Angelspot skriver:
Hej Anne.
Jeg har selv overvejet at starter op på den måde igen, jeg skal også på 5. semester og kan ikke udholde tanken om at skulle sidde i et lummert klasselokale igen. Og det vil heller ikke kunne hænge særlig godt sammen med hente/bringe situationerne af Oliver. Jeg bor 35 min kørsel væk fra min skole, på enkelte dage har jeg studie til 16.15 og så vil jeg ikke kunne nå at hente inden luk.
Jeg har læst lidt om det, da jeg bor i Herning er det oplagt at det er Viborg jeg bliver knyttet til. Men det er jo lidt for langt væk for dig 
Tror du ikke du kan tage uddannelsen i Odense? Rent transportmæssigt er det jo super nemt og det tager ikke lang tid fra Kolding, hverken i bil eller tog, alt efter hvad du skal, når du skal derind.
Jeg har engang taget 1 semester af socialrådgiveruddannelsen på den netbaserede uddannelsesform, så jeg har prøvet det.
Det bedste er fleksibiliteten og det, at man råder over sin egen studietid. Det vil være fedt fht Oliver, da jeg jo ikke får "fravær" når han bliver syg, men kan studere selvom han er hjemme. (Selvom det ikke er så oplagt, men det kan lade sig gøre).
Det værste er, at man VIRKELIG skal holde sig selv i kort snor! Som du selv snakker om, er det vigtigt med struktur (i hvert fald for mig) så jeg skal også have et skema for hvornår jeg har tid til at holde fri. Men man må gå ud fra man får en læseplan, så man kan dele det op.
På enkelte dage var det svært for mig at tage mig sammen til at lave det jeg skulle. Især hvis man indgår aftaler, så ryger strukturen (jeg kan jo godt se den her film færdig, den slutter godt nok kl 23.30 men så kan jeg jo bare stå op en time senere og så læse en time længere.) Det er ikke det bedste udgangspunkt, men nu er det 3 år siden jeg gik på den anden udd, så jeg håber at være blevet mere diciplineret nu! Desuden har jeg Oliver som skal op og i dagpleje, så der er jo ikke mulighed for at sove længe og derved skubbe min start tid. Der vil jo også være møder med sine medstuderende som man Skyper med over nettet.
Nå, håber du fik noget ud af det og jeg er spændt på at høre hvad du finder ud af 
Uh, man kan også i Odense??
Ja, det ville jo være nemmere at hoppe på et tog, men seminariet i Odense ligger ikke i gåafstand til banegården.. det gør det i Åbenrå. Men det er kun logistik, og det er til at planlægge sig ud af, hvis blot resten kan lade sig gøre!
Lige netop hente/bringe, sygdom og slippe for lumre klasselokaler er det der tiltaler mig. Hvor langt er du i overvejelserne? Og er der ubegrænset antal pladser eller hvordan, ved du noget om det? Jeg tænker, der skal jo være plads, før man kan overflyttes, og der vil det jo igen være fedt at have både Odense og Åbenrå at vælge imellem.
I forhold til at lave noget, så tror jeg altså det er nemmere når vi har de små. Jeg bilder mig ind, at det er nemmere at strukturere en læsedag, netop fordi man skal afsted med poden, men også have ham hentet igen!
Vi vil desuden blive nødt til at skemalægge lidt af de praktiske opgaver herhjemme, så ejg ikke pludselig har ordnet alt vasketøj, støvsuget, bagt boller og ordnet strygetøj, i stedet for at læse "for jeg var jo alligevel hjemme"....