Hvordan forebygger jeg det bedst muligt? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2011

Anonym trådstarter

JeNoVa skriver:

Dyrk masser af motion og spis sundt!

Det behøver hverken at være surt eller kedeligt. Find en motionsform du kan lide f.eks. zumba, dans, gymnastik, yoga, svømning, ridning, badminton, ja, hvad som helst. Når du bruger kroppen, får du energi.

Spis mad med farve og drop det friturestegte: Tomater, peberfrugter, gulerødder, broccoli, majs osv. og selvfølgelig al den lækre frugt, du kan få ned. Sundhed kommer indefra.

Gå ud i naturen og føl dig som en del af den. Du kan gå i skoven, i parken, ved søen, ved stranden osv. Gerne flere gange om ugen og også selvom det er koldt.

Positiv tænkning - det kan trænes. Hver gang du tænker på noget negativt, skal du forsøge at tænke på noget positivt. For eksempel skal du ikke sige til dig selv, at du er bange for at få en vinterdepression igen. Nej, du skal sige, at NU er DU herre over din egen lykke, og du skal nok finde den. 

Held og lykke på vejen!

Tak for alle dine råd.. Dem kan jeg helt klart bruge til noget..

Jeg bor lige nu sammen med min mor og det er virkelig svært at få indført noget sundt, jeg har prøvet i snart et halvt år nu.. Hvergang jeg har handlet handler jeg sundt, men så handler hun måske nogle dage senere og så er det hele mere eller mindre usundt.. Og jeg har ikke råd til at købe udelukkende sundt, hvis vi ikke lægger vores penge sammen om det.. Det er virkelig trist.. Men vil prøve på hvergang vi er ude og handle at komme sunde ting i vognen og når jeg selv handler, så kun sunde tind

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2011

JeNoVa

Anonym skriver:

Tak for alle dine råd.. Dem kan jeg helt klart bruge til noget..

Jeg bor lige nu sammen med min mor og det er virkelig svært at få indført noget sundt, jeg har prøvet i snart et halvt år nu.. Hvergang jeg har handlet handler jeg sundt, men så handler hun måske nogle dage senere og så er det hele mere eller mindre usundt.. Og jeg har ikke råd til at købe udelukkende sundt, hvis vi ikke lægger vores penge sammen om det.. Det er virkelig trist.. Men vil prøve på hvergang vi er ude og handle at komme sunde ting i vognen og når jeg selv handler, så kun sunde tind

Det kan være, du skulle tage en snak med din mor. Måske har hun det ligesom dig men ved ikke hvordan, hun skal komme af med vanen.

Det kunne være en god idé at aftale på forhånd, hvad I gerne vil spise og så lave en indkøbsseddel sammen. Så er det nemmere ikke at falde i vanens magt, når man så står i supermarkedet. Desuden vil hun da nok være interesseret i at støtte dig, hvis du siger, at du godt kunne tænke dig en lidt sundere livsstil.

Anmeld

28. august 2011

Anonym trådstarter

JeNoVa skriver:

Det kan være, du skulle tage en snak med din mor. Måske har hun det ligesom dig men ved ikke hvordan, hun skal komme af med vanen.

Det kunne være en god idé at aftale på forhånd, hvad I gerne vil spise og så lave en indkøbsseddel sammen. Så er det nemmere ikke at falde i vanens magt, når man så står i supermarkedet. Desuden vil hun da nok være interesseret i at støtte dig, hvis du siger, at du godt kunne tænke dig en lidt sundere livsstil.

Hun vil rigtig gerns støtte mig.. Men så snakker vi om det og handler sundt en gang, og så har hun lige lyst til f.eks. flæskesteg, chips, cola, eller andre usunde ting og så siger jeg til hende at vi havde aftalt at spise sundt.. Så kigger hun bare dumt på mig og siger hun spiser hvad hun har lyst til og jeg ikke skal bestemme hvad hun skal spise.. Så det er rigtig svært..

Men ellers må jeg bare handle sundt og bare handle billigt, for hvis hun alligevel ikke "gider" spise det sunde, så skal jeg jo kun have til mig selv..

Anmeld

28. august 2011

JeNoVa

Anonym skriver:

Hun vil rigtig gerns støtte mig.. Men så snakker vi om det og handler sundt en gang, og så har hun lige lyst til f.eks. flæskesteg, chips, cola, eller andre usunde ting og så siger jeg til hende at vi havde aftalt at spise sundt.. Så kigger hun bare dumt på mig og siger hun spiser hvad hun har lyst til og jeg ikke skal bestemme hvad hun skal spise.. Så det er rigtig svært..

