Kan blærebetændelse skade i en tidlig graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

H+S Skjolgborg.

Det håber jeg ikke sker da vi har kæmpet så længe

Det er ikke derfor man har en Sa eller MA.

Jeg lid ikke af blærebetændelse før da jeg vente min datter og fra 95-2001 og fra 2001 til 2005 have jeg 1 MA og 9 SA og ikke  haft blærebetændelse en enste gang.

Man har jo en SA eller MA pga barne er syg eller man ikke selv kan holde på foster eller den død i de største % del.

Min SA opdaget man så efter min sidste SA den 19 feb 2005 af det er pga jeg har slapslimhinde og hcg er længertid om af være højt i de antal uger man nu er henne derfor min test var svag positiv på 4+0 + udfra scanningerne var jeg endelig kun 3+4 henne så udfra min prøver har jeg kun har ca 15 % chance for selv af holde på et foster så min krop frastøder det så derfor har jeg med min datter og min søn Tobias gået hos gynækolog fra den dag jeg test positiv og scanne hver 14 dag + tag progestan 2 gange om dagen indtil uge 10+0 til 12+0 and på min scanningerne og blodprøver.

Blærebetændelse har ikke nået med en SA eller MA af gøre fik vi også afvide af gynækologen...

I langt de fleste tilfælde har undersøgelser vist at tidlige spontane aborter skyldes fejl hos embryoet/fosteret. I over halvdelen af undersøgelserne havde embryoerne/fostrene svære kromosomfejl eller andre fejludviklinger som gjorde at embryo/fosteret ikke var levedygtig.

I et andet tilfælde kan det være moderens krop som af en eller anden grund ikke producerer nok graviditetshormoner til at hendes krop kan holde på fosteret, og i nogle tilfælde udløser embryo/fosteret en immunreaktion hos hende, så hendes krop betragter det som en "fjende" som skal udryddes.
Mvh Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

H+S Skjolgborg.

hm nu fortæller jeg altså lige af EGEN erfaring...

da jeg ventede nummer 1 havde jeg blærebetændelse 5 gange 3 af gangene blev jeg indlagt... lægerne sage at det var fordi ejg var ved at gå i fødsel på grund af min blærebetændelse...

ved nummer to var jeg også ved at gå i fødsel på grund af det i UGE 28...

der ud over har jeg mistet en i uge 11 på grund af blærebetændelse...

jeg har ALTID fået afvide af blærebetændelse kan være med til at kroppen udskiller fosteret... ved en fejl i de fleste tilfælde....

MEN DET ER ALTSÅ KUN HVIS DET IK BLIVER OPDAGET I TIDE...

og det er SELVFØLGELIG ik alle der får det som mig.... JEG ER LIDT MÆRKELIG HEHE

Det er farlig ja hvis man ikke søger behandlingen men gør man ikke det hvis man har ondt osv er det jo ens egen skyld hvis ikke det er.Men har man haft blærebetændelse en eller to gange skal der ikke meget til af få det igen og igen.

Men blærebetændels er ikke farligt jo hvis man går i langtid med det kan det jo på en måde godt være lidt farligt.Men man få ikke en SA eller MA pga det  der er andre ting der spiller ind og hvis man ser af komme i behadlingen som jo nok er meget smart af gøre ligeså vel som andre sygdomme.Nu har jeg gået ind hos Svend lindberg i kbh en meget kendt mand fra tv osv.Han hved jo meget den mand.

Henriette

Anmeld

25. august 2011

H+S Skjolgborg.

Hvor syg er jeg?

Blærebetændelse er ikke farligt, så længe infektionen holder sig til blæren, men den skal jo behandles alligevel.

Hvis man får symptomer fra nyrerne eller temperaturstigning, bør man kontakte vagtlægen.

Symptomer fra nyrerne kan være:

• blod i urinen

• smerter i flankerne.
  • kraftig tørst.
  • Gravid har nemme hved af få blærebetændelse ind andre.

Har du ikke andre symptomer, skal du blot kontakte egen læge. En enkelt behandling med sulfametizol kan klare infektionen hos mange. Se oversigt over midler mod blærebetændelse.

Hvad kan jeg selv gøre?

• Det er vigtigt, at man drikker meget væske, så man kan danne meget urin. Det hjælper med til at skylle bakterierne ud af blæren og fortynder urinen.

• Man bør tømme blæren ofte. Især inden sengetid og efter samleje.

• Mange har gavn af at drikke tranebærsaft, som har en forebyggende virkning mod blærebetændelse.

