Dårligt nyt ved NF?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

Giraffen

aya-zia skriver:

ja det var hårdt men tror måske ik jeg tager det så tungt som så mange andre... jeg ved ik rigtig hvorfor men jeg betragter det ik som en "baby" før i uge 24... så i de første mange uger er jeg ik særlig påvirket af det... er ik glad eller noget... det er lidt som om det ik er der...

ved det lyder mærkeligt... (også i mine egne øre)

det ka jeg godt forstå - det er jo også vildt surrealistisk

Men hvorfor lige uge 24? sker der noget specifikt der?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

aya-zia

Giraffen skriver:

det ka jeg godt forstå - det er jo også vildt surrealistisk

Men hvorfor lige uge 24? sker der noget specifikt der?

hehe det ved jeg faktisk ik om der gør...

men den dag jeg er 24+0 er jeg vågnet op og har bare været mega glad... og er gået total shop amok... indtil da har jeg slet ik overvejet at kigge baby tøj...

altså jeg er total skruk lige indtil jeg er gravid... så er det som om jeg ligger det på hylden... og når jeg er til scanning og jordmor så virker det mere som et dårlig skuespil....

hehe ja jeg har dårlig samvitighed over det men det har altså været sådan under alle mine graviditeter...

Anmeld

25. august 2011

Giraffen

aya-zia skriver:

hehe det ved jeg faktisk ik om der gør...

men den dag jeg er 24+0 er jeg vågnet op og har bare været mega glad... og er gået total shop amok... indtil da har jeg slet ik overvejet at kigge baby tøj...

altså jeg er total skruk lige indtil jeg er gravid... så er det som om jeg ligger det på hylden... og når jeg er til scanning og jordmor så virker det mere som et dårlig skuespil....

hehe ja jeg har dårlig samvitighed over det men det har altså været sådan under alle mine graviditeter...

ej hvor vildt at det kommer lige på det tidspunkt...

Jeg ved ikke rigtig hvornår vi går i gang, vi har i dag kigget barnevogn+puslebord for så har vi besluttet os til når vi skal købe det midt i min eksamensperiode, så er der kun 1000 andre ting at tage stilling til

Men tænker det ofte er scanninger eller første spark der gør det - sådan tror jeg det blir for os.

Men dine børn ser ud til at have klare 24 ugers 'liggen' på hylden helt fremragende

Anmeld

25. august 2011

aya-zia

Giraffen skriver:

ej hvor vildt at det kommer lige på det tidspunkt...

Jeg ved ikke rigtig hvornår vi går i gang, vi har i dag kigget barnevogn+puslebord for så har vi besluttet os til når vi skal købe det midt i min eksamensperiode, så er der kun 1000 andre ting at tage stilling til

Men tænker det ofte er scanninger eller første spark der gør det - sådan tror jeg det blir for os.

Men dine børn ser ud til at have klare 24 ugers 'liggen' på hylden helt fremragende

sådan tror jeg de fleste har det... altså der skal ligesom være et BEVIS udover de 2 streger....

hehe jaaaaa de har klaret det STORARTET hehe....

Anmeld

25. august 2011

Giraffen

aya-zia skriver:

sådan tror jeg de fleste har det... altså der skal ligesom være et BEVIS udover de 2 streger....

hehe jaaaaa de har klaret det STORARTET hehe....

satser på jeg får bevis nok til NF kan næsten ikke overskue først rigtig at kunne glæde mig i uge 24, det føles som for evigt lige nu

Anmeld

25. august 2011

aya-zia

Giraffen skriver:

satser på jeg får bevis nok til NF kan næsten ikke overskue først rigtig at kunne glæde mig i uge 24, det føles som for evigt lige nu

ha ha ha ha ha det skal du da heller ik... det er bare mig der er mærkelig...

Anmeld

26. august 2011

LinLin

Giraffen skriver:

Jeg er ked af at høre om dit tab men tak for indblikket

Jeg satser også på en rigtig god scanning men jeg har tendens til at være overpositiv/naiv så det er på sin vis rart stadig at have paraderne lidt oppe og passe lidt på sig selv

Jeg blev heldigvis hurtigt gravid igen - og det "endte" godt Men nøj jeg var nervøs de første 13 uger indtil jeg havde set han var i live derinde og havde det godt!

