uenig om opdragelse, mishandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

2721

Zeus skriver:

Undskyld mig, men hvor gammel er din mand????

Og ærlig talt, så havde jeg pakket sønnen og en taske, og flyttet langt væk.. Jeg ville simpelthen ikke turde lade ham være alene med mine børn, af frygt for, hvad han ville gøre ved dem, hvis de spildte et glas vand!

Børn skal ALDRIG nogensinde straffes på den måde, ALDRIG!

Tror seriøst han har brug for hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

sne190810

Nu ved jeg ikke i landet, hvor du kommer fra ..

Men her

www.familieraadgivning.kk.dk

Anmeld

25. august 2011

Moster Lagkage

Zeus skriver:

Synes i skal passe på ikke at skræmme hende væk.. Nu her hun her, og spørger om hjælp, og har allerede skrevet flere gange, at hun vil søge proffesionel hjælp..

Man kunne jo evt lave en aftale om, at hun opdaterer herinde, om hvad de finder ud af, og hvis hun ikke gør det, SÅ kan de kigge på, hvem det var.. Eller at hun kan skrive en pb til en moderator om hvem hun er, så de ved hvem hun er, og kan følge lidt med på sidelinien?

jeg tror ikke man skal være så naiv at man tror man kan fikse det her over en hjemmeside. det er sådan noget som det her man melder folk for så kommunen kan tage sig af det, ansigt til ansigt, og ikke så nogen kan skrive noget der måske ikke passer osv.

enhver kan skrive at de vil søge proffessionelt hjælp, og ikke gøre det. men vi der sidder med denne vide om måske mishandling som ikke gør noget vi er også skyldige. så min personlige mening er heller at melde en gang for meget end en gang for lidt.

Anmeld

25. august 2011

Christina.78

jette1983 skriver:

sorry men helt seriøst, så er du jo lige så slem som faderen, hvis du lader dit barn udsættes for det.

Jeg kan simpelthen ikke tro at in kærlighed til dit barn ikke er større end din kærlighed til din mand der har så vanvittigt et syn på andre mennesker.

Og til dit oprindelige spørgsmål, JA det er børnemishandling og jeg ville ikke tøve med at melde jer begge til kommunen hvis jeg vidste hvem i er.

Anmeld

25. august 2011

Maise86

Anonym skriver:

man kommer herind fordi man vil have hjælå til at finde en løsning på tingene, og så vil i melde til kommunen?? jeg har selv tænkt mig at snakke med dem, så vi kan løse problemerne... det er jo ikke fordi drengen bliver mishandlet hver dag.... det er sket en gang, fo flere mdr siden... han vidste ikke bedre men det gør han nu!

Hejsa,

Jeg har ikke læst hele tråden, men vil rigtig gerne svare dig nu - så ved ikke om du allerede har fået svar!

Du kan hos din kommune få hjælp uden at der bliver ført journal på det. Det er begrænset (måske 5 samtaler) med en der kan hjælpe jer på rette vej evt. psykolog, specialpædagog, eller lignende. Det hedder tidlig indsats og er som det hedder en tidlig indsats som kan hjælpe INDEN det går helt galt og man får brug for at få myndighederne ind over.

Jeg synes det er grimt at se at folk ikke lytter til dig, men hører hvad de vil hører og JA de ting din mand har gjort/sagt er rigtig grimme, men de er jo taget ud af kontekst formoder jeg. Jeg forstår godt det ikke er så nemt´bare at tage ungerne under armen og skride! Og nu tager du jo action på det!

Du er velkommen til at skrive en privat besked til mig, hvos du har brug for en at snakke med uden at blive dømt eller har brug for svar på noget omkring tidlig indsats.

De bedste hilsner

Mai

Anmeld

25. august 2011

sne190810

Maise86 skriver:

Hejsa,

Jeg har ikke læst hele tråden, men vil rigtig gerne svare dig nu - så ved ikke om du allerede har fået svar!

Du kan hos din kommune få hjælp uden at der bliver ført journal på det. Det er begrænset (måske 5 samtaler) med en der kan hjælpe jer på rette vej evt. psykolog, specialpædagog, eller lignende. Det hedder tidlig indsats og er som det hedder en tidlig indsats som kan hjælpe INDEN det går helt galt og man får brug for at få myndighederne ind over.

