Drengenavne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.909 visninger
40 svar
0 synes godt om
25. august 2011

Anonym trådstarter

Hejsa

Vi har svært ved at finde drengenavne, for hvis jeg kommer med et drengenavn skal min kæreste altid finde en eller anden underlig måde at stave det på. Han er helt vild med specielle navne.

Her er der nogle af de navne som vi har snakket om 
Alt det med blåt er den måde han vil stave det på  

Lukas ( Lukaz/Luckas)
Benjamin (Benyamin)
Sander (Xander/Zander)
Mathias (Mattias/Matias)
Oliver (Oliwer)
Frederik
Anton
Sebastian (Cebastian)

Hvad synes i om de her navne? og hvordan ville i stave det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hejsa

Vi har svært ved at finde drengenavne, for hvis jeg kommer med et drengenavn skal min kæreste altid finde en eller anden underlig måde at stave det på. Han er helt vild med specielle navne.

Lukas ( Lukaz/Luckas)
Benjamin (Benyamin)
Sander (Xander/Zander)
Mathias (Mattias/Matias)
Oliver (Oliwer)
Frederik
Anton
Sebastian (Cebastian)

Jeg syntes det er nogle fine navne som i har fundet. Men jeg kan ikke lide din mands stavemåde. Jeg syntes det er så grimt.

Så hold på dit

Anmeld

25. august 2011

Nessie

Det er nogle ganske fine navne, og kan da godt forstå at han synes det er smart at stave dem lidt anderledes.

Men prøv så at tænke 10-15-20 år frem i tiden, og tænk på ALLE de gange han bliver NØDT til at stave sit navn, fordi folk ellers vil skrive det "normalt".

Jeg ville blive frygtelig træt af det, og irriteret, når jeg gang på gang fik breve med forkert stavet navn

Anmeld

25. august 2011

AnneH

Anonym skriver:

Hejsa

Lukas ( Lukaz/Luckas)
Benjamin (Benyamin)
Sander (Xander/Zander)
Mathias (Mattias/Matias)
Oliver (Oliwer)
Frederik
Anton
Sebastian (Cebastian)

Det er fine navne i har fundet. Personligt skal vores barn ikke have et navn som altid skal staves, da jeg ved at det altid vil være et problem med vores efternavn.

I skal også være opmærksom på om stavemåden er godkendt.

Anmeld

25. august 2011

chael

Anonym skriver:

Hejsa

Lukas ( Lukaz/Luckas)
Benjamin (Benyamin)
Sander (Xander/Zander)
Mathias (Mattias/Matias)
Oliver (Oliwer)
Frederik
Anton
Sebastian (Cebastian)

Fine navne.

Men specielle blivet de ikke ved at bytte bogstaver ud med andre

Af de navne i har valgt, drt bliver det for konstrueret og kunstigt, fordi de almindeligvis bare er pæne som de nu engang er.

Hvis i vil have et "specielt" navn, så er det en helt anden grøft I, eller din kæreste må kigge i

Det er bare min mening

Men de originale stavemåder, som du har skrevet, det er de pæneste

*Camilla 35+1

Anmeld

25. august 2011

Anonym trådstarter

Jeg vil bare gerne have at de bliver stavet ganske normalt, for jeg tænker det samme som jer han skal stave det igen og igen for folk

Min kæreste kommer med de mest mærkelig navne og jeg må være ærlig og sige jeg er altså ikke vild med dem 

Her er et par stykker af dem som han indtil videre er kommet med
Emanuel
Frej/Frey
Mickey
Roberto
Caspian  

Anmeld

25. august 2011

Frk.S

Hejsa

Lukas ( Lukaz/Luckas)
Benjamin (Benyamin)
Sander (Xander/Zander)
Mathias (Mattias/Matias)
Oliver (Oliwer)
Frederik
Anton
Sebastian (Cebastian)

Jeg synes det er nogle fine navne.

Men jeg synes de skal staves normalt - de bliver bestemt ikke pænere af at være stavet anderledes - tværtimod (efter min mening).

Det eneste i får ud af det, er at i / jeres søn (når han bliver gammel nok) ALTID skal stave sit navn!

Anmeld

25. august 2011

4kløver

Kan godt lig navne. Her vil manden ha Xander. Og jeg zebastian.

Vil se lige sige at jeg hedder noget så dansk som Bettina og jeg skal tit stave det.

Anmeld

25. august 2011

Fenja09

Rigtig fine navne i har fundet, men jeg er heller ikke vild med måden de kæreste vil have at de skal staves på. Det er i forvejen gode solide navne og synes slet ikke det er nødvendigt at ændre bogstaver, eller tilføje nye for at få dem til at virke mere specielle. Det er mere synd end specielt.

Det eneste navn jeg bryder mig om, som din kæreste har forslået er Mattias ellers er jeg til den helt alm. stavemåde. Enten synes jeg man skal vælge et navn som er alm. eller vælge et som i sig selv er specielt eller mindre brugt herhjemme.

Håber i finder et i begge er tilfredse med

/Fenja (39+1)

Anmeld

25. august 2011

Ciss

Jeg kan godt lide specielle navne, men jeg synes det er lidt mærkeligt at stave Lukas som Luckas, når det alligevel udtales ens, for det gør det vel?

Hvis jeg skal stemme på en favorit fra listen, må det blive Anton. Et rigtig flot navn!

Hvis det skal være et navn stavet med blåt, stemmer jeg på Benyamin. Det er et pænt navn og ser også pænt ud skriftlig stavet på denne måde.

Lykke til med det vanskelige valg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.