Dagpleje eller vuggestue - afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Går dit barn i dagpleje eller vuggestue?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.129 visninger
33 svar
0 synes godt om
26. august 2011

dash..

Hej.

Nu er vores søn startede i dagpleje.

Så kunne godt tænke mig at høre hvor mange herinde der har deres børn i dagpleje og hvor mange der har valgt vuggestue. Begrundelse behøves ikke (og dem som har børn der går i BH/SKOLE må meget gerne også stemme hvad jeres børn gik i dengang )

Blev lige lidt nyss..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Har stemt blank. Vi venter den første, og har derfor ikke skulle vælge før nu. Vi har dog hele tiden været ret enige om, at vi vil have baby i dagpleje, hvis vi kan. 

Anmeld

26. august 2011

dash..

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Har stemt blank. Vi venter den første, og har derfor ikke skulle vælge før nu. Vi har dog hele tiden været ret enige om, at vi vil have baby i dagpleje, hvis vi kan. 

Okay

Vi er meget glade for vores beslutning - vi har fået den bedste dagpleje mor. Også er vi så heldige at der er en dreng som kun er 14 dage ældre end vores søn og de hygger sig enormt meget sammen.

- men, vores søn har også brug for faste rutiner og er overbevist om at vuggestue ville blive for meget til ham - da det er flere voksne han skal knytte sig til.

Så vi er bare så glade for at vi fik en plads i dagpleje

Anmeld

27. august 2011

Okay

Vi er meget glade for vores beslutning - vi har fået den bedste dagpleje mor. Også er vi så heldige at der er en dreng som kun er 14 dage ældre end vores søn og de hygger sig enormt meget sammen.

- men, vores søn har også brug for faste rutiner og er overbevist om at vuggestue ville blive for meget til ham - da det er flere voksne han skal knytte sig til.

Så vi er bare så glade for at vi fik en plads i dagpleje

Det lyder bare helt perfekt.  Jeg vil bare så gerne have vores baby i dagpleje. Har altid haft en ide om at det bare er sagen. Det bliver også ekstra aktuelt for os, fordi vi nok skal sende vores baby i inst. lidt hurtigere, da jeg er studerende. Så synes jeg dagpleje er bedst. Men det kommer selvf. også an på barnet, fars mulighed for barsel, og hvordan det hele falder i hak. 

Anmeld

27. august 2011

dash..

Det lyder bare helt perfekt.  Jeg vil bare så gerne have vores baby i dagpleje. Har altid haft en ide om at det bare er sagen. Det bliver også ekstra aktuelt for os, fordi vi nok skal sende vores baby i inst. lidt hurtigere, da jeg er studerende. Så synes jeg dagpleje er bedst. Men det kommer selvf. også an på barnet, fars mulighed for barsel, og hvordan det hele falder i hak. 

det er så dejligt.

har haft det helt på samme måde - det med at man aflevere og henter af samme person, at der ikke er så mange børn, det er i et privat hjem osv osv

- og det forstår jeg godt, hvor gammel regner i med jeres barn ville være når det skal passes?

Anmeld

27. august 2011

dash.. skriver:

det er så dejligt.

har haft det helt på samme måde - det med at man aflevere og henter af samme person, at der ikke er så mange børn, det er i et privat hjem osv osv

- og det forstår jeg godt, hvor gammel regner i med jeres barn ville være når det skal passes?

Jeg ved det ikke helt endnu, men ca 8 mdr.  Jeg har termin 30/11, og skal så fuld tid på skole igen efter sommerferien. 

Men er også vild med ideen om de trygge og roligere rammer når de er så små, så det er lige så meget derfor. 

En flerbørns dagpleje vil også være ok. 

Anmeld

27. august 2011

SussieThyssen

dash.. skriver:

Hej.

Nu er vores søn startede i dagpleje.

Så kunne godt tænke mig at høre hvor mange herinde der har deres børn i dagpleje og hvor mange der har valgt vuggestue. Begrundelse behøves ikke (og dem som har børn der går i BH/SKOLE må meget gerne også stemme hvad jeres børn gik i dengang )

Blev lige lidt nyss..

Den ældste var kortvarigt i DP, nr 2 blev passet hjemme og Nr 3 var i DP.

Personligt ville jeg aldrig vælge vuggestue, men sådan er vi så forskellige.

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. august 2011

dash..

SussieThyssen skriver:

Den ældste var kortvarigt i DP, nr 2 blev passet hjemme og Nr 3 var i DP.

Personligt ville jeg aldrig vælge vuggestue, men sådan er vi så forskellige.

Kærligst
Sussie

Heller ikke jeg

og hvis jeg kunne ville jeg gå hjemme med min søn til han skulle starte i børnehave..

Anmeld

27. august 2011

dash..

Jeg ved det ikke helt endnu, men ca 8 mdr.  Jeg har termin 30/11, og skal så fuld tid på skole igen efter sommerferien. 

Men er også vild med ideen om de trygge og roligere rammer når de er så små, så det er lige så meget derfor. 

En flerbørns dagpleje vil også være ok. 

Stort tillykke så er der jo ikke så længe igen..

- er helt enig

Anmeld

27. august 2011

SussieThyssen

dash.. skriver:

Heller ikke jeg

og hvis jeg kunne ville jeg gå hjemme med min søn til han skulle starte i børnehave..

Min den mellemste var i legestue (forældrepasset) 2 gange om ugen fra hun var 2 år, og kom så i BH da hun var 3, men ellers så var hun hjemme..det samme var nr 1..dvs hun var slet ikke i pasning andet end de par mdr i DP fra hun 3 til 5 mdr. Ellers var hun stort set hjemme indtil hun skulle i skole.
Men den lille måtte jeg med sorg sende igennem hele rumlen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.