Arveligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.272 visninger
14 svar
0 synes godt om
23. august 2011

lotte-pigen

Hej.

Jeg har et lille spørgsmål, som jeg har undret mig over længe og vil gerne have nogle virkelige facts.

Der er nogle der siger, at der er meget omkring graviditet der er arveligt fra ens mor? Er der nogle der har oplevet det?

Min mor har fået 4 børn og er blevet gravid lige så hurtig som hun ønskede det. Men nu har også en mave der er fyldt med strækmærker. Vil i mener jeg kan arve alt dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2011

Clisolka

lotte-pigen skriver:

Hej.

Jeg har et lille spørgsmål, som jeg har undret mig over længe og vil gerne have nogle virkelige facts.

Der er nogle der siger, at der er meget omkring graviditet der er arveligt fra ens mor? Er der nogle der har oplevet det?

Min mor har fået 4 børn og er blevet gravid lige så hurtig som hun ønskede det. Men nu har også en mave der er fyldt med strækmærker. Vil i mener jeg kan arve alt dette?

Jeg har haft stort set den samme graviditet som min egen mor - og fødslen, blot ikke udfaldet. 

Vi har begge haft graviditesbetinget sukkersyge - hvilket jeg fik at vide stammede fra min mors graviditet - og min datter vil selv få en stor chance for at få det. Vores fødsler varede i samme antal timer, blot endte det med et akut kejsersnit hos mig fordi min datter havde sat sig fast i mit bækken 

Strækmærkerne fik jeg også 

Anmeld

23. august 2011

th

lotte-pigen skriver:

Hej.

altså min mor var dårlig fra før man kunne teste hun var gravid og fødte på 2 timer min bror og 12 min mig.

jeg har haft det godt, minus lidt om aften, men fødte også på 2 timer, da veerne var reglmæssig.

jeg fik strækmærker, men dem har min mor ingen af.

så det er lidt forskelligt.

Anmeld

23. august 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Sys det er MEGET forskelligt hvad man får af vide mht graviditeten og fødslen alt efter hvor man spørger...

Nogen siger at man arver dele fra sin mor... og andre siger at alle graviditeter er forskellige og der er ingen garantier.. det er f.eks. de 2 meldinger vi har fået fra de 2 læger vi har haft imens jeg har været gravid... vi flyttede kort tid efter vi fandt ud af at jeg var det... første læge sagde det med dele af graviditeten ville blive som min mors var med mig.. og vores nuværende siger at det han ser og har set gennem hans (mange) år som læge er at det er lige så forskelligt som alt andet med mor og datter...

jeg har ikke så tæt et forhold med min mor at jeg kan spørge ind til hendes graviditet med mig så ved ikke hvor meget jeg har af de samme ting som hende...

Anmeld

23. august 2011

oerbaek

Jeg har haft det meget ens med min mor, både graviditeterne og fødslerne og de fantastiske strækmærker, hvorimod min søster har haft meget svært ved at blive gravid og har haft BL under begge hendes graviditeter og har ingen strækmærker... så det har passet meget godt med mig men overhovedet ikke med min søster

Anmeld

23. august 2011

modesty

Fertilitet er IKKE arveligt betinget.

Jeg hører også en del om at strækmærker er arveligt, men jeg ved ikke om det er videnskabeligt understøttet.

Min graviditet har ikke mindet om min mors.

Anmeld

25. august 2011

lotte-pigen

Tak for jeres svar allesammen. Jeg håber ikke at strækmærker er arveligt. For hvis de er det så kan jeg se frem til en masse. Men jeg håber at fertiliteten er arveligt, for så vil jeg blive gravid indenfor meget kort tid...

Anmeld

25. august 2011

Nettemor

lotte-pigen skriver:

Hej.

min mor har født 3 børn.

hun havde aldrig kvalme. jeg havde konstant kvalme indtil uge 18 ca.

min mor har ikke et eneste strækmærke. jeg har en milliard

så her passer det ikke..

Anmeld

25. august 2011

modesty

lotte-pigen skriver:

Tak for jeres svar allesammen. Jeg håber ikke at strækmærker er arveligt. For hvis de er det så kan jeg se frem til en masse. Men jeg håber at fertiliteten er arveligt, for så vil jeg blive gravid indenfor meget kort tid...

Fertilitet er ikke arvelig.

Anmeld

25. august 2011

lotte-pigen

Det var nok også mest et håb på at fertiliteten også er arveligt end det var et facts. Men men, jeg håber nu alligevel det går hurtigt nu når vi har taget beslutningen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.