Pædagog som fjernstudie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2011

Nettemor

AnneBJ skriver:

Det tror jeg også er nødvendigt her... Jeg påtænker at lave "læseplaner" og tilladte pauser, for ellers får jeg ikke lavet noget Men jeg tror på det kan lade sig gøre, og det må jo være det vigtigste?

ja det kunne være fedt...  glæder mig til at høre mere om det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2011

samantha1986

AnneBJ skriver:

Kan man det??

Det skal være i reg. sydjylland, allerhelst Kolding, Fredericia, Vejle området, men lidt længere væk er også ok!

Fortæl mig om dit fjernstudie:

- hvorfor har du valgt fjernstudie?

- hvad er det bedste?

- hvad er det værste?

- er det svært at "tage sig sammen" og lave det man skal?

- osv.!

Jeg kunne rigtig godt tænke mig det. Jeg står for at skulle i en ny klasse (igen, igen!) til februar, og det har jeg slet ikke lyst til. Jeg har været i 2 klasser allerede, pga. flytning og barsel, go ejg bruger meget tid og energi hver gang jeg starter op, på at lære folk at kende, i stedet for at koncentrere mig om det faglige..

Hvordan er eksaminerne via fjernstudie? Jeg står over for DKK, har bestået IIS..

Fortæl mig hvad du synes! Stort som småt!

Jeg tager pædagog uddannelsen som fjernstudie, og er lige gået i gang med mit andet semester.

Jeg elsker det, det er så spændende. Jeg tager det på Via university i Viborg.

Grunden til at jeg valgte fjernstudie er fordi jeg er skole træt, og jeg vidste jeg ikke ville orke at skulle møde op hver dag på en skole, og jeg ville også gerne kunne arbejde lidt ved siden af.

Det bedste er at man selv kan priotere sin tid, og hvornår man laver opgaver. Selvfølgelig er der en deadline men hun kan jo op til den lave det når det passer dig. Vi er dog inddelt i grupper som arbejder sammen over nettet, og dem skal det jo også lige passe med.

Det værste er at man nogen gange bliver for optaget af andre ting på nettet (baby.dk) eller at man ikke kan tage sig sammen til at lave noget. Og hvis du ved du ikke kan tage dig sammen så er uddannelsen ikke dig. Det kræver virkelig selvdiciplin.

Jeg har ikke været til eksamen endnu. Kommer først til januar, men vi har prøvet at lave en opgave som man kunne komme op i, og det er faktisk ikke særlig svært. Man må nemlig arbejde i grupper, så man kan rigtig hjælpe hinanden.

Er der mere du ønsker at vide så er du mere end velkommen til at skrive.

Anmeld

28. august 2011

AnneBJ

samantha1986 skriver:

Jeg tager pædagog uddannelsen som fjernstudie, og er lige gået i gang med mit andet semester.

Jeg elsker det, det er så spændende. Jeg tager det på Via university i Viborg.

Grunden til at jeg valgte fjernstudie er fordi jeg er skole træt, og jeg vidste jeg ikke ville orke at skulle møde op hver dag på en skole, og jeg ville også gerne kunne arbejde lidt ved siden af.

Det bedste er at man selv kan priotere sin tid, og hvornår man laver opgaver. Selvfølgelig er der en deadline men hun kan jo op til den lave det når det passer dig. Vi er dog inddelt i grupper som arbejder sammen over nettet, og dem skal det jo også lige passe med.

Det værste er at man nogen gange bliver for optaget af andre ting på nettet (baby.dk) eller at man ikke kan tage sig sammen til at lave noget. Og hvis du ved du ikke kan tage dig sammen så er uddannelsen ikke dig. Det kræver virkelig selvdiciplin.

Jeg har ikke været til eksamen endnu. Kommer først til januar, men vi har prøvet at lave en opgave som man kunne komme op i, og det er faktisk ikke særlig svært. Man må nemlig arbejde i grupper, så man kan rigtig hjælpe hinanden.

