Altså, hatten af for jer, der har en madplan. Det kan jeg simpelthen ikke overholde, for jeg kan godt lide at gå med en idé i hovedet og brygge på den i løbet af dagen, og det ville jeg jo ikke kunne, hvis jeg havde lagt en plan mange dage i forvejen.
Hvad angår det med kræsne børn, så synes jeg faktisk, det er en interessant diskussion. Sofie har anlagt en tendens til at fiske, men hun ender altid med at spise det meste af tallerkenens samlede indhold, og vi øser da heller ikke flere coctailpølser op, bare fordi det ser ud til, at hun hellere vil have dem end f.eks. pastaen/kartoflerne.
Jeg har jo svoret, at der aldrig vil blive lavet særretter til nogen på matriklen, så længe jeg står for maden. - Eneste undtagelse er så suppen (tomatsuppe) som for mit vedkommende skal være så fyldt med chili og hvidløg, at det ikke er rimeligt, at forlange at alle skal kunne spise den. - Så deler jeg portionen, før jeg krydrer min egen.
Nå, i aften skal vi have kyllinge-drumsticks med en rest flødekartofler + stænger af gulerødder og agurk + nogle cherrytomater.
- Jeg kan nemlig godt gå med til at servere det grønne hver for sig, femfor i en pærevælling (salat). Jeg har hørt, at børn helst spiser ting, der ikke er rodet for meget sammen, og jeg kan konstatere, at det også gælder mænd; Salaten lader han ofte stå, men hvis tingene bare er skåret i stænger og står i en skål, så går det meget fint.
- Helle
Anmeld