Jeg synes det er grimt at se at folk ikke lytter til dig, men hører hvad de vil hører og JA de ting din mand har gjort/sagt er rigtig grimme, men de er jo taget ud af kontekst formoder jeg. Jeg forstår godt det ikke er så nemt´bare at tage ungerne under armen og skride! Og nu tager du jo action på det!

Du er velkommen til at skrive en privat besked til mig, hvos du har brug for en at snakke med uden at blive dømt eller har brug for svar på noget omkring tidlig indsats.

De bedste hilsner

Mai

Flot skrevet

Anmeld

25. august 2011

2721

Anonym skriver:

jeg skal nok selv skaffe hjælp... syntes i blæser det op til noget det ikke er.. jeg melder sku ikke folk fordi de har givet deres barn en røvfuld en gang... vi vil altid stå i kommunens system hvis nogen melder os.. det er der ikke grund til. så skal 75 % af dks befolkning meldes fordi de en gang har slået eller gjort nogw andet i strid med loven.

Det er da overhovedet ikke okay at slå om det er en eller ti røvfulde som du skriver. Det skal da meldes!

Anmeld

25. august 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Hej piger.. vi har et kæmpe problem herhjemme, som ofte bliver noget vi diskuterer om, og kommer op at skændes over..

Min mand er meget gammeldags hvad det angår opdragelse, og det stik modsatte af pædagogisk..

fx mente han at vores søn på 3 år skulle have kolde brusebade når han tissede i bukserne, for at gøre ham bange for det så han stoppede.. jeg mener det er børnemishandling, men det kan han bare ikke se, og der er ikke noget i verden jeg kan gøre for at bevise at han ikke har ret....

forleden dag snakkede vi om kæledyr. om vi skulle lade vores søn få et hvis han ville. det måtte han gerne, men på den betingelse at han HELT SELV skal passe det, og hvis han glemmer at give det mad så det bliver sygt, skal han tvinges til selv at slå dyret ihjel! han siger at ellers lærer han aldrig at tage ansvar.. her talte vi så om når han blev lidt ældre, ca 8-9 år.. men det kunne jeg ALDRIG drømme om at tvinge mit barn til. jeg får ondt i hjertet bare af at tænke på det

hvis ikke det bliver sådan, siger min mand at vi ikke skal have kæledyr

er det bare mig der er for blødsøden, eller er min mand galt på den? er det overhovedet lovligt det han har gang i??

hilsen en fortvivlet mor.

vidste du ikke din mand og dig var så forskellige før I lavede et barn?

Jeg ville ALDRIG kunne leve med sådan et menneske og jeg ville ALDRIG undertrykke mine egne holdninger og værdier for at behage sådan et menneske.

Jeg vil pænt sige døren er der går du eller jeg.!

Anmeld

25. august 2011

maria_wlt

Muhmi skriver:

Undskyld mig mens jeg lige samler min kæbe op fra gulvet af!!!!

Kan simpelthen ikke svare.... Manden er jo gal, at han tænker at man kan behandle et barn sådan....

Lige mine ord... GAL

Anmeld

25. august 2011

twinboys

Anonym skriver:

Hej piger.. vi har et kæmpe problem herhjemme, som ofte bliver noget vi diskuterer om, og kommer op at skændes over..

Min mand er meget gammeldags hvad det angår opdragelse, og det stik modsatte af pædagogisk..

fx mente han at vores søn på 3 år skulle have kolde brusebade når han tissede i bukserne, for at gøre ham bange for det så han stoppede.. jeg mener det er børnemishandling, men det kan han bare ikke se, og der er ikke noget i verden jeg kan gøre for at bevise at han ikke har ret....

forleden dag snakkede vi om kæledyr. om vi skulle lade vores søn få et hvis han ville. det måtte han gerne, men på den betingelse at han HELT SELV skal passe det, og hvis han glemmer at give det mad så det bliver sygt, skal han tvinges til selv at slå dyret ihjel! han siger at ellers lærer han aldrig at tage ansvar.. her talte vi så om når han blev lidt ældre, ca 8-9 år.. men det kunne jeg ALDRIG drømme om at tvinge mit barn til. jeg får ondt i hjertet bare af at tænke på det

hvis ikke det bliver sådan, siger min mand at vi ikke skal have kæledyr

er det bare mig der er for blødsøden, eller er min mand galt på den? er det overhovedet lovligt det han har gang i??

hilsen en fortvivlet mor.

Jeg er rystet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.