Andre årsager til problemer ved vandladning

• Forskellige kønssygdomme kan også give svie ved vandladning. Det kunne være klamydia eller herpes.

• En anden forholdsvis almindelige årsag er sten i nyrene eller i blæren. Stenene kan under passage give smerter og genere slimhinden, hvilket gør det nemmere for bakterierne at slå sig ned i blæren.

• Besværet afløb fra blæren, for eksempel ved graviditet og forstørret blærehalskirtel.

Men husk - ved disse symptomer er det langt de fleste gange en almindelig blærebetændelse, det drejer sig om. Blærebetændelse skal også behandles med hjælp fra en læge.

Andre bakterie/sygdomme der er farlig når man er gravid er: Røde hunde også kaldet rubella er en virus. I Danmark vaccinerer man mod røde hunde som led i MFR-vaccinen. Røde hunde kan medføre misdannelser og døvhed.

• Mæslinger, fåresyge og skoldkopper. I Danmark vaccineres mod mæslinger og fåresyge i MFR-vaccinen. Disse sygdomme er ikke forbundet med misdannelser.
    • Lussingesyge skyldes en virus kaldet Parvovirus B 19. Parvovirus angriber især fosterets lever, som sørger for bloddannelsen indtil cirka 18. graviditetsuge. Smitte med Parvovirus er derfor mest skadelig i denne periode. Man vaccinerer ikke mod Parvovirus, og sygdommen kan ikke behandles.
    • Cytomegalovirus (CMV) skyldes en virus, der kan give symptomer som ved kyssesyge. Oftest forløber sygdommen dog uden symptomer. Man vaccinerer ikke mod CMV, og sygdommen kan ikke behandles.
    • Toxoplasmose skyldes en parasit, som overføres fra dyr for eksempel harer og katteafføring. Smitte med toxoplasmose er meget fosterskadeligt og giver svære hjernemisdannelser. Der fødes mellem fem og 10 børn årligt, som er skadet af Toxoplasmose. Man vaccinerer ikke mod det.
    • Kighoste skyldes bakterier. Denne sygdom giver sjældent problemer i Danmark, da der vaccineres mod sygdommen i barnets første leveår.
    • Herpes skyldes en seksuelt overført virus, der giver små sår på skamlæberne og nogle gange i skeden. Barnet smittes gennem fødselsvejen, hvilket sker i cirka ét ud af 5.000 fødsler, men langtfra alle smittede børn får en efterfølgende alvorlig infektion. Smitte kan undgås ved, at man laver kejsersnit. Man vaccinerer ikke mod herpes, men sygdommen kan behandles med acyklovir.
    • Leverbetændelse også kaldet hepatitis A, B og C. Det ses næsten kun hos narkomaner og indvandrere. Børn, som fødes af kvinder med leverbetændelse, vaccineres umiddelbart efter fødslen for at undgå, at de udvikler sygdommen. Man kan godt vaccinere kvinder mod leverbetændelse. Det gør man kun, hvis der er tale om specielle udlandsrejser eller sundhedspersonale i særlige risikogrupper.
    • Kønsvorter skyldes seksuelt overført papillomavirus (HPV virus). Smitte af barnet er mistænkt for at kunne give vorter på dets stemmebånd. Smitte forekommer uhyre sjældent, og man laver kun kejsersnit ved meget svære udbrud hos moderen. Man vaccinerer ikke mod papillomavirus. Medicinsk behandling med podofyllin tilrådes ikke hos gravide. I stedet kan gravide blive laser-behandlet, hvis der er tale om svære udbrud af kønsvorter.En ny vaccine mod HPV virus vil forhåbentlig i fremtiden mindske eller helt fjerne dette problem. Denne vaccine er nu godkendt i USA men ikke i Danmark.
    • Streptokokker er bakterier, som også kan være en årsag til skedebetændelse. Gruppen af beta-hæmolytiske streptokokker kan medføre alvorlig, livstruende blodforgiftning og hjernehindebetændelse hos den nyfødte. Bakterien findes naturligt i skeden hos omkring en tredjedel af alle gravide, og det er meget sjældent, at nyfødte smittes. Streptokokker kan i de fleste tilfælde behandles med penicillin.
    • Syfilis skyldes en seksuelt overført spirokæt-bakterie og ses ekstremt sjældent. Smitte medfører svære fostermisdannelser eller fosterdød. Man vaccinerer ikke mod syfilis, men sygdommen kan behandles med store doser penicillin.
    • Gonorré og klamydia kan medføre øjenbetændelse hos den nyfødte. Man vaccinerer ikke mod disse seksuelt overførte sygdomme, men de kan behandles med antibiotika.
    • Hiv-virus og aids overføres i Danmark til det nyfødte barn hos over 20 procent af de børn, der har en hiv-positiv mor. Med ny medicinsk behandling kan smitten til det ventede barn reduceres til under 1%. Antallet af smittede børn er de sidste år formindsket væsentligt på grund af den nye intensive medicinske behandling af hiv-positive i Danmark. Man tilråder oftest at en kvinde, der har hiv eller aids, føder ved et kejsersnit. Dette nedsætter risikoen for blodoverført smitte af barnet. Den nye intensive medicinske behandling har imidlertid medført, at hiv-virus elimineres fra blodbanen hos de fleste patienter. Derfor tillader man nogle steder, at hiv-positive kvinder føder ad naturlig vej, hvis man med sikkerhed kan påvise, at de er medicinsk velbehandlede, og ikke har hiv-virus i blodet. Dette gøres for at nedsætte risikoen for smitte af barnet, men også for det sundhedspersonale, der skal operere de hiv-positive gravide. Der kræves dog yderligere forskning inden for området før lægerne med sikkerhed kan afgøre, om det er mest sikkert at føde naturligt eller ved kejsersnit. Man ved ikke, hvordan hiv-virus vil reagere overfor den nye medicinske behandling på længere sigt, altså om der udvikles modstandsdygtighed.

