Må jeres børn få popcorn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2009

Pia.

jolu skriver:

Nødder må de ikke få fordi der er stor risiko for at de udvikler allergi. Men også grundet kvælningsfare.

Min Elias på knapt 13 mdr. har fået popcorn et par gange.....men kun ganske få.....

Har netop læst om en pige som fik et stykke gulerod galt i halsen og er blevet hjerneskadet som følge af manglende ilt-indhold til hjernen.....så der er vist mange ting man skal være opmærksom på....

sjovt du lige nævner gulerødder - det er nemlig min største skæk og kan jeg lokke ungerne til at vi laver dem til råkost eller koger dem helt bløde så serveres de sådan... - er så bange for de skal få dem i den gale hals... men du har ret, det er jo stor chance for man kan kvæles i alt...

Knus Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2009

jolu

Er også selv ret hysteriske med de gulerødder, til Elias, det ender jo ofte op med at han sidder med en stump i munden på en cm. penge eller lign.....og den skal bare UD!

Det er faktisk først den sidste måneds tid vi har givet ham små stænger..... og han er næsten 13 måneder.....Men han eeeelsker smoothies..... MUMS så der får han masser af vitaminer.....

Anmeld

9. januar 2009

Loggidut

Tif har fået to gange...men hvor de var pillet fra hinanden så kernen i popcornene var væk.

nødder er bandlyst, de er så klæge at de er næsten umulige at få op hvis de sætter sig.

Anmeld

9. januar 2009

Miamaja

mama her ELSKER popcorn. guldklumpen er 21 mdr og faar ingen slik og ingen kager endnu, men har som det forste spist popcorn 2-3 gange sammen med mama. en lille haandfuld af gangen i denne maaned. han ELSKER popcorn ogsaa. ved godt alt det salt ikke er godt saa han skal ikke have det for tit.

Anmeld

9. januar 2009

Lykkelig Mor til 2

Hej..

Mine drenger har ikke fået popcorn eller nøder når de var/er under 3år.. ostepop eller osterejer startet jeg med å gi min dreng, da det smelter i munden... (Lucas på 8mnd får ikke noe slik eller lignene)...

Anmeld

9. januar 2009

tascia

hmm. altså Sissel var ret gammel første gang, men ikke 3 år. Og Robert, ja han har fået det 2-3 gange og han er 16 mdr. og han er helt tosset med det, og jeg er på ingen måder mere bekymret for ham end hans storesøster.

nødder får de ikke, eller den lille gør hvertfalde ikke og ej heller gulerødder, og den store kan ikke li nødder så det kommer af sig selv.

men har lidt svært ved at forholde mig til at den dag de blir 3 så må de gerne få det hele,de kan vel stadig få det galt i halsen om de er 3 eller ej????

//Natascia

Anmeld

9. januar 2009

ekzunz

Christinahr skriver:

Aia får det hele. Popcorn, nødder, rå gullerødder og lign. Jeg har ærlig talt ikke tænkt over det før fornyligt og nu er det ligesom for sent.

Hun elsker både cashewnødder og gullerødder og der har ingen problemer været

Sådan er det også her....jeg har aldrig skænket det en tanke.....Ungerne kan da gnaske en pose gulerødder i løbet af en eftermiddag - de tager dem selv i køleskabet....

Anmeld

10. januar 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Mine børn får også popcorn indimellem, jeg betragter det som sundt slik, og ungerne elsker det

Jeg har sådan en maskine hvor man bare smider kernerne i, og så bliver de poppet ved hjælp af varmen. Det vil sige popcorn helt uden fedt eller salt... det må da være sundt

Har aldrig tænkt over at den lille kunne få dem galt i halsen... men sorterer så også altid de upoppede kerner fra inden de får dem, af hensyn til deres tænder.

Rikke.

Anmeld

10. januar 2009

Cris

Jeg synes, at det er ok, når de er hjemme og de kan spise stille og rolligt. Men i vuggestuen, når de griner, hopper mens de spiser og pjatter med hinanden er måske ikke så smart. Min veninde har en gang hakket fint nogle rigkager (de er blødere at spise). Der blev mange små stykker fra nogle få pakker. Så har hun puttet en lille smule honning i. Det var til en fødselsdag "fest". Børnene elskede dem! De smager godt, man kan spise dem med fingerne og de klistrer så sjovt! Men man må huske at have nogle våde håndklæder, for man skal tørre handerne og alt muligt andet hele tiden! :-)

Anmeld

10. januar 2009

wamse

Mine har fået det "hele"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.