uenig om opdragelse, mishandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

AnnaK89

Anonym skriver:

man kommer herind fordi man vil have hjælå til at finde en løsning på tingene, og så vil i melde til kommunen?? jeg har selv tænkt mig at snakke med dem, så vi kan løse problemerne... det er jo ikke fordi drengen bliver mishandlet hver dag.... det er sket en gang, fo flere mdr siden... han vidste ikke bedre men det gør han nu!

Jeg kan bare virkelig ikke forstå hvad du så vil med dette indlæg, hvis det er flere måneder siden dette skete?

Så vidt jeg kan se så blæser du det selv op! Og jeg kan sagtens forstå at brugerne herinde vælger at reagere som de gør, i og med at de er nogle ANSVARLIGE personer.

Uanset om det er sket en eller flere gange, så er det stadig mishandling, og det bør man ikke bare feje under tæppet. Kan godt være at du ikke fysisk har gjort noget - men du er lige så skyldig, når du bare har stået og set på!

Og vil lige påpege, at hvis du selv går til kommunen, så kommer i stadig til at være i deres systemt. Så det er i princippet lige godt om i bliver meldt eller selv går derind - hvis man skal se det på den måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Muhmi

AnnaKJ skriver:

Jeg kan bare virkelig ikke forstå hvad du så vil med dette indlæg, hvis det er flere måneder siden dette skete?

Så vidt jeg kan se så blæser du det selv op! Og jeg kan sagtens forstå at brugerne herinde vælger at reagere som de gør, i og med at de er nogle ANSVARLIGE personer.

Uanset om det er sket en eller flere gange, så er det stadig mishandling, og det bør man ikke bare feje under tæppet. Kan godt være at du ikke fysisk har gjort noget - men du er lige så skyldig, når du bare har stået og set på!

Og vil lige påpege, at hvis du selv går til kommunen, så kommer i stadig til at være i deres systemt. Så det er i princippet lige godt om i bliver meldt eller selv går derind - hvis man skal se det på den måde.

Kunne næsten ikke sige det bedre selv!

Anmeld

25. august 2011

Bellinda89

Ej ej ej ej ej.!

Det er MISHANDLING.!

Havde min kæreste bare kommet op med den ide , om opdragelse , var jeg eddermanme den der var smuttet med vores datter.

Hvordan kan du overhovedet være sammen med en mand , der overhovedet kan finde på at gøre disse ting ved jeres barn. 

Du har sat et barn i verden , tag og vær den ansvarsfulde mor , som dit barn har brug for.

Der er ingen børn der fortjener sådan en behandling , uanset hvad de har gjort. Det er virkelig for sygt i min verden.

Vis din søn , at han kan regne med dig , og du er der for ham .!

Anmeld

25. august 2011

4xGreve

Anonym skriver:

Hej piger.. vi har et kæmpe problem herhjemme, som ofte bliver noget vi diskuterer om, og kommer op at skændes over..

Min mand er meget gammeldags hvad det angår opdragelse, og det stik modsatte af pædagogisk..

fx mente han at vores søn på 3 år skulle have kolde brusebade når han tissede i bukserne, for at gøre ham bange for det så han stoppede.. jeg mener det er børnemishandling, men det kan han bare ikke se, og der er ikke noget i verden jeg kan gøre for at bevise at han ikke har ret....

forleden dag snakkede vi om kæledyr. om vi skulle lade vores søn få et hvis han ville. det måtte han gerne, men på den betingelse at han HELT SELV skal passe det, og hvis han glemmer at give det mad så det bliver sygt, skal han tvinges til selv at slå dyret ihjel! han siger at ellers lærer han aldrig at tage ansvar.. her talte vi så om når han blev lidt ældre, ca 8-9 år.. men det kunne jeg ALDRIG drømme om at tvinge mit barn til. jeg får ondt i hjertet bare af at tænke på det

hvis ikke det bliver sådan, siger min mand at vi ikke skal have kæledyr

er det bare mig der er for blødsøden, eller er min mand galt på den? er det overhovedet lovligt det han har gang i??

hilsen en fortvivlet mor.

Puha den er det godt nok hård at sluge sidder og får helt ondt i maven af at læse det, må ærligt sige at hvis din kæreste kan finde på de ting vil jeg aldrig ture lade ham være alene med jeres barn og endnu værre men jeg vil nok gå fra ham og hvis han skal have alene tid med jeres søn vil jeg nok forlange at det skal være under opsyn... det der er noget af det væreste man kan byde et barn!

Ved ikke hvad han regner med at han vil skabe af personlighed for jeres barn og selvværd men mener hverken at det der er grundlag for en sund personlighed eller et sundt selvværd, det vil jeg aldrig kunne byde mit barn og jeg personligt vil ikke tøve men jeg vil gå fra min mand hvis jeg viste han virkelig kunne finde på de ting og jeg vil helt sikkert søge noget hjælp til min mand (især hvis jeg blev sammen med ham)

Puha held og lykke med det hele

Anmeld

25. august 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi har fra staffs side bestemt at nu skal denne tråd lukkes.
Og vi diskuterer netop nu hvilke retningslinjer og foranstaltninger, vi skal fastlægge, da vi alle er enige om at den form for børneopdragelse IKKE på nogen måde er acceptabel.
Men samtidigt så er der ingen grund til at hakke vedblivende på TS, vi tror i rigeligt mål, at hun er klar over, at den er gal...det er jo om hjælp hun beder, og så har man ikke også brug for at blive slået på.

SÅ tråden lukkes og så tager vi den derfra i staff.

På vegne af staff
Sussie Thyssen

>> Moderator på baby.dk <<

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.