Drengenavne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

MorDk

Jeg kan faktisk godt lide de navne du/I har nævnt.

Jeg ville nok vælge at stave det "normalt" da det ikke er fedt at navnet bliver stavet forkert alle steder ( vuggestue, børnehave, skole osv.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

banditten2011

Anonym skriver:

Hejsa

Vi har svært ved at finde drengenavne, for hvis jeg kommer med et drengenavn skal min kæreste altid finde en eller anden underlig måde at stave det på. Han er helt vild med specielle navne.

Her er der nogle af de navne som vi har snakket om 
Alt det med blåt er den måde han vil stave det på  

Lukas ( Lukaz/Luckas)
Benjamin (Benyamin)
Sander (Xander/Zander)
Mathias (Mattias/Matias)
Oliver (Oliwer)
Frederik
Anton
Sebastian (Cebastian)

Hvad synes i om de her navne? og hvordan ville i stave det? 

Det første og sidste syntes jeg sagtens er en made man kan stave det på men Kun Lukaz med Z ikk det andet hehe.. kender selv en cebastian med C så det syntes jeg sagtens man kan

Anmeld

25. august 2011

Miss T

Jeg synes ikke, at de navne i har diskuteret er specielle, de er ganske almindelige, blot vil han have, at de skal skrives, så jeres kommende dreng ALTID er nødt til at stave til sit navn, fordi ingen vil kunne vide, hvordan det skal skrives.. Det er valget mellem pest eller kolera vil jeg sige.

Jeg hedder Thomassen et ganske almindeligt navn, og det kan folk overhovedet ikke finde ud af at stave - men hold da op, hvor må det bare være irriterende at få stavet sit fornavn forkert konstant.

Anmeld

25. august 2011

Ciss

Anonym skriver:

Jeg vil bare gerne have at de bliver stavet ganske normalt, for jeg tænker det samme som jer han skal stave det igen og igen for folk

Min kæreste kommer med de mest mærkelig navne og jeg må være ærlig og sige jeg er altså ikke vild med dem 

Her er et par stykker af dem som han indtil videre er kommet med
Emanuel
Frej/Frey
Mickey
Roberto
Caspian  

Hej igen. Så lige de andre forslag han er kommet med. Så vidt jeg ved er Emanuel og Caspian på vej op på listerne. De dukker i hvert fald til stadighed op her i området....

Uanset. Hvis I begge to fortsætter med at lede, kan det jo være, at der pludselig dukker et navn op, som i begge to kan lide.....

Anmeld

25. august 2011

svanen73

Som de andre skriver...det blir ik bedre af at navnene staves "specielt", det gør dem ik mere unikke...

Min søn skal hedde Luka kan oz staves med c.

Anmeld

25. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Hejsa

Vi har svært ved at finde drengenavne, for hvis jeg kommer med et drengenavn skal min kæreste altid finde en eller anden underlig måde at stave det på. Han er helt vild med specielle navne.

Her er der nogle af de navne som vi har snakket om 
Alt det med blåt er den måde han vil stave det på  

Lukas ( Lukaz/Luckas)
Benjamin (Benyamin)
Sander (Xander/Zander)
Mathias (Mattias/Matias)
Oliver (Oliwer)
Frederik
Anton
Sebastian (Cebastian)

Hvad synes i om de her navne? og hvordan ville i stave det? 

Fine navne 

Stavemåden synes jeg ikke er så speciel, andet end måske Oliwer og Cebastian. 

Anton kan faktisk også staves Anthon 

Anmeld

25. august 2011

aya-zia

Anonym skriver:

Jeg vil bare gerne have at de bliver stavet ganske normalt, for jeg tænker det samme som jer han skal stave det igen og igen for folk

Min kæreste kommer med de mest mærkelig navne og jeg må være ærlig og sige jeg er altså ikke vild med dem 

Her er et par stykker af dem som han indtil videre er kommet med
Emanuel
Frej/Frey
Mickey
Roberto
Caspian  

uhhh jeg er vild med caspian... og kender flere der hedder frey

Anmeld

26. august 2011

Alba

af din mands stavemåder kan jge bedst lide Lukaz

Anmeld

26. august 2011

Mi

Navnene er fine, men det der trip med at det skal staves heeeelt speciel bryder jeg mig ikke om. Desuden tror jeg at jeres barn vil blive pænt træt af at ingen kan staver hans navn rigtigt

Hvad er din mands begrundelse for at det skal staves sådan helt hen i vejret? For jeg har aldirg forstået behoveet for det. Barnet vil jo være en Oliver uanset om det er ned v eller w

Anmeld

26. august 2011

esiuol

Jeg synes, det er nogle fine navne, I har fundet - men må ligesom mange andre kommentatorer tilstå, at jeg ikke er vild med din mands specielle stavemåder.

Hvis det endelig skulle være, ville jeg vælge Xander. For mig er det en almindelig måde at stave det navn på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.