Er der mere du ønsker at vide så er du mere end velkommen til at skrive.

Superfedt, tak for dit indlæg!

Dvs. du har været i praktik også? Hvordan foregik det med indkaldsdage?

Jeg er ligesom dig for skoletræt til at gide møde op hver dag, og når jeg endelig møder op sidder jeg bare og spiller på min comp. eller lignende. Jeg lærer bedst når jeg kan læse tingene i fred og ro og reflektere over dem ved at omskrive det... Det vil være svært i starten tror jeg, at lære sig nogle gode arbejdsvaner, men jeg tror til gengæld at når først de er der, vil jeg  blive rigtig glad for det! 

Anmeld

28. august 2011

samantha1986

AnneBJ skriver:

Superfedt, tak for dit indlæg!

Dvs. du har været i praktik også? Hvordan foregik det med indkaldsdage?

Jeg er ligesom dig for skoletræt til at gide møde op hver dag, og når jeg endelig møder op sidder jeg bare og spiller på min comp. eller lignende. Jeg lærer bedst når jeg kan læse tingene i fred og ro og reflektere over dem ved at omskrive det... Det vil være svært i starten tror jeg, at lære sig nogle gode arbejdsvaner, men jeg tror til gengæld at når først de er der, vil jeg  blive rigtig glad for det! 

Jeg er faktisk i gang med min første praktik lige nu. Vi skal på skole på fredag, hvor læringsmålene skal snakkes igennem. Denne dag skal vores vejleder fra praktik stedet også med.

og så i uge 39 er der fire dage. Dog er den første dag læse dag. Den uge skal vi også have første hjælp.

Man skal lige vænne sig til at skulle læse hjemme og sørge for at få lavet noget, men jeg kan med garanti sige du bliver glad for det når du kommer ind i en god rytme.

Anmeld

28. august 2011

AnneBJ

samantha1986 skriver:

Jeg er faktisk i gang med min første praktik lige nu. Vi skal på skole på fredag, hvor læringsmålene skal snakkes igennem. Denne dag skal vores vejleder fra praktik stedet også med.

og så i uge 39 er der fire dage. Dog er den første dag læse dag. Den uge skal vi også have første hjælp.

Man skal lige vænne sig til at skulle læse hjemme og sørge for at få lavet noget, men jeg kan med garanti sige du bliver glad for det når du kommer ind i en god rytme.

Okay, jeg har jo kun min 3. praktik tilbage, men der er jo heller ikke mange indkaldsdage på det halve år - vist 10 i alt... 

Jamen jeg er helt sikker på det er mig, bliver mere og mere sikker jo mere jeg tænker over det, så nu er ddet bare at finde ud af, om det rent transportmæssigt kan gå op. Og også om jeg kan være heldig at få praktik her i Kolding eller de kun råder over nogle tættere på seminariet.. 

Anmeld

28. august 2011

samantha1986

AnneBJ skriver:

Okay, jeg har jo kun min 3. praktik tilbage, men der er jo heller ikke mange indkaldsdage på det halve år - vist 10 i alt... 

Jamen jeg er helt sikker på det er mig, bliver mere og mere sikker jo mere jeg tænker over det, så nu er ddet bare at finde ud af, om det rent transportmæssigt kan gå op. Og også om jeg kan være heldig at få praktik her i Kolding eller de kun råder over nogle tættere på seminariet.. 

Altså vi hørte under andre seminarier. Og fik tildelt et stykke uden for den by jeg bor i. Jeg skrev til den praktik ansvarlige og bad om en plads i min by. Jeg skulle bare skrive nogle stykker op og så ville hun finde en til mig, og jeg fik en i min by, så mon ikke det kan lade sig gøre i dit tilfælde.

