Hjælp til madplan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Denne uge:
Mandag: tomatsuppe (Karolines Køkken) med cocktailpølser og flute

Tirsdag: Lasagne (Knorr) - der skulle have været salat til, men nåede ikke forbi Rema

Onsdag: pandekager med oksekød og salat

Torsdag: pasta og kødsovs (dolmio)

Fredag: kyllingefiletter med kartofler, sovs og kogte grøntsager

Lørdag: spise ude

Søndag: rugbrød

Det er ikke lige den sundeste uge, og vi er slemme til at bruge de "nemme" løsninger, som knorr, dolmio og færdigsuppe - men det er det, der glider bedst ned, selvom det nok er både nemmere, sundere og billigere at lave det selv fra bunden... måske man skulle begynde.

Anyway, vi bruger normalt 5-600 om ugen på kost og husholdning, får grønt hver dag og normalt også fisk 1-2 gange pr. uge. Caroline spiser endnu næsten alt, men helst det med sovs til. Grøntsager er hun blevet utrolig kræsen med, og kun majs, ærter og agurk ryger ned - kogte gulerødder (og rå for den sags skyld), rodfrugter, broccoli eller blomkål for vi lige i fjæset igen, selvom dette var yndlingsmaden i hendes mos, da vi startede op med alm. mad. Men hun får altid lidt på tallerkenen, og så håber jeg at hun en dag vil genopdage glæden ved dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2009

ka li ja

søde line, jeg har ikke en madplan men ville bare lige sige at vi også har kræste unger her hjemme. de får forskelligeting hver dag, men men men, vi har da som regel agurk, nuggets eller majs på bordet, for det blir helt sikkert spist! man skal bare sidde ved bordet ca 10-15 min og har man grattet nok med maden da, så må må man gå. hvis jeg ved at de ikke kan li hvad vi skal ha må de gerne få noget andet når vi er færdige. men det skal bare intages oppe ved spisebordet.
tror bare de er sådan her på nuværende tidspunkt, mange børn i hvert fald!
jeg kunne ikke hjælpe dig med mad, for der har jeg selv kæmpe problemer. ville ønske vi kunne leve af rubbere det var nemt! men ville lige tilføje at vi er i samme båd som dig, så vi må jo bare hjælpes ad med at padle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.