Det er en rigtig svær problemstilling, du er i. Vi har netop holdt bryllup for to uger siden, og jeg sidder nu med konsekvenserne af vores valg. Jeg ved ikke hvad jeg vil råde dig til, men jeg kan fortælle om vores erfaring. Vi ønskede ligesom dig en rigtig god fest, hvor alle, der var med, var tætte på os. Det var rigtig svært at vælge gæster fra, men da vi begge har tre familier hver (mor, far og pap), valgte min kæreste at undlade at invitere papfamilien, og jeg inviterede kun den ene paptante og ikke min paponkel med familie. Til gengæld ville vi have alle vores venner med, og det blev da også den mest fantastiske fest med masser af dans, sjove indslag og virkelig god stemning. Jeg tror slet ikke vi kunne have haft den gode stemning, hvis der var en masse gæster med, bare fordi 'sådan gør man'. Problemet er, at det er faldet min papbedstemor meget hårdt for brystet, at jeg har 'splittet familien op'. Hun forstår ikke hvordan jeg kunne gøre det, at de har da altid taget mig ind som en del af familien, og hvordan kan jeg så finde på at invitere en søskende og ikke den anden. Det skal lige siges at jeg har gjort præcis det samme i min mors og fars familie, så jeg har ikke gjort forskel. Hun har lavet drama i familien over det i 4 måneder nu, og det er faktisk rigtig hårdt at det skal overskygge vores eventyrbryllup. Vi fik lige præcis den dag vi ønskede os, men den havde en høj pris! Jeg synes ikke man skal lade sig presse af andres mening, men min dyrtkøbte erfaring er at man nok skal passe på med at plukke nogen ud i en gruppe. Jeg håber I får en fantastisk dag!
Anmeld