Okay ja så mangler du jo ikke meget. Så er det da med at få det afsluttet :-)

Anmeld

28. august 2011

AnneBJ

samantha1986 skriver:

Altså vi hørte under andre seminarier. Og fik tildelt et stykke uden for den by jeg bor i. Jeg skrev til den praktik ansvarlige og bad om en plads i min by. Jeg skulle bare skrive nogle stykker op og så ville hun finde en til mig, og jeg fik en i min by, så mon ikke det kan lade sig gøre i dit tilfælde.

Okay ja så mangler du jo ikke meget. Så er det da med at få det afsluttet :-)

Fedt nok, det håber jeg også er tilfældet her!

Nej, jeg gør nemlig ikke, og det burde være til at holde ud, men jeg er ved at døøøø ved tanken om at skulle på skolebænken igen... 

Anmeld

28. august 2011

Bambino

Jeg skal igang med 6.semester og sidste praktik her til februar (er sygemeldt lige pt.) og læser til pædagog som fjernstudie på Åbenrå seminarium men bor i Odense!

Jeg valgte det da jeg på det tidspunkt jeg startede var alene med min datter på 1 år. Jeg boede i Sønderborg og ville helst slippe for at skulle pendle hver dag og dermed give både  mig selv og min datter lange dage. Plus at jeg er meget dårlig til at sidde på en stol hele dagen - falder seriøst i søvn og kan slet ikke koncentrere mig. Har det bedst med at arbejde i mit eget tempo og hvor der er ro!

- hvad er det bedste?

Det bedste er at man selv kan tilrettelægge sin dag som man har lyst til. Er ens barn syg, har man lægeaftaler eller lign. er det nemmere at få det hele til at hænge sammen end man er nødt til at forlade klassen.

- hvad er det værste?

Det er ikke muligt at være social på samme måde som når man går i en klasse. Så er man meget social anlagt så er det ikke den rigtige vej.. heldigvis har jeg det ikke sådan, og på fjernstudie mødes man også ca. en weekend i måneden (fre+lør) hvor man har undervisning hele dagen.

Nej det synes jeg ikke! Vi har jo konstant opgaver der skal laves og som der er en tidsfrist på. Desuden arbejder man sammen i nogle opgaver fx. via skype som jeg selv bruger . Det kræver at størstedelene af opgaverne bliver lavet før man kan bestå et semester så det er ris til egen røv hvis man kommer for meget bagud.

Men ja.. jeg er rigtig glad for at jeg har valgt som jeg har gjort.  bare spør hvis der er mere

Anmeld

28. august 2011

AnneBJ

Bambino skriver:

Jeg skal igang med 6.semester og sidste praktik her til februar (er sygemeldt lige pt.) og læser til pædagog som fjernstudie på Åbenrå seminarium men bor i Odense!

Jeg valgte det da jeg på det tidspunkt jeg startede var alene med min datter på 1 år. Jeg boede i Sønderborg og ville helst slippe for at skulle pendle hver dag og dermed give både  mig selv og min datter lange dage. Plus at jeg er meget dårlig til at sidde på en stol hele dagen - falder seriøst i søvn og kan slet ikke koncentrere mig. Har det bedst med at arbejde i mit eget tempo og hvor der er ro!

- hvad er det bedste?

Det bedste er at man selv kan tilrettelægge sin dag som man har lyst til. Er ens barn syg, har man lægeaftaler eller lign. er det nemmere at få det hele til at hænge sammen end man er nødt til at forlade klassen.

- hvad er det værste?

Det er ikke muligt at være social på samme måde som når man går i en klasse. Så er man meget social anlagt så er det ikke den rigtige vej.. heldigvis har jeg det ikke sådan, og på fjernstudie mødes man også ca. en weekend i måneden (fre+lør) hvor man har undervisning hele dagen.

Nej det synes jeg ikke! Vi har jo konstant opgaver der skal laves og som der er en tidsfrist på. Desuden arbejder man sammen i nogle opgaver fx. via skype som jeg selv bruger . Det kræver at størstedelene af opgaverne bliver lavet før man kan bestå et semester så det er ris til egen røv hvis man kommer for meget bagud.