Det at få børn er bare een stor bekymring

Anmeld

26. august 2011

Alban

Min mand og jeg gik lidt naive til NF, glade i låget nu skulle vi se vores baby mere havde vi egentlig ikke taget stilling til eller forberedt os på...desværre... Vi fik tallet 1:210 blev bedt om at sætte os ud og vente igen, og den næste halve time var frygtlig vi blev kaldt ind flere gange skulle tage stilling til hvad vi så ville moderkage biopsi osv fik en masse risiko talt...alt var svært at foholde sig til...fordi vi ikke var forberedt.

Det var fredag eftermiddag og sagde vi ja til moderkage biopsi skulle den tages mandag med den abort risiko der er ved den som var 1:150

Vi skulle være kørt på vinterferie om søndagen...måtte udskyde

Vi tog imod biopsi tvivlen var jo skabt, sindet var fyldt med bekymringer.. og vi vil ikke være en ud af hverken 210...eller 300000000, så Nf tallet var pludselig ligegyldigt, ville ønske vi var gået direkte til biopsi uden det dumme tal var med og blot gjorde bekymringer og angst værer.

Jeg så det værste ske... at alt var normalt men at vi mistede pga den "dumme" prøve og hvis ikke det var tilfældet så var der noget galt med vores barn.... min overbevisning jeg havde inden om alt selvfølgelig var normalt var helt væk...det var en meget hård og lang weekend for ikke at tale om dagene efter prøven var taget...

Alt var og er som det skal være og alt er gået som det skal. Vi skal i dag 40+1 sættes igang og forhåbentlig indefor et døgn hilse på vores dejlige velskabte dejlige søn...og vi ved at han er 100 % sund og rask..det har vi papire på

vil ikke skræmme.. man skal bare være forberedt på at man kan få et tal der ikke er som forventet som har nogle konsekvenser.. der for os ville have været rart at have taget stilling til hjemme i sofaen inden og ikke i et rum med tårene ud af øjnene overfor en sygeplejesker der sagde jammen det er jo jeres valg...

Anmeld

26. august 2011

Giraffen

Alban skriver:

Min mand og jeg gik lidt naive til NF, glade i låget nu skulle vi se vores baby mere havde vi egentlig ikke taget stilling til eller forberedt os på...desværre... Vi fik tallet 1:210 blev bedt om at sætte os ud og vente igen, og den næste halve time var frygtlig vi blev kaldt ind flere gange skulle tage stilling til hvad vi så ville moderkage biopsi osv fik en masse risiko talt...alt var svært at foholde sig til...fordi vi ikke var forberedt.

Det var fredag eftermiddag og sagde vi ja til moderkage biopsi skulle den tages mandag med den abort risiko der er ved den som var 1:150

Vi skulle være kørt på vinterferie om søndagen...måtte udskyde

Vi tog imod biopsi tvivlen var jo skabt, sindet var fyldt med bekymringer.. og vi vil ikke være en ud af hverken 210...eller 300000000, så Nf tallet var pludselig ligegyldigt, ville ønske vi var gået direkte til biopsi uden det dumme tal var med og blot gjorde bekymringer og angst værer.

Jeg så det værste ske... at alt var normalt men at vi mistede pga den "dumme" prøve og hvis ikke det var tilfældet så var der noget galt med vores barn.... min overbevisning jeg havde inden om alt selvfølgelig var normalt var helt væk...det var en meget hård og lang weekend for ikke at tale om dagene efter prøven var taget...

Alt var og er som det skal være og alt er gået som det skal. Vi skal i dag 40+1 sættes igang og forhåbentlig indefor et døgn hilse på vores dejlige velskabte dejlige søn...og vi ved at han er 100 % sund og rask..det har vi papire på

vil ikke skræmme.. man skal bare være forberedt på at man kan få et tal der ikke er som forventet som har nogle konsekvenser.. der for os ville have været rart at have taget stilling til hjemme i sofaen inden og ikke i et rum med tårene ud af øjnene overfor en sygeplejesker der sagde jammen det er jo jeres valg...

Tak for dit svar

Det er lige præcis sådan noget jeg havde brug for at vide - følte mig nemlig alt for sikker og naiv - med fare for jeg ville bryde sammen ved dårligt nyt.

Men ud fra jeres svar har jeg en større idé om hvad jeg kan forvente i værste tilfælde og det gør helt sikkert at vi kommer til NF med indstillingen at det er en fejlfinding og ikke en fest hvor vi rigtig skal sidde og hygge 

Anmeld

26. august 2011

Muffinmus

min scanning viste den var død i 8 uge....havde alle symptomer og maven voksede.Fik den fjernet kirurgisk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.