Forskellige graviditeter??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.355 visninger
23 svar
0 synes godt om
27. august 2011

Frejasen

Godmorgen de damer

Dette emne har med stor sandsynlighed været oppe før, men kunne godt tænke mig lidt erfaringer fra de af jer der har nogen

Jeg er gravid for anden gang. Første graviditet næsten ingen kvalme og jeg fik en pige. Her anden gang er jeg sku godt nok syg. Vildt meget kvalme og vildt træt. 

Har i oplevet forskellige graviditeter efter hvad køn det er eller er der nogen der har en god forklaring på hvorfor to graviditeter kan være så forskellige for den samme krop??

Jeg skal måske lige for god ordens skyld gøre opmærksom på at jeg er bedøvende ligeglad om jeg venter det ene eller det andet, er bare forundret over min krop reagere så anderledes. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2011

LinLin

Jeg har haft to (/fire...) meget nemme graviditeter - har aldrig haft kvalme fx... Jeg har fået to drenge

Anmeld

27. august 2011

Baby_girl2011

jeg har haft 2 nemme graviditeter..  Ingen kvalme, eller BL.. eller sukkersyge og meget meget mere..

Og jeg 1 pige og venter en pige mere...

Anmeld

27. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Frejasen skriver:

Godmorgen de damer

Dette emne har med stor sandsynlighed været oppe før, men kunne godt tænke mig lidt erfaringer fra de af jer der har nogen

Jeg er gravid for anden gang. Første graviditet næsten ingen kvalme og jeg fik en pige. Her anden gang er jeg sku godt nok syg. Vildt meget kvalme og vildt træt. 

Har i oplevet forskellige graviditeter efter hvad køn det er eller er der nogen der har en god forklaring på hvorfor to graviditeter kan være så forskellige for den samme krop??

Jeg skal måske lige for god ordens skyld gøre opmærksom på at jeg er bedøvende ligeglad om jeg venter det ene eller det andet, er bare forundret over min krop reagere så anderledes. 

Nu har jeg læst en del om det, og talt en del med forskellige kloge hoveder.

Det med kvalme pga. køn har ikke rigtig noget hold i sig. Kroppen reagere forskelligt på stigningen i HCG, og det er den der giver kvalme osv.

Det kan være meget forskelligt fra kvinde til kvinde hvordan man reagerer. Men endnu mere interessant, meget forskelligt fra graviditet til graviditet, hvordan kroppen reagere hos den enkelte. HCG er HCG uanset om det er en pige eller dreng man venter. 

Anmeld

27. august 2011

Krussedulle

Frejasen skriver:

Godmorgen de damer

Jeg har stillet mig selv det samme spørgsmål ... Har to drenge, og i begge graviditeter har jeg haft en sindsyg kvalme, og kastet op, op til 15 gange dagligt.. ... Men denne gang har kvalmen været på et minimum.. ... Lidt sjovt hvordan kroppen reagere forskelligt..

Anmeld

27. august 2011

Krussedulle

Frejasen skriver:

Godmorgen de damer

Jeg har stillet mig selv det samme spørgsmål ... Har to drenge, og i begge graviditeter har jeg haft en sindsyg kvalme, og kastet op, op til 15 gange dagligt.. ... Men denne gang har kvalmen været på et minimum.. ... Lidt sjovt hvordan kroppen reagere forskelligt..

Anmeld

27. august 2011

Frejasen

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Nu har jeg læst en del om det, og talt en del med forskellige kloge hoveder.

Det med kvalme pga. køn har ikke rigtig noget hold i sig. Kroppen reagere forskelligt på stigningen i HCG, og det er den der giver kvalme osv.

Det kan være meget forskelligt fra kvinde til kvinde hvordan man reagerer. Men endnu mere interessant, meget forskelligt fra graviditet til graviditet, hvordan kroppen reagere hos den enkelte. HCG er HCG uanset om det er en pige eller dreng man venter. 

Ja jeg tænker nu også at det med køn må være en ammestue historie

Men alligevel underligt at der er så stor forskel. Og at den samme person danner forskellie mængder HCG?  Ved du hvorfor man nogen gange danner meget og andre gange ikke så meget?

Og tak for svar

Anmeld

27. august 2011

Frejasen

Krussedulle skriver:

Ja det er noget mærkeligt noget. Ved du hvad du venter denne gang??

Anmeld

27. august 2011

Frejasen

Baby_girl2011 skriver:

jeg har haft 2 nemme graviditeter..  Ingen kvalme, eller BL.. eller sukkersyge og meget meget mere..

Og jeg 1 pige og venter en pige mere...

Tak for svar Og tillykke med en prinsesse mere

Anmeld

27. august 2011

Frejasen

DAs mor skriver:

Jeg har haft to (/fire...) meget nemme graviditeter - har aldrig haft kvalme fx... Jeg har fået to drenge

Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.