Drengenavne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2011

Lunae

Anonym skriver:

Hejsa

Vi har svært ved at finde drengenavne, for hvis jeg kommer med et drengenavn skal min kæreste altid finde en eller anden underlig måde at stave det på. Han er helt vild med specielle navne.

Her er der nogle af de navne som vi har snakket om 
Alt det med blåt er den måde han vil stave det på  

Lukas ( Lukaz/Luckas)
Benjamin (Benyamin)
Sander (Xander/Zander)
Mathias (Mattias/Matias)
Oliver (Oliwer)
Frederik
Anton
Sebastian (Cebastian)

Hvad synes i om de her navne? og hvordan ville i stave det? 

Jeg er vild med Benjamin og Sander og jeg ville klart stave dem som du - det andet bliver for popsmart for mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Lunae skriver:

Jeg er vild med Benjamin og Sander og jeg ville klart stave dem som du - det andet bliver for popsmart for mig

Hehe, kom sådan til at smile. Jeg er vant til Benyamin, da det er stavet sådan på hebraisk. Kan ikke se det popsmarte i det. Synes det er sjovt hvad "vaner" kan give en af opfattelser. 

Anmeld

27. august 2011

Lunae

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hehe, kom sådan til at smile. Jeg er vant til Benyamin, da det er stavet sådan på hebraisk. Kan ikke se det popsmarte i det. Synes det er sjovt hvad "vaner" kan give en af opfattelser. 

ja det er sjovt hvor forskellige opfattelser man kan have jeg synes der er tendens til at alt skal staves "underligt" fx som xander/zander og lukasz

Anmeld

27. august 2011

S.Maria

Det er nogle fine navne i har fundet. Synes de skal staves (normalt). Kan ikke se hvorfor man skal hen og stave det på en anderledes måde, det gør jo ikke navnet mere unikt og han vil bare altid skulle stave sit navn når nogle spørger om det. Har selv et navn hvor man kan stave det med eller uden e til sidst og alle der skal have mit navn at vide spørger: "er det i eller ie". 

Det virker lidt som om at din kæreste vil have det skal staves anderledes så det ikke er lige som alle andre, men man siger det jo på samme måde alligevel og det gør det bare mere besværligt for ham, når han skal stave det for alle der skal bruge hans navn. Bare min mening 

Anmeld

27. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

ja det er sjovt hvor forskellige opfattelser man kan have jeg synes der er tendens til at alt skal staves "underligt" fx som xander/zander og lukasz

Ja, jeg er så også mest til stavemåden Sander og Lucas/Lukas. 

Anmeld

27. august 2011

Anonym trådstarter

Mathias vil han tænke over 

Tak for jeres svar, synes også det bliver for smart med de stave måder han kommer med. 

Anmeld

27. august 2011

*A*

merethe skriver:

Jeg syntes det er nogle fine navne som i har fundet. Men jeg kan ikke lide din mands stavemåde. Jeg syntes det er så grimt.

Så hold på dit

Præcis... Jeg kunne ikke have skrevet det bedre!

Anmeld

27. august 2011

mortilfreja

Anonym skriver:

Hejsa

Vi har svært ved at finde drengenavne, for hvis jeg kommer med et drengenavn skal min kæreste altid finde en eller anden underlig måde at stave det på. Han er helt vild med specielle navne.

Lukas ( Lukaz/Luckas)
Benjamin (Benyamin)
Sander (Xander/Zander)
Mathias (Mattias/Matias)
Oliver (Oliwer)
Frederik
Anton
Sebastian (Cebastian)

Har to veninder der hver især har drenger der hedder Benyamin og Xander og synes det er super flot

Anmeld

27. august 2011

MortilCilas

Anonym skriver:

Hejsa

Lukas ( Lukaz/Luckas)
Benjamin (Benyamin)
Sander (Xander/Zander)
Mathias (Mattias/Matias)
Oliver (Oliwer)
Frederik
Anton
Sebastian (Cebastian)

Luckas, Benyamin, Mattias og Cebastian .. synes de flotte

Især Luckas.

Anmeld

28. august 2011

Anonym trådstarter

Selv ville jeg blive træt af at skulle stave mit navn 

Mathias overvejer han, så nu må vi se.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.