Hvem skal med til bryllup?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2011

piap

Georgia skriver:

Dermed kan man så sige, dem man derfter ikke snakker med, er nu nok ikke det vær

lige præcis  når man planlægger bryllup så finder man virkelig ud af hvem ens RIGTIGE venner er og nogle gange bliver man sku overrasket over hvordan folk kan skabe sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2011

Mi

Jeg ville invitere dem som jeg havde lyst til at dele dagen med. Vi ville ikke have meget mere end 80 med til vores bryllup, så vi inviterede

Nærmeste familie

Vores forældres søskende

Kusiner og fætre på min fars side, for dem ser vi ofte. De andre er ikke nogle vi sådan har noget med, udover de fester vi bliver inviteret til hvor vi er sammen, og det er sjældent.

Venner med påhæng. Altså dem som betyder noget for os, er tæt på og og som vi ville dele dagen med.

De nærmeste naboer, som vi også havde noget at gøre med.

Men det er svært at fravælge nogle, for man vil jo ikke sårer, omvendt så skal man jo trække en streg et sted.

Anmeld

23. august 2011

Anonym trådstarter

FrkT skriver:

Har stemt hele familien og udvalgte venner.

Personligt synes jeg IKKE det er okay at invitere én moster og så ikke invitere en anden moster, det synes jeg bare ikke "man" GØR. Sådan etikette-mæssigt synes jeg bare det er forkert. Og hvis det er sådan nogle få enkelte tilfælde som det, som I er i tvivl, så synes jeg bare I skal invitere dem med I er i tvivl omkring, hvis de andre er nogle der betyder meget for jer at have med. Kunne se det ville betyde noget hvis man havde 30 mostre, hvoraf man var i tvivl om halvdelen, så er 15 ekstra til og fra selvfølgelig noget, men ellers synes jeg bestemt ikke det er "problemet" værd.

Men gør hvad I synes.... nu fik du i hvert fald min mening 

Tak for input  Det er ikke kun en moster, men bare et eksempel. Udvalgt familie tæller ca 60 mennesker hvor hele familien er ca 90... Så det gør også lidt en forskel i budgettet. Men jeg tænker også nogle gange om det er besværet værd. Tror bare selve festen blir meget sjovere uden...  

Anmeld

23. august 2011

Anonym trådstarter

rk_07 skriver:

Jeg ville sige Nærmeste familie og udvalgte venner.

Og hvis I gerne vil have muligheden for at alle lige kan komme og sige hej til jer på jeres store dag så evt. en reception før festen så får alle lov til at komme "med"... 150 mennesker til middag det er rigtigt mange og det vil folk også godt kunne forstå...

Det var også lidt sådan jeg havde forestillet mig det  Tak for svar

Anmeld

23. august 2011

Anonym trådstarter

Mi skriver:

Jeg ville invitere dem som jeg havde lyst til at dele dagen med. Vi ville ikke have meget mere end 80 med til vores bryllup, så vi inviterede

Nærmeste familie

Vores forældres søskende

Kusiner og fætre på min fars side, for dem ser vi ofte. De andre er ikke nogle vi sådan har noget med, udover de fester vi bliver inviteret til hvor vi er sammen, og det er sjældent.

Venner med påhæng. Altså dem som betyder noget for os, er tæt på og og som vi ville dele dagen med.

De nærmeste naboer, som vi også havde noget at gøre med.

Men det er svært at fravælge nogle, for man vil jo ikke sårer, omvendt så skal man jo trække en streg et sted.

Helt enig  Vores forældre har bare et utal af søskende og nogle ser man jo mere end andre, så det er lidt svært at trække en grænse... Men tak for svaret! Der er noget at tænke over.

Anmeld

23. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg vil gerne giftes, men vi er i et stort dilemma om hvem vi skal invitere.

Vi har begge store familier og mange venner og hvis alle skal med ender vi på omkring 150 gæster og det virker lidt overvældende på mig, kan jeg mærke. Nærmeste familie er 40 mennesker og hele familien er 90.

Vi har snakket om forskellige muligheder og jeg tror selv vi mest hælder til mulighed nr. 5, som er godt 80 gæster.

Da vores søn blev døbt, var kun nærmeste familie inviteret, men vi vil gerne have en lidt større fest nu.

Problemet er bare at jeg ved, at der især i min familie vil være nogen der vil tage det meget ilde op ikke at blive inviteret. Min ene moster har jeg fx meget med at gøre, hvor jeg ser den anden til familiefester og that's it. Jeg ved dog at hun vil blive stiktosset over ikke at komme med og er ikke sikker på om jeg  orker at høre på det i længden. Men der er dog vores fest!

Hvad ville I gøre? (alle mine svarmuligheder kom af en eller anden grund ikke med - find selv på flere )

Jeg har stemt blankt. Grunden er, at man i min familie har tradition for rigtig store bryllupper. Men jeg synes samtidig at det er helt op til parret selv at bestemme. 

Vi fik f.eks. først afvide vi skulle med et bryllup, men så trak parret det tilbage, fordi de ikke har så mange penge. Så de inviterer kun de aller nærmeste. 

Ærgerligt, ja. Men vi respekterer det da fuldt ud, og kan sagtens forstå dem. 

Hvis folk ikke kan det, så blæs på dem. Det handler om Jer, ikke om gæsterne. 

Anmeld

23. august 2011

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg har stemt blankt. Grunden er, at man i min familie har tradition for rigtig store bryllupper. Men jeg synes samtidig at det er helt op til parret selv at bestemme. 

Vi fik f.eks. først afvide vi skulle med et bryllup, men så trak parret det tilbage, fordi de ikke har så mange penge. Så de inviterer kun de aller nærmeste. 

Ærgerligt, ja. Men vi respekterer det da fuldt ud, og kan sagtens forstå dem. 

Hvis folk ikke kan det, så blæs på dem. Det handler om Jer, ikke om gæsterne. 

Tak for det og du har helt ret

Anmeld

23. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Tak for det og du har helt ret

Anmeld

23. august 2011

baby-kom-nu

Vi blev gift sidste år... Vi valgte at invitere alle onkler, mostre osv, men vi inviterede så kun de fætre og kusiner vi snakker med, hvilket villle sige, at der fx var et par enkelte, hvor det kun var den ene af et søskende par der var inviteret....

Vi valgte, at vi kun ville ha de mennesker med vi selv ønskede at se, og det gjorde bare at festen blev perfekt. Vi inviterede 97, men blev kun 78.... Der er jo stort set altid nogle frafald....

Så mit råd er; inviter dem I har lyst til, og blæs på hvad andre synes om det... Det er JERES dag, og den skal være som I ønsker det  

Plus, hvis man ikke stopper et sted, så kan man jo blive ved.....

Anmeld

24. august 2011

Anonym trådstarter

baby-kom-nu skriver:

Vi blev gift sidste år... Vi valgte at invitere alle onkler, mostre osv, men vi inviterede så kun de fætre og kusiner vi snakker med, hvilket villle sige, at der fx var et par enkelte, hvor det kun var den ene af et søskende par der var inviteret....

Vi valgte, at vi kun ville ha de mennesker med vi selv ønskede at se, og det gjorde bare at festen blev perfekt. Vi inviterede 97, men blev kun 78.... Der er jo stort set altid nogle frafald....

Så mit råd er; inviter dem I har lyst til, og blæs på hvad andre synes om det... Det er JERES dag, og den skal være som I ønsker det  

Plus, hvis man ikke stopper et sted, så kan man jo blive ved.....

Helt enig  Tror også det er der vi ender.

Tak for input

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.