Dårligt nyt ved NF?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.765 visninger
30 svar
0 synes godt om
25. august 2011

Giraffen

Hej Piger

Vi har fået brev fra Skejby nu og skal til NF 9. september (er der 12+2 ca)

Men jeg tror lidt jeg har det sådan, at nu jeg stadig er gravid og ikke har aborteret og har det som man nu har det når man er gravid, hvilke risikoer er der så?

Der er self risikoen for et øv-risiko tal ift downs. Men hvad er der ellers? Har I oplevet en MA efter NF? og i så fald hvorfor? 

Jeg føler mig bare så naiv lige nu fordi jeg tænker - nu er jeg 10+1 så hvad kan være galt?

Ikke fordi jeg vil opbygge en frygt, men vil bare gerne være forberedt på hvad der kan være af ulykker man skal være forberedt på

På forhånd tak for jeres vise ord og håber ikke jeg ripper op i sår eller ubærlige oplevelser hos nogen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Rockertand

Giraffen skriver:

Hej Piger

Men jeg tror lidt jeg har det sådan, at nu jeg stadig er gravid og ikke har aborteret og har det som man nu har det når man er gravid, hvilke risikoer er der så?

Der er self risikoen for et øv-risiko tal ift downs. Men hvad er der ellers? Har I oplevet en MA efter NF? og i så fald hvorfor? 

Jeg føler mig bare så naiv lige nu fordi jeg tænker - nu er jeg 10+1 så hvad kan være galt?

Ikke fordi jeg vil opbygge en frygt, men vil bare gerne være forberedt på hvad der kan være af ulykker man skal være forberedt på

På forhånd tak for jeres vise ord og håber ikke jeg ripper op i sår eller ubærlige oplevelser hos nogen

Der er altid risiko for MA (missed abortion), og det kommer næsten altid som en grim overraskelse, da man som regel har haft alle graviditetssymptomer, maven vokser osv.  Jeg kan ikke huske, hvor stor procentdel, der ender i MA, men det er da en del.

Hvis man så vender det om, så er der jo også rigtig mange, der kommer fra NF med et rigtigt godt resultat, og det er jo det, man skal fokusere på.

Held og lykke

Anmeld

25. august 2011

aya-zia

Giraffen skriver:

Hej Piger

jeg har mistet 2 gange efter NF....

ingen ved hvorfor... men de sage at det altså var MEGET unormalt

Anmeld

25. august 2011

LinLin

Nu spørger du jo selv

Jeg har prøvet at abortere da jeg var 11+0 - nåede altså ikke til nf... Men det var en MA, da det var gået til 3-4 uger tidligere...

Men synes da slet ikke du skal gøre dig selv mere bekymret! Der er ingen garantier ved graviditet, men man kan jo ligeså godt tro på at alt er godt, hvis ikke der er grund til andet

Håber du får en god scanning! - det er jo altid en fantastisk oplevelse at se sin baby

Anmeld

25. august 2011

Miss T

Du taber ikke barnet pga nakkefoldsskanningen, det er en skanning de foretager uden på maven. Derudover vil jeg råde dig til blot at glæde dig til at se den lille ny og slappe lidt af med alle de skrækscenarier du har oppe i dit hovede, for det bliver du bims af. Der er ingen grund til at køre sig selv op over ting, som ikke er reelt. En nakkefoldsskanninge er en skanning, hvor dit tjekker dit barn "i hoved og i røv" og om hjertet har de rigtige baner..

Så hvis jeg må give dig et venligt råd, så pust ud og nyd det

Anmeld

25. august 2011

L.J.L

Giraffen skriver:

Hej Piger

Da vi var til NF scanning havde jeg absolut ingen fornemmelse af at noget var galt. Syntes stadig jeg havde symptomer, og syntes jeg kunne se min mave vokse. Desværre var fosteret gået til omkring uge 8 så den NF scanning glemmer jeg aldrig.

Så ja der kan stadig gå noget galt, selvom man ikke lige går og tænker i de baner. Men hvorfor skulle man også det. Man skal jo altid tro og håbe på det bedste

Anmeld

25. august 2011

Giraffen

Miss T skriver:

Du taber ikke barnet pga nakkefoldsskanningen, det er en skanning de foretager uden på maven. Derudover vil jeg råde dig til blot at glæde dig til at se den lille ny og slappe lidt af med alle de skrækscenarier du har oppe i dit hovede, for det bliver du bims af. Der er ingen grund til at køre sig selv op over ting, som ikke er reelt. En nakkefoldsskanninge er en skanning, hvor dit tjekker dit barn "i hoved og i røv" og om hjertet har de rigtige baner..

Så hvis jeg må give dig et venligt råd, så pust ud og nyd det

Jeg tror du har misforstået mit spørgsmål

Jeg er ikke bange for at NF kan forårsage en abort. Min tanke gik på at jeg følte mig "oversikekr" på at intet kunne gå galt, da jeg ikke havde en viden omkring hvad der reelt set kunne gå galt

Men det er rart at få lidt indblik i hvad man kan frygte af dårligt nyt så man kan være forberedt.

Det føler jeg at jeg har behov for da jeg både er meget naiv og optimistisk og samtidig utrolig følsom, så det er godt lige at være lidt realistisk

Anmeld

25. august 2011

Giraffen

Rockertand skriver:

Der er altid risiko for MA (missed abortion), og det kommer næsten altid som en grim overraskelse, da man som regel har haft alle graviditetssymptomer, maven vokser osv.  Jeg kan ikke huske, hvor stor procentdel, der ender i MA, men det er da en del.

Hvis man så vender det om, så er der jo også rigtig mange, der kommer fra NF med et rigtigt godt resultat, og det er jo det, man skal fokusere på.

Held og lykke

Ja det er helt rigtigt jeg skulle også bare hives ned på jorden, da jeg lidt har den der "intet ka gå galt"

Troede faktisk at MA var en Medicinsk Abort, hvor man fremprovokerer en abort pga fx et dødt foster eller andet?

Anmeld

25. august 2011

Giraffen

aya-zia skriver:

jeg har mistet 2 gange efter NF....

ingen ved hvorfor... men de sage at det altså var MEGET unormalt

Det er jeg ked af at høre - med dine aborter. Men det er betryggende at det er unormalt, men hvor må det have været hårdt så at opleve det to gange?

Anmeld

25. august 2011

Giraffen

DAs mor skriver:

Nu spørger du jo selv

Jeg har prøvet at abortere da jeg var 11+0 - nåede altså ikke til nf... Men det var en MA, da det var gået til 3-4 uger tidligere...

Men synes da slet ikke du skal gøre dig selv mere bekymret! Der er ingen garantier ved graviditet, men man kan jo ligeså godt tro på at alt er godt, hvis ikke der er grund til andet

Håber du får en god scanning! - det er jo altid en fantastisk oplevelse at se sin baby

Jeg er ked af at høre om dit tab men tak for indblikket

Jeg satser også på en rigtig god scanning men jeg har tendens til at være overpositiv/naiv så det er på sin vis rart stadig at have paraderne lidt oppe og passe lidt på sig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.