Dåbskage med Liliputiens Fe Liz

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2011

Anasmor

Malli skriver:

Hvor er den bare VILDT flot, du satme sej, og ligner en der ligger krop og sjæl i det! FLOT! 

Er håret lavet gennem en hvidløgspresser, eller hvordan, og hvad er det sat sammen med?

-jamen mange tak da... og ja lægger meget tid og sjæl i kagerne... det er jo så hyggeligt at lave...  

-ja håret er lavet med en hvidløgspresser, har presset den længde hår ud jeg syntes passede, skrabet det af med en palet og skubbet og puffet det på plads på hovedet, der var overtrukket med fondant og så penslet med lidt tyloselim der hvor jeg ville have håret til at sidde

Hovedet er lavet af RKT, og før det satte sig og stivnede helt, stak jeg et grillspyd op i hovedet, overtrak med fondant og lavede kraven under hagen.

Da kagen var færdig kunne jeg så nemt tage hovedet og sætte det ned i kagen, hvor jeg havde lavet hul i kagepappet så grillspyddet kunne gå ned gennem begge kager (kjolen og den øverste blå )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2011

Anasmor

Anne G skriver:

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige... den er VIRKELIG VIRKELIG FLOT Det er jo helt vildt...

Mange tak Anne.

Og tillykke med brylluppet næste år

Anmeld

24. august 2011

AdamsMor

Den er VIRKELIG flot!!! Hold da op, hvor er den fin... Og så alle de små detaljer.

Anmeld

24. august 2011

Anne G

Mange tak Anne.

Og tillykke med brylluppet næste år

Hehe.. Mange tak Det var da hurtigt at du fik set det

Anmeld

24. august 2011

birthee

den er da bare for flot!!!

Anmeld

24. august 2011

Anasmor

Anne G skriver:

Hehe.. Mange tak Det var da hurtigt at du fik set det

Anmeld

24. august 2011

Malli

Anasmor skriver:

-jamen mange tak da... og ja lægger meget tid og sjæl i kagerne... det er jo så hyggeligt at lave...  

-ja håret er lavet med en hvidløgspresser, har presset den længde hår ud jeg syntes passede, skrabet det af med en palet og skubbet og puffet det på plads på hovedet, der var overtrukket med fondant og så penslet med lidt tyloselim der hvor jeg ville have håret til at sidde

Hovedet er lavet af RKT, og før det satte sig og stivnede helt, stak jeg et grillspyd op i hovedet, overtrak med fondant og lavede kraven under hagen.

Da kagen var færdig kunne jeg så nemt tage hovedet og sætte det ned i kagen, hvor jeg havde lavet hul i kagepappet så grillspyddet kunne gå ned gennem begge kager (kjolen og den øverste blå )

Virkelig imponerende!

Men må lige spørge hvorfor du har lavet den i RKT, er det nemmere at arbejde med? jeg kender ikke noget til RKT kun MMF og Fondant. Men ville da interessant, at vide om du synes der er bedre fordele ved at arbejde med RKT? 

Anmeld

24. august 2011

Anasmor

Smiler...

RKT er en masse man kan forme alt mulig til, og man laver det sådan her http://www.youtube.com/watch?v=ATJ2q49nctE

Grunden til at jeg formede hovedet i dette er, at det ikke er så tungt, og derfor risikerer man ikke at hovedet knækker af når man flytter kagen ...

Se evt her hvad man kan lave med massen

http://www.youtube.com/watch?v=lkMo3nHPVJE 

Brugte det også til at forme Yodas hoved med sidste år da jeg lavede denne kage til min veninde´s søn

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.