Men ja.. jeg er rigtig glad for at jeg har valgt som jeg har gjort.  bare spør hvis der er mere

Ej men fedt!!! Det vil også blive Åbenrå jeg skal følge nemlig!

Jeg er helt "på" alle de grunde du nævner, både for og imod. Det vil sige, at det er en fredag/lørdag pr. måned ca. at man er på seminariet, og så ingen hverdage, eller hvordan?

Har dte været muligt for dig at få praktikplads hvor du bor?

Hvornår "starter dagen" når man er på seminariet - altså møder man kl. 8.00 eller hvordan (i forhold til bustider )

Ej, undskyld at jeg bombarderer dig fuldstændigt, jeg er bare så opsat på det at det skal lykkes!

Anmeld

28. august 2011

Angelspot

AnneBJ skriver:

Kan man det??

Det skal være i reg. sydjylland, allerhelst Kolding, Fredericia, Vejle området, men lidt længere væk er også ok!

Fortæl mig om dit fjernstudie:

- hvad er det bedste?

- hvad er det værste?

- osv.!

Jeg kunne rigtig godt tænke mig det. Jeg står for at skulle i en ny klasse (igen, igen!) til februar, og det har jeg slet ikke lyst til. Jeg har været i 2 klasser allerede, pga. flytning og barsel, go ejg bruger meget tid og energi hver gang jeg starter op, på at lære folk at kende, i stedet for at koncentrere mig om det faglige..

Hvordan er eksaminerne via fjernstudie? Jeg står over for DKK, har bestået IIS..

Fortæl mig hvad du synes! Stort som småt!

Hej Anne.

Jeg har selv overvejet at starter op på den måde igen, jeg skal også på 5. semester og kan ikke udholde tanken om at skulle sidde i et lummert klasselokale igen. Og det vil heller ikke kunne hænge særlig godt sammen med hente/bringe situationerne af Oliver. Jeg bor 35 min kørsel væk fra min skole, på enkelte dage har jeg studie til 16.15 og så vil jeg ikke kunne nå at hente inden luk.

Jeg har læst lidt om det, da jeg bor i Herning er det oplagt at det er Viborg jeg bliver knyttet til.  Men det er jo lidt for langt væk for dig

Tror du ikke du kan tage uddannelsen i Odense? Rent transportmæssigt er det jo super nemt og det tager ikke lang tid fra Kolding, hverken i bil eller tog, alt efter hvad du skal, når du skal derind.

Jeg har engang taget 1 semester af socialrådgiveruddannelsen på den netbaserede uddannelsesform, så jeg har prøvet det.

Det bedste er fleksibiliteten og det, at man råder over sin egen studietid. Det vil være fedt fht Oliver, da jeg jo ikke får "fravær" når han bliver syg, men kan studere selvom han er hjemme. (Selvom det ikke er så oplagt, men det kan lade sig gøre).

Det værste er, at man VIRKELIG skal holde sig selv i kort snor! Som du selv snakker om, er det vigtigt med struktur (i hvert fald for mig) så jeg skal også have et skema for hvornår jeg har tid til at holde fri. Men man må gå ud fra man får en læseplan, så man kan dele det op.

På enkelte dage var det svært for mig at tage mig sammen til at lave det jeg skulle. Især hvis man indgår aftaler, så ryger strukturen (jeg kan jo godt se den her film færdig, den slutter godt nok kl 23.30 men så kan jeg jo bare stå op en time senere og så læse en time længere.) Det er ikke det bedste udgangspunkt, men nu er det 3 år siden jeg gik på den anden udd, så jeg håber at være blevet mere diciplineret nu! Desuden har jeg Oliver som skal op og i dagpleje, så der er jo ikke mulighed for at sove længe og derved skubbe min start tid. Der vil jo også være møder med sine medstuderende som man Skyper med over nettet.

Nå, håber du fik noget ud af det og jeg er spændt på at høre hvad du finder ud af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.