Men ellers må jeg bare handle sundt og bare handle billigt, for hvis hun alligevel ikke "gider" spise det sunde, så skal jeg jo kun have til mig selv..

Du bestemmer jo heller ikke, hvad hun skal spise, hvis det er noget, I har snakket om. Måske kan I aftale en dag om ugen, hvor det er i orden at synde, hvor I kan få spist flæskesteg og chips. Det er der ikke noget i vejen med, hvis I spiser sundt resten af ugen.

Anmeld

28. august 2011

Anonym trådstarter

JeNoVa skriver:

Du bestemmer jo heller ikke, hvad hun skal spise, hvis det er noget, I har snakket om. Måske kan I aftale en dag om ugen, hvor det er i orden at synde, hvor I kan få spist flæskesteg og chips. Det er der ikke noget i vejen med, hvis I spiser sundt resten af ugen.

Ja, det kunne være jeg skulle foreslå hende at vi skal have en dag hvor vi må spise hvad vi har lyst til og de andre dage spiser vi sundt.. Den tror jeg måske godt hun kan gå med til

Anmeld

28. august 2011

Moms

Hej,

det er videnskabeligt bevist, at motion hjælper mod depression. Det kan endda udskrives på recept.

Det er helvedes svært at tage sig sammen til at komme afsted, når man har det dårligt psykisk.

Men det HJÆLPER!

Det kan være din læge kan være behjælpelig. Ellers spørg i fitness centeret eller i svømmehallen, eller søg de der gåtursklubber. Hvad som helst...bare du kommer ud og bevæger dig. Og meget gerne med andre mennesker, så der er nogle at "tage afsted for" - nogle der venter dig....

Held og lykke

Moms

Anmeld

28. august 2011

Anonym trådstarter

Moms skriver:

Hej,

det er videnskabeligt bevist, at motion hjælper mod depression. Det kan endda udskrives på recept.

Det er helvedes svært at tage sig sammen til at komme afsted, når man har det dårligt psykisk.

Men det HJÆLPER!

Det kan være din læge kan være behjælpelig. Ellers spørg i fitness centeret eller i svømmehallen, eller søg de der gåtursklubber. Hvad som helst...bare du kommer ud og bevæger dig. Og meget gerne med andre mennesker, så der er nogle at "tage afsted for" - nogle der venter dig....

Held og lykke

Moms

Ja, jeg må igang med noget motion Inden depressionen muligvis melder sig..

Ja, det er skide svært at tage sig sammen og komme afsted.. Men jeg SKAL igang nu!

Anmeld

28. august 2011

lottemusen

Jeg har haft depression i nogle år, og det der især har hjulpet mig er D-vitamin og folsyre. Jeg har taget 50 mikrogram D-vitamin, og 400 mikrogram folsyre hver dag i snart 2 år, og jeg har virkelig haft det godt siden jeg startede på det.

Men jeg vil anbefale at du får taget en blodprøve hos lægen, som kan vise hvilke vigtige stoffer din krop mangler. Så kan du jo senere kontakte en psykolog, hvis du får behov for det.

Håber du hurtigt kommer ovenpå igen! 

Anmeld

28. august 2011

millesofie

Anonym skriver:

Tak for rådene.. Det vil jeg da prøve

Det med at være ude meller 12-15 er svært når jeg går i skole og for det meste først har fri meller 14.35 og 15.35.. Men vil da prøve at komme ud så meget i det tidsrum

det er en god ide

en anden helse fidus er d- vitamin men det er ikke bevist men mange siger at det virker

men i hver fald så virker perikum for der er det samme i som i anti deprisiv medicin ( det er den plante de bruger til at hive det der stof ud af til deres deprim piller) de er bare mildere men drikker man 1-2 kopper hver aften eller morgen så forbygger man rigtigt godt

ps husk at købe lakridsrod / anis / mynte eller lign at blande med da perikum i sig selv ikke er så lækker

Anmeld

29. august 2011

Anonym trådstarter

millesofie skriver:

det er en god ide

en anden helse fidus er d- vitamin men det er ikke bevist men mange siger at det virker

men i hver fald så virker perikum for der er det samme i som i anti deprisiv medicin ( det er den plante de bruger til at hive det der stof ud af til deres deprim piller) de er bare mildere men drikker man 1-2 kopper hver aften eller morgen så forbygger man rigtigt godt

ps husk at købe lakridsrod / anis / mynte eller lign at blande med da perikum i sig selv ikke er så lækker

Okay.. Vil se på det, når jeg engang får min su

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.