Det gode ved en fødsel ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2009

Honningblomst

Resultatet...ellers var det gode ved mine to kejsersnit at jeg slet ikke var bange og var sikker på mine børn var i de bedste hænder, netop fordi jeg intet ansvar havde...det var godt...
Det gode ved den første fødsel...var at opleve hvad min krop kunne...disse vilde krafter man som kvinde har...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2009

monstar99

Det gode var at jeg tog afsted da jeg havde haft det dårligt i nogen dage troede nu bare det var fordi jeg var gået over tid.
Men der var ikke mere fostervand, hans hjertebankede alt for hurtigt, jeg havde blærbetændelse og for højt blodtryk.

Så det ende med akut kejsersnit.

Nu ikke lige det man ønsker sig.

Men var glad for jeg lyttede til min krop og fik Jm på fødegangen overtalt til at jeg skulle ind og kigges på.

Men alt ente jo godt

Har en skøn dreng.

Fødslen var lidt voldsom efter det hele kig alt for hutigt.

Men det bare at holde i og husk at lyt til din krop.

Held og lykke med fødslen

Anmeld

13. januar 2009

Lise

Aj, seriøst - er der ingen af jer der synes der var noget godt ved fødslen...altså udover resultatet...

Jeg synes det var rigtig spændende hele fødslen. Jeg kunne godt se bort fra de grimme veer, og så glædes mig ved det der var ved at ske. Syntes det var fantastisk at min krop kunne finde ud af alle de ting... Min fødsel var, som nævnt i den anden tråd, ganske fin. Og noget af det gode ved den var at jeg fik de tre ønsker opfyldt jeg havde under min graviditet - at jeg ville føde før terminsdato, at min fødsel ville starte ved vandafgang derhjemme og at den ville vare ca otte timer (ikke for hurtigt og ikke for langsomt). Og jeg fødte 11 dage før termin, vandet gik derhjemme kl 22.59 og jeg fødte 6.59

Men selfølgelig er resultatet det bedste

Anmeld

13. januar 2009

Honningblomst

Lise skriver:

Aj, seriøst - er der ingen af jer der synes der var noget godt ved fødslen...altså udover resultatet...

Jeg synes det var rigtig spændende hele fødslen. Jeg kunne godt se bort fra de grimme veer, og så glædes mig ved det der var ved at ske. Syntes det var fantastisk at min krop kunne finde ud af alle de ting... Min fødsel var, som nævnt i den anden tråd, ganske fin. Og noget af det gode ved den var at jeg fik de tre ønsker opfyldt jeg havde under min graviditet - at jeg ville føde før terminsdato, at min fødsel ville starte ved vandafgang derhjemme og at den ville vare ca otte timer (ikke for hurtigt og ikke for langsomt). Og jeg fødte 11 dage før termin, vandet gik derhjemme kl 22.59 og jeg fødte 6.59

Jo, de vilde urkrafter jeg oplevede jeg havde...det var fantastisk, men ellers var det en skrækkelig oplevelse, som jeg aldrig ønsker igen.

Anmeld

13. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
3 gangs mor skriver:

Vi er et par stykker som snart skal til at føde som læser debatterne hver gang der er noget omkring fødsel . MEN ,, hvorfor altid .. hva var det værste ???
Nu vil vi gerne vide... Hva var det gode ved lige præcis din fødsel ??? Var den ukompliceret ???

Du spørger, hvad det gode var... ... Så kan jeg kun svare.:

det hele.

Det var en super dejlig oplevelse. Du kan læse min fødselsberetning i debatten om hjemmefødsel eller på min profil.

Det vigtigtste er bare at forberede sig på det. Så man ikke bliver bange for smerterne eller giver op, halvvejs.

for det ER hårdt. Vildt meget. Men en super stor, fantastisk oplevelse, som du kun kan opleve, fordi du er kvinde og DU kan

Så glæd dig.

KRAM

Anmeld

13. januar 2009

Mikkelmusen

Lise skriver:

Ja helt seriøst så var det pånær de 2 ting jeg nævnte en rigtig dårlig oplevelse. Jeg var i fødsel i 2½ døgn, mine presseveer var for korte til jeg kunne presse ordenligt, og jeg kunne ikke få epidural fordi lægen ikke kunne få den ind i ryggen, jeg havde på det tidspunkt været vågen mere eller mindre 48 timer og var helt udmattet.... Udover det kom der da lige et par sygeplejerske eller hvad de var og skulle tjekke rummet imens jeg lå i fødsel. Selvom det var blevet gjort lige inden jeg kom ind.

Så nej, det var ikke en god oplevelse.

men jeg må sige at jeg ikke er bange (endnu) for næste fødsel. Jeg mener, det kan vel ikke blive meget værre?!

Anmeld

13. januar 2009

pusling30

Jeg husker min første fødsel som en stressende fødsel, med et rend af folk hele tiden, men det gode var da jeg fødte min søn, alt andet i hele verden betød intet i forhold til det lille vidunder jeg havde båret under mit hjerte..
De 2 andre fødsler var gode hele vejen igennem, da jeg selv bestemte tempoet og jordmødrene bare tjekkede mig indimellem, jeg sagde selv til da jeg fik presseveer, jeg nød mine fødsler.
Jeg syntes dog ikke at det gjorde vanvittigt ondt hverken at have veer eller at føde.. .. Det nev lidt men ikke meget..

Men det bedste er helt klart når man får det lille vidunder op på maven.....
Jeg vil med glæde gerne have et par stykker mere..

Anja mor til 3

Anmeld

14. januar 2009

frk Jensen

Det gode ved fødslen af min dreng var at jeg følte hele tiden at min JM var der. Jeg havde presseveer i to timer og lige meget hvad så støttede hun mig og sagde kun rosende ord. Marcus blev taget med sugekop da han var stjernekigger, men selv det synes jeg ikke var slemt. Om det var fordi jeg var så dopet af blokaden det kan godt ske, men det var hvert fald en god fødsel.
Det eneste negative var at de havde stukket forkert da de lagde ve drop, så mine hænder gjorde nas.

Ellers en rigtig go fødsel herfra..

Betina

Anmeld

14. januar 2009

Mca<3

Zafir skriver:

Du spørger, hvad det gode var... ... Så kan jeg kun svare.:

det hele.

Det var en super dejlig oplevelse. Du kan læse min fødselsberetning i debatten om hjemmefødsel eller på min profil.

Det vigtigtste er bare at forberede sig på det. Så man ikke bliver bange for smerterne eller giver op, halvvejs.

for det ER hårdt. Vildt meget. Men en super stor, fantastisk oplevelse, som du kun kan opleve, fordi du er kvinde og DU kan

Så glæd dig.

KRAM

Har læst din fødsels beretning Utroligt smukt.

Anmeld

14. januar 2009

3rollinger

Lise skriver:

For mig var det hele godt. Jeg er supermisundelig hver gang jeg hoerer at nogen skal foede. Har to veninder der kan foede naar som helst lige nu, og jeg er groen af misundelse. Synes det er den stoerste oplevelse i verden. Jeg er ikke vild med at vaere gravid, men jeg er vild med at foede. Og ikke fordi jeg ikke har smerter for selvfoelgelig goer det ondt og meget at have veer, men det hele er bare saa fantastisk og spaendende.

Jeg har foedt ved akut kejsersnit og vaginalt, og det skal siges at jeg fik epidural hver gang da det er standard her i Spanien, saa jeg har nok ikke haft saa mange smerter som mange af jer andre.

Knus
Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.