Det gode ved en fødsel ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2009

Mutti2

Min fødsel var helt fantastisk fra start til slut

Selvfølgelig var resultatet det aller bedste

Men mit vand gik 05.36, og allerede der kom veerne med få minutters mellemrum. Jeg ringede til fødegangen og aftalte at komme ind. Men ville lige have et bad først. halvvejs under bruseren blev jeg så overvældet af veer, så jeg måtte trække i tøj, pakke tingene og bare komme afsted

Jeg tog bussen, og gik resten af vejen, men måtte hele tiden stoppe op, da jeg havde veer med 2 -3 minutters mellemrum og ca 1 min af gangen....

Jeg ankom til fødegangen ved en 7 tiden, hvor de ikke troede på at jeg var i fødsel, da jeg jo var 1.gangs fødende. Men de ombestemte sig hurtigt, og fik mig ind på en fødestue, i stedet for at jeg skulle vente på modtagelsen.

Jeg havde kun åbnet mig 3 cm. men fordi at veerne var så kraftige gik der ikke mere end en time før jeg var helt åben (jeg åbnede mig de sidste 4 cm i én ve) . Desværre gik det så hurtigt at det var for sent med smertestillende.

kl. 8.50 var hun ude.

Jeg synes selv jeg havde en fantastisk oplevelse. Og min JM var med hele vejen. Hun var fantastisk til at hjælpe mig, og til at sørge for at jeg var med i det hele, hele vejen igennem. Bl.a da jeg skulle presse det sidste ud, bad hun mig sætte mig op og selv tage imod hende, hvilket jeg gjorde.
Det betyder bare alt for mig i dag. Jeg er SÅ hammer stolt og glad for at jeg selv tog imod hende.

Bortset fra resultatet er det det aller bedste ved min fødsel. Det hele var en helt fantastisk oplevelse. Der var dog visse ting ved fødslen jeg ikke kunne huske, fordi det gik så stærkt!! Hvilket jeg var ret ked af.

Jeg er også en af dem der bliver jaloux hver gang andre får babyer Jeg vil SÅ gerne At det var min tur igen, meget snart

Men held og lykke med det, til jer der skal føde. Det gør ondt, men det er muligt at nyde oplevelsen alligevel

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2009

tascia

kald mig mærkelig det okay, men hvad fedt er der i at have ondt i x antal timer? jeg forstå det ganske enkelt ikk!

jeg har haft 2 ukompliceret fødsler hvor den længste varede 6 timer fra første ve til barnet var ude, og det er jeg taknemmelig over, men jeg kan ikke sætte mig ind i at det var en fantastisk oplevelse. det der var en oplevelse for mig var da mine børn kom ud, at se dem og vide at smerterne var overe (hvertfalde efter første gang).

//Natascia

Anmeld

14. januar 2009

Honningblomst

tascia skriver:

kald mig mærkelig det okay, men hvad fedt er der i at have ondt i x antal timer? jeg forstå det ganske enkelt ikk!

jeg har haft 2 ukompliceret fødsler hvor den længste varede 6 timer fra første ve til barnet var ude, og det er jeg taknemmelig over, men jeg kan ikke sætte mig ind i at det var en fantastisk oplevelse. det der var en oplevelse for mig var da mine børn kom ud, at se dem og vide at smerterne var overe (hvertfalde efter første gang).

//Natascia

Netop...jeg kan heller ikke forstå at en fødsel skal ophøjes på den måde som mange kvinder gør. Det er jo næsten en konkurrence i at være bedst eller hurtigst, have de vildeste veere osv osv osv...jeg er imponeret over kvindekroppen kan, men ville da helt klart slippe, hvis man kunne og det kunne jeg jo.-smiler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.