Vi er uenige om dåb/navngivning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2011

Nadia&Daniel

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ja husker godt vi har skrevet lidt om det i en debat hvor du nævnte det. Hvordan havde du det med det? 

Tja, lidt blandet følelser - men gjort er gjort.. Men kunne jeg selv bestemme, var hun blevet navnegivet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

mrs X skriver:

LOL nemlig smukke! der er gode ting ved alt!

Hehe lige præcis. Men ville tro de kunne finde på så kun at komme til den ene ting. SÅ ville jeg blive gal! 

Anmeld

20. august 2011

Vivian87

Herhjemme er den mest vejende grund til at vores pige skal døbes at jeg ikke synes det er mit valg om mit barn skal være troende eller ej - og jeg ved hvor svært det er at være hende på 13 der skal døbes som 13årig for at kunne blive konfirmeret.

Vi er enige om at vores skal døbes for så er det nemmere for hende selv at vælge om det er noget hun vil stå ved når hun skal konfirmeres.

Anmeld

20. august 2011

Nadia&Daniel skriver:

Tja, lidt blandet følelser - men gjort er gjort.. Men kunne jeg selv bestemme, var hun blevet navnegivet..

Sådan tror jeg også jeg vil føle det bagefter. Synes der er mange som hælder til at man vælge dåben, da det jo er en tradition. Men folk glemmer også bare, at for nogen er navngivningen en tradition. 

Anmeld

20. august 2011

Nadia&Daniel

Sådan tror jeg også jeg vil føle det bagefter. Synes der er mange som hælder til at man vælge dåben, da det jo er en tradition. Men folk glemmer også bare, at for nogen er navngivningen en tradition. 

Og kan være en lige så fantastisk dag

Anmeld

20. august 2011

Levi&LilysMor

Hvis du er ligeglad , men det er hans aller største ønske at få bebs døbt i kirke hvorfor så ikke bare gøre det i kirken, i har ikke nogen tradition derhjeme men det har han nemlig... så ville det næsten være synd at bryde deres tradition...

Anmeld

20. august 2011

<3

Hehe lige præcis. Men ville tro de kunne finde på så kun at komme til den ene ting. SÅ ville jeg blive gal! 

Uhhh ej det bør de nok lige vove på!!! for så flyver der brænde!

Anmeld

20. august 2011

Oktoberbaby11 skriver:

Hvis du er ligeglad , men det er hans aller største ønske at få bebs døbt i kirke hvorfor så ikke bare gøre det i kirken, i har ikke nogen tradition derhjeme men det har han nemlig... så ville det næsten være synd at bryde deres tradition...

Min families tradition er jo netop at navngive? Jeg er jo netop ikke ligeglad. Var jeg det, var det ikke svært at slippe. Så det er ikke bare et princip jeg holder fast i...

Anmeld

20. august 2011

mrs X skriver:

Uhhh ej det bør de nok lige vove på!!! for så flyver der brænde!

Lige præcis! Haha 

Anmeld

20. august 2011

Chillien

Tak jeg er helt enig. Det med om det er flovt at blive døbt når man er 13. Man kan jo gøre det før. Tage en snak med barnet inden, og forklare hvad det handler om. Man kan også gøre det som en lukket begivenhed. Og er det flovt, hvorfor så lade sig døbe? 

Lige præcis hvad jeg tænker...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.