Mvh Henriette

Anmeld

25. august 2011

aya-zia

Henriette1976 skriver:

Det er farlig ja hvis man ikke søger behandlingen men gør man ikke det hvis man har ondt osv er det jo ens egen skyld hvis ikke det er.Men har man haft blærebetændelse en eller to gange skal der ikke meget til af få det igen og igen.

Men blærebetændels er ikke farligt jo hvis man går i langtid med det kan det jo på en måde godt være lidt farligt.Men man få ikke en SA eller MA pga det  der er andre ting der spiller ind og hvis man ser af komme i behadlingen som jo nok er meget smart af gøre ligeså vel som andre sygdomme.Nu har jeg gået ind hos Svend lindberg i kbh en meget kendt mand fra tv osv.Han hved jo meget den mand.

Henriette

siger ikke det du siger ikke er sandt...

jeg siger at jeg snakker af EGNE erfaringer... og hvad jeg har fået afvide på syghuset og af alle de læger jeg har snakket med i de siturationer....

det skal også lige siges at jeg ik har snakket noget om at jeg havde ondt... for det havde jeg ikke... mine er blevet opdaget ved tilfælde...

den dag i dag går jeg net til lægen ca hver 3 månede for at blive tjekket (for en sikkerheds skyld) og bare i år har jeg haft det 2 gange UDEN AT VIDE DET....

blærebetændelse er ik altid smertefuld... og heller ik ret tit farligt... men der er altså undtagelser

Anmeld

25. august 2011

rogerrasch

Henriette1976 skriver:

Men du kan da være heldig det ikke gør så ondt det er jo forskeligt for kvinde til kvinde.Med Tobias gjorede det også bare mega ondt da jeg have det og imellem de to børne også men jeg syntes det var værre de gange jeg vente mig.

Henriette

hehe ja okay hmm satser og håber på det ikke sker i min graviditet

Anmeld

25. august 2011

H+S Skjolgborg.

siger ikke det du siger ikke er sandt...

jeg siger at jeg snakker af EGNE erfaringer... og hvad jeg har fået afvide på syghuset og af alle de læger jeg har snakket med i de siturationer....

det skal også lige siges at jeg ik har snakket noget om at jeg havde ondt... for det havde jeg ikke... mine er blevet opdaget ved tilfælde...

den dag i dag går jeg net til lægen ca hver 3 månede for at blive tjekket (for en sikkerheds skyld) og bare i år har jeg haft det 2 gange UDEN AT VIDE DET....

blærebetændelse er ik altid smertefuld... og heller ik ret tit farligt... men der er altså undtagelser

Sandt jeg mod siger dig heller ikke i det du skriver.

Jeg  har også haft  underlivs betændelse uden de vilde smerte eller blærebetændelse uden smeter som f.eks  de første par gang .Men de fleste har jo det af de tisser tit også svier også ondt i hele underliv /maven pga det. og jo værre eller ondt det gør jo slemmer er det jo og større tegne på det har sat sig til nyebækken betændelse...

