29 dage til termin og de sidste par uger eller 3 er det begyndt at være trangt derinde for min bettemand, og det gør at hans moslen er noget mindre voldsom, det er mere sådan nogle lange glidende bevægelser han kommer med og ikke noget det ville kunne slå en bærbar af min mave hehe..

Til gengæld, skruer og skruer han i mit bækken, så det til tider føles som om jeg er ved at vende vrangen ud på mig selv for neden, og det er virkelig ulækkert, og ja så er der jo de små fusser der presser mod mine ribben(det burde dog snart blive bedre som han kommer længere ned i mit bækken)..

Såå ja, den ene smerte erstattes med den anden.. Men tror ikke du skal være bange for at maveskindet sprænger eller noget..

Anmeld

27. august 2011

Madam Blå

BabyBambi skriver:

Det tror jeg ikke du skal være bange for.. Jeg har 29 dage til termin og de sidste par uger eller 3 er det begyndt at være trangt derinde for min bettemand, og det gør at hans moslen er noget mindre voldsom, det er mere sådan nogle lange glidende bevægelser han kommer med og ikke noget det ville kunne slå en bærbar af min mave hehe..

Til gengæld, skruer og skruer han i mit bækken, så det til tider føles som om jeg er ved at vende vrangen ud på mig selv for neden, og det er virkelig ulækkert, og ja så er der jo de små fusser der presser mod mine ribben(det burde dog snart blive bedre som han kommer længere ned i mit bækken)..

Såå ja, den ene smerte erstattes med den anden.. Men tror ikke du skal være bange for at maveskindet sprænger eller noget..

Yay - så er du snart i mål! Dejligt.

Ja, tænker også at jo mindre plads der bliver, des mindre kan hun vel bevæge sig. Men hun bliver jo kun stærkere for hver dag der går.. Puha, heldigvis vender min stadig rundt, så det ikke kun er ribbenene, der får sparkene.

Av! Det lyder bestemt ikke behageligt.. Men det skal vel til - han er ved at gøre sig klar til at komme ud til verden

Hihi - nej, regner ikke med at det sprænger Selvom min navle har fået nogle seriøse strækmærker, da hun pludselig forsøger at mase sig ud igennem den.. Det ser helt klamt ud. Den popper nemlig ud, når hun gør det. Og så ind igen, når hun er færdig Hun er sgu en sjov lille en

Anmeld

27. august 2011

Holbæktrunten

Madam Blå skriver:

Nu må jeg altså høre. Hvor aktive er jeres mavser? Jeg er 29+2 i dag, og frygter lidt for når min lillepige bliver større! Det kan gøre så ondt, når hun mosler rundt. Kan ikke lade være med at frygte at hun kun bliver større og stærkere. Har siddet er set på videoer af maver der danser, og nej hvor jeg savner da min dansede sådan.. Så fint og stille - det ser så smukt ud! Er rigtig glad for at have en så aktiv baby - misforstå mig ikke Men for søren da, hvor kan det bare gøre ondt når hun i 40 minutter nonstop ommøblerer hele min mave...

Hvordan opfører jeg maver sig? Hvad med jer, der nærmer sig termin - gør det bare sindssygt ondt, eller bliver det bedre? Tænker lidt, om maven mon hærdes - hvis man kan sige det sådan

Hilsen Kristina - hvis baby sparker den bærbare af maven, hvis den ligger derpå!

Jeg har termin i morgen... Kan berolige dogmer at jo længere hen du kommer, jo mindre plads har baby, og kan derfor ikke sætte af på samme (smertefulde) måde... Da jeg var omkring uge 34 blev bevægelserne mere rullende, og behagelige. Faktisk skete det fra den ene dag til den anden, så lagde pludselig ikke så meget mærke til ham mere, og blev faktisk helt bekymret. Men det er ganske normalt, du vil også kunne læse det i graviditetskalenderen herinde :0)

Anmeld

27. august 2011

Mira0911

Jeg er 36+5 og min tøs er temmelig aktiv om morgen, eftermiddagen, hele aften og noget af natten også... 

Anmeld

27. august 2011

Frøken J.

Madam Blå skriver:

Det bliver anderledes med tiden, er min erfaring Min pige glider nærmere hen over maveskindet indefra. Så buler den lidt ud i den ene side, og så glider bulen over i den anden side. Der kommer ikke længere de der hårde puf Jeg synes ikke det gør ondt, men kan af og til være lettere ubehageligt

Anmeld

28. august 2011

Fenja09

Nu har jeg slet ikke haft gener/ondt i forbindelse med bebsens spark og bevægelser, men synes ikke at det bliver værre jo længere man kommer hen i graviditeten. Der kan sagtens være mere kraft i sparkene, men det er som sådan ikke rigtig spark som når man er tidligere henne. Det er mere "flydende" bevægelser, da der ikke er så meget plads mere. Og så kommer det selvfølgelig også an på, hvordan bebsen ligger - det er knap så behageligt hvis det er spark mod ribbene  

/Fenja (39+3)

Anmeld

28. august 2011

Madam Blå

Holbæktrunten skriver:

Jeg har termin i morgen... Kan berolige dogmer at jo længere hen du kommer, jo mindre plads har baby, og kan derfor ikke sætte af på samme (smertefulde) måde... Da jeg var omkring uge 34 blev bevægelserne mere rullende, og behagelige. Faktisk skete det fra den ene dag til den anden, så lagde pludselig ikke så meget mærke til ham mere, og blev faktisk helt bekymret. Men det er ganske normalt, du vil også kunne læse det i graviditetskalenderen herinde :0)

Hvor dejligt at høre Det er jo svært at forestille sig, hvordan det bliver, når der ikke er plads til hende derinde længere. Men er rigtig glad forat høre at jeg kan gemme mine bekymringer langt væk

Kan godt forstå, at du blev bekymret, hvis det bare sådan pludselig ændrede sig!

Og tillykke med terminsdatoen! Endelig i mål Så bliver det spændende at se, hvornår han vil ud

Anmeld

28. august 2011

Madam Blå

Frøken J. skriver:

Det bliver anderledes med tiden, er min erfaring Min pige glider nærmere hen over maveskindet indefra. Så buler den lidt ud i den ene side, og så glider bulen over i den anden side. Der kommer ikke længere de der hårde puf Jeg synes ikke det gør ondt, men kan af og til være lettere ubehageligt

Okay Det gør min også. Men det gør temmelig ondt, og får nye strækmærker, når hun gør det. Har i nat fået endnu et ved navlen (lige ved der, hvor min gamle navlepiercing sad). Men det er nok fordi hun stadig har meget plads at "sætte af" på, eller noget

Men er rigtig glad for at høre, at det ikke bliver værre, som jeg har frygtet

Må indrømme, at jeg glæder mig til at hun bliver så stor så. Har virkelig været bange for, hvordan det bliver, når hun bliver større - men det har jeg jo ingen grund til at være længere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.