Forskellige graviditeter??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2011

Mira0911

Frejasen skriver:

Godmorgen de damer

Dette emne har med stor sandsynlighed været oppe før, men kunne godt tænke mig lidt erfaringer fra de af jer der har nogen

Jeg er gravid for anden gang. Første graviditet næsten ingen kvalme og jeg fik en pige. Her anden gang er jeg sku godt nok syg. Vildt meget kvalme og vildt træt. 

Har i oplevet forskellige graviditeter efter hvad køn det er eller er der nogen der har en god forklaring på hvorfor to graviditeter kan være så forskellige for den samme krop??

Jeg skal måske lige for god ordens skyld gøre opmærksom på at jeg er bedøvende ligeglad om jeg venter det ene eller det andet, er bare forundret over min krop reagere så anderledes. 

Min første graviditet var det rene helvede... Jeg kastede op fra jeg var 8 uger henne og frem til fødslen... Jeg kunne ikke passe mit arbejde og blev sygemeldt og lå bare i sengen hele tiden... Puha... Det var en pige vi fik... 

Nu er jeg gravid anden gang... er nu 36+5.. Så snart i mål... Begyndte at kaste op fra jeg var 6 uger henne og døjer stadig med det... Og det er også en pige jeg venter mig igen... 

Vi er så enige om at vi skal ikke have flere børn... Jeg orker ikke at skulle igennem det engang til, hvis det endte med opkast igen... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2011

Frejasen

Mira0911 skriver:

Min første graviditet var det rene helvede... Jeg kastede op fra jeg var 8 uger henne og frem til fødslen... Jeg kunne ikke passe mit arbejde og blev sygemeldt og lå bare i sengen hele tiden... Puha... Det var en pige vi fik... 

Nu er jeg gravid anden gang... er nu 36+5.. Så snart i mål... Begyndte at kaste op fra jeg var 6 uger henne og døjer stadig med det... Og det er også en pige jeg venter mig igen... 

Vi er så enige om at vi skal ikke have flere børn... Jeg orker ikke at skulle igennem det engang til, hvis det endte med opkast igen... 

Åh føj da, det lyder helt forfærdeligt. Jeg går og venter på de 12-16 uger hvor jeg har hørt de flestes kvalme stopper. Ved da slet ikke hvad jeg gør ved mig selv hvis det fortsætter.

Jeg håber snart du får prinsessen så du kan få fred for kvalmen

Anmeld

27. august 2011

132319

Mine graviditeter var nærmest identiske og jeg har en af hver

Anmeld

27. august 2011

Mira0911

Frejasen skriver:

Åh føj da, det lyder helt forfærdeligt. Jeg går og venter på de 12-16 uger hvor jeg har hørt de flestes kvalme stopper. Ved da slet ikke hvad jeg gør ved mig selv hvis det fortsætter.

Jeg håber snart du får prinsessen så du kan få fred for kvalmen

Jeg prøvede lidt af hvert i denne graviditet her... akupunktur som jeg opgav omkring uge 25... 

Piller til at tage kvalmen, som ikke hjalp, stikpiller, seaband... Måtte opgive de forskellige ting... Jeg spiser allerbedst om aften... 

Nogle morgener kan jeg godt få noget ned uden at det kommer igen og de fleste dage står egentlig bare på opkast fra om morgen og frem til om middagen/eftermiddagen... 

Så glæder mig enormt meget til jeg har født... 

Håber slet ikke du skal opleve det... Så  for at du slipper for kvalmen... 

Anmeld

27. august 2011

Frejasen

132319 skriver:

Mine graviditeter var nærmest identiske og jeg har en af hver

Ja det giver jo et meget godt billed af at det nok ikke har med kønnet at gøre. Ville virkelig ønske mine var lidt mere ens, havde set frem til en nogenlunde nem graviditet lige som sidst

Tak for svar

Anmeld

27. august 2011

Baby_girl2011

Frejasen skriver:

Tak for svar Og tillykke med en prinsesse mere

Mange tak skal du have :-)

Anmeld

27. august 2011

Muffinmus

omvendt her

Ingen kvalme-dreng

kvalme-pige

Vand i kroppen med nr 1, men ikke nr 2.

Anmeld

27. august 2011

chael

Frejasen skriver:

Godmorgen de damer

Dette emne har med stor sandsynlighed været oppe før, men kunne godt tænke mig lidt erfaringer fra de af jer der har nogen

Jeg er gravid for anden gang. Første graviditet næsten ingen kvalme og jeg fik en pige. Her anden gang er jeg sku godt nok syg. Vildt meget kvalme og vildt træt. 

Har i oplevet forskellige graviditeter efter hvad køn det er eller er der nogen der har en god forklaring på hvorfor to graviditeter kan være så forskellige for den samme krop??

Jeg skal måske lige for god ordens skyld gøre opmærksom på at jeg er bedøvende ligeglad om jeg venter det ene eller det andet, er bare forundret over min krop reagere så anderledes. 

3 forskellige graviditeter og forløb.

1.; da jeg ventede min datter havde jeg næsten ingen kvlame. Og det jeg havde, det kunne spises væk.

2.; der ventede jeg min søn, der havde jeg mere kvalme, og kastede lidt op.

3.; denne graviditet, havde jeg mega meget kvalme i starten og jeg kastede op flere gange dagligt, indtil 14-16 uge. Havde det meget skidt. Og det er også, ifølge scanningerne, en lille dreng.

Så ja, tre forskellige forløb, også forskel på de to der er af samme køn.

*Camilla 35+3

Anmeld

27. august 2011

jeanett 26

Ved de 2 første gravidtert har der overhovedet ik været noget som helst var så nemt.

(Og det var 2 drenge)

Ved 3 gravidtet havde jeg så meget kvalme i ca halv delen af gravidteten og fik senere BL

(blev en pige)

Ved nummer 4 er der hellere ik noget i nu ved så ik før 5/9 hvad køn det er, men gætter man på symtomperne, så tror jeg det bliver en dreng

Anmeld

27. august 2011

SussieThyssen

Frejasen skriver:

Godmorgen de damer

Nææ...mine graviditeter var stort set ens..jeg var hønesyg af kvalme de første måneder med dem alle 3 og fik 2 piger og en dreng.
Jeg var det også med dem der ikke blev til noget, som var drenge.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.