Men ja nogle har større smerte taske ind andre..

Sådan er vi jo som kvinder..Nogle føder jo også uden af have de vilde smerte eller endelig ondt høre man jo også om..

Men dejligt for dig du ikke har slemt ondt når det er.

Jeg hved bare med det samme når jeg har det af det er det uden af få lave en test men mit sætter sige også tit som smerten første og jeg kan få så ondt i underlive før jeg overhovede har blærebetændelse 2 dage efter har jeg det prøve jeg de sidste par gange her.derfor tager  jeg så trænebærpiller hver enste dag i vinter mdr og gjort det hele vinter og strate også igen nu her til okt for af forbygge det for det fik jeg afvide af lægen det var en god ide pga mit dumme slappe underliv.Men efter jeg fik sat spiral op her den 28 juli troede den nye gynækolog slet ikke jeg have fædt 3 unger udfra mit underliv som var snæver/stram.så chance for betændelse er jo også minder jo mere åben man er derned og ens imuforsvar.

Henriette

Anmeld

25. august 2011

H+S Skjolgborg.

rogerrasch skriver:

hehe ja okay hmm satser og håber på det ikke sker i min graviditet

ja man kan kun håbe......

Men gravide er jo lidt mere udsat for betændelse ind andre er siger de kloge jo.Men jo bedre dit underliv er og du ikke har haft andre sygdomme så kan det jo godt ske man slipper...

Jeg have ingen ting med den første viste slet ikke jeg var gravid før jeg var 6+3 henne og uder hele graviditen gik bare som en leg kun mega halsbrand og opkast da jeg føde og føde ham på kun 9 timer og 32 min presveerne vare dog 1 time og 14 min jeg var lige hved af skulle have kejsnit hvis ikke han snart kom ud indenfor 1.5 time sagde de også kunne jeg ellers press til og ud kom han.Men før ham have jeg kun haft underlivesbetændels og 1 gang blærebetændelse og 1 gang efter ham.første med min datter det hele starte og tit blærebetændelse fra 2006 til 2009.

Håber ikke du får det og hvis du gør af det ikke gør for ondt.

Henriette

Anmeld

25. august 2011

H+S Skjolgborg.

Jeg  har også haft  underlivs betændelse uden de vilde smerte eller blærebetændelse uden smeter som f.eks  de første par gang .Men de fleste har jo det af de tisser tit også svier også ondt i hele underliv /maven pga det. og jo værre eller ondt det gør jo slemmer er det jo og større tegne på det har sat sig til nyebækken betændelse...

Sådan er vi jo som kvinder..Nogle føder jo også uden af have de vilde smerte eller endelig ondt høre man jo også om..

Jeg hved bare med det samme når jeg har det af det er det uden af få lave en test men mit sætter sige også tit som smerten første og jeg kan få så ondt i underlive før jeg overhovede har blærebetændelse 2 dage efter har jeg det prøve jeg de sidste par gange her.derfor tager  jeg så trænebærpiller hver enste dag i vinter mdr og gjort det hele vinter og strate også igen nu her til okt for af forbygge det for det fik jeg afvide af lægen det var en god ide pga mit dumme slappe underliv.Men efter jeg fik sat spiral op her den 28 juli troede den nye gynækolog slet ikke jeg have fædt 3 unger udfra mit underliv som var snæver/stram.så chance for betændelse er jo også minder jo mere åben man er derned og ens imuforsvar.

Henriette

ikke jo mere åbene man er dernede men jo mindre åben man er derned...hmmm..

Anmeld

25. august 2011

aya-zia

Henriette1976 skriver:

Henriette

pyha ja kender godt alle de der stakkels kvinder som har mega godt... og mænd for den sags skyld...

men jeg har SLET ik ondt... og jeg tisser ik mere end jeg plejer...

min datter har det på samme måde.... vi får MEGA let blærebetændelse men vi mærke INTET til det.... så når jeg bliver tjekket ja så gør hun også...

og har snakket med lægen om at vi skal ha den bette med til det også... mere fordi vi jo tydelighis ik er helt normale i min lille familie

Anmeld

26. august 2011

helle85

christinak skriver:

Det håber jeg ikke sker da vi har kæmpet så længe

jeg ved heller ikke om det var der for jeg aboter, da lægen sage der ikke ville ske noget ved de piller jeg fik. det kan lige så godt værer at jeg ville have aboteret alligevel, det er ca 6år siden så.

ville bare fortælle det så du havede det med. det var virkelig ikke for at gøre dig navøs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.