Dårligt nyt ved NF?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

Giraffen

L.J.L skriver:

Da vi var til NF scanning havde jeg absolut ingen fornemmelse af at noget var galt. Syntes stadig jeg havde symptomer, og syntes jeg kunne se min mave vokse. Desværre var fosteret gået til omkring uge 8 så den NF scanning glemmer jeg aldrig.

Så ja der kan stadig gå noget galt, selvom man ikke lige går og tænker i de baner. Men hvorfor skulle man også det. Man skal jo altid tro og håbe på det bedste

Puuha ja det er egentlig lige præcis den situation jeg troede ikke rigtig kunne ske - jeg var sikker på at hvis fostret gik til omkring uge 7-8 at så ville kroppen selv frastøde det.

Jeg er ked af at du har haft den oplevelse, det må have været hårdt ved efterfølgende graviditeter så?

Jeg krydser fingre og satser naturligvis på en fantastisk god oplevelse og scanning, men det er rart nok at have vendt de dårlige tanker lidt så man er forberedt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Rockertand

Ja det er helt rigtigt jeg skulle også bare hives ned på jorden, da jeg lidt har den der "intet ka gå galt"

Troede faktisk at MA var en Medicinsk Abort, hvor man fremprovokerer en abort pga fx et dødt foster eller andet?

En MA er en missed abortion, hvilket betyder, at fosteranlægget er gået til - men kroppen har bare ikke opdaget det, og derfor bløder man ikke, og mange har fortsat graviditetssymptomer. Kroppen skal så have hjælp til at udstøde, og der bliver man tilbudt en medicinsk abort eller en kirurgisk abort.

Anmeld

25. august 2011

Frøken J.

Giraffen skriver:

Ja det er helt rigtigt jeg skulle også bare hives ned på jorden, da jeg lidt har den der "intet ka gå galt"

Troede faktisk at MA var en Medicinsk Abort, hvor man fremprovokerer en abort pga fx et dødt foster eller andet?

MA er både en forkortelse for Medicinsk Abort og Missed Abortion..

Men selvom du bare gerne vil være realistisk, så risikerer du også bare at gøre dig selv dødnervøs med alt det du får at vide her, og alle de triste historier. Jeg fortryder jeg var nervøs op til.. du bliver jo ikke mindre ked af at have haft en MA, hvis du havde tænkt over, at det kunne ske Så hellere bevar troen på, at der nok ikke er noget

Anmeld

25. august 2011

Giraffen

Frøken J. skriver:

MA er både en forkortelse for Medicinsk Abort og Missed Abortion..

Men selvom du bare gerne vil være realistisk, så risikerer du også bare at gøre dig selv dødnervøs med alt det du får at vide her, og alle de triste historier. Jeg fortryder jeg var nervøs op til.. du bliver jo ikke mindre ked af at have haft en MA, hvis du havde tænkt over, at det kunne ske Så hellere bevar troen på, at der nok ikke er noget

Det er mere fordi jeg kender mig selv så godt

Jeg er faktisk ikke det mindste nervøs og stod det til mig gik vi offentlig med det nu fordi jeg har været gravid 'så længe' at jeg ikke kan forholde mig til hvis noget sku gå galt

Så det er ikke fordi jeg sidder og græmmer mig, tværtimod, jeg vil bare gerne have en reel indsigt i hvad jeg skal kunne forberede mig på fordi det er sådan jeg bedst fungerer

så jeg er positiv naivist - og så er det godt at have lidt fakta til at komme ned på jorden med (uden man kommer ned i et hul naturligvis)

så jeg er ikke så meget mere bekymret - mere klogere på hvorfor det nu er vi først siger noget til folk efter nf

Anmeld

25. august 2011

Giraffen

Rockertand skriver:

En MA er en missed abortion, hvilket betyder, at fosteranlægget er gået til - men kroppen har bare ikke opdaget det, og derfor bløder man ikke, og mange har fortsat graviditetssymptomer. Kroppen skal så have hjælp til at udstøde, og der bliver man tilbudt en medicinsk abort eller en kirurgisk abort.

ok jamen det giver go mening, tak for svaret

Anmeld

25. august 2011

L.J.L

Giraffen skriver:

Puuha ja det er egentlig lige præcis den situation jeg troede ikke rigtig kunne ske - jeg var sikker på at hvis fostret gik til omkring uge 7-8 at så ville kroppen selv frastøde det.

Jeg er ked af at du har haft den oplevelse, det må have været hårdt ved efterfølgende graviditeter så?

Jeg krydser fingre og satser naturligvis på en fantastisk god oplevelse og scanning, men det er rart nok at have vendt de dårlige tanker lidt så man er forberedt

Jeg tænkt selv præcis det samme; hvis barnet ikke var okay jamen så ville jeg jo begynde at bløde. Derfor skænkede jeg det ikke en tanke at det faktisk kunne gå galt alligevel. Jeg var heldig at blive gravid en mdr efter aborten men det var så også en graviditet fyldt med bekymringer fra dag et! Men idag har vi en sund og rask dreng jeg er sikker på i får en super nf oplevelse hvornår skal du til scanning??

Anmeld

25. august 2011

Giraffen

L.J.L skriver:

Jeg tænkt selv præcis det samme; hvis barnet ikke var okay jamen så ville jeg jo begynde at bløde. Derfor skænkede jeg det ikke en tanke at det faktisk kunne gå galt alligevel. Jeg var heldig at blive gravid en mdr efter aborten men det var så også en graviditet fyldt med bekymringer fra dag et! Men idag har vi en sund og rask dreng jeg er sikker på i får en super nf oplevelse hvornår skal du til scanning??

Årh det var dejligt at høre og tillykke med ham

Det er også det jeg trøster mig med nu - at ligemeget hvad der går galt ved vi at vi kan blive gravide og det er altså i sig selv en dejlig viden at have

scanningen er 9. september, så det er både lige om lidt og om 10000 år

Anmeld

25. august 2011

L.J.L

Giraffen skriver:

Årh det var dejligt at høre og tillykke med ham

Det er også det jeg trøster mig med nu - at ligemeget hvad der går galt ved vi at vi kan blive gravide og det er altså i sig selv en dejlig viden at have

scanningen er 9. september, så det er både lige om lidt og om 10000 år

Om et par uger? De skal nok gå hurtigt glæd dig, det er en helt speciel oplevelse den første scanning.

Anmeld

25. august 2011

Giraffen

L.J.L skriver:

Om et par uger? De skal nok gå hurtigt glæd dig, det er en helt speciel oplevelse den første scanning.

Det gør jeg den kan ingen tage fra mig

Og skal nok gi opdateringer en masse 

Anmeld

25. august 2011

aya-zia

Giraffen skriver:

Det er jeg ked af at høre - med dine aborter. Men det er betryggende at det er unormalt, men hvor må det have været hårdt så at opleve det to gange?

ja det var hårdt men tror måske ik jeg tager det så tungt som så mange andre... jeg ved ik rigtig hvorfor men jeg betragter det ik som en "baby" før i uge 24... så i de første mange uger er jeg ik særlig påvirket af det... er ik glad eller noget... det er lidt som om det ik er der...

ved det lyder mærkeligt... (også i mine egne øre)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.