Må jeres børn få popcorn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.146 visninger
25 svar
0 synes godt om
9. januar 2009

Sara.

Hej...

Hvis man læser forskellige steder, bl.a. i sundhedsstyrelsens bog fra 2007 om mad til småbørn, står der at børn under 3 år ikke må få nødder, popcorn og et par andre ting... - mon det er pga. kvælningsfare?

Jeg har derfor aldrig givet min pige på 15 mdr popcorn. Ved der mange der giver deres små børn det, da de ser det sundere end meget andet slik...

I vuggestuen skal de ha det til en "fest" og jeg ser sån på det at selvfølgelig må min pige også få når de andre skal ha det! (jeg synes det er en rigtig god vuggestue!)

Må jeres børn under 3 år få popcorn????

Mvh. Sara

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2009

Honningblomst

Nej, jeg giver ikke og ville ikke give små børn under tre år popcorn....kan slet ikke forstå hvorfor man ikke bare laver en god sund kage istedet for...hmm...
Men nej, det får Konrad ikke..

Anmeld

9. januar 2009

fam.4xc

Først så er popcorn ik sunde - men det lød du vist som om du godt vidste

De råd mod nødder osv til børn under 3 år er fordi hvis de fejlsynker og genstanden feks ryger i lungen er det umuligt for barnet at få op og det kan derfor genere og også punktere en lunge!!

Caroline har først fået det som 3 årige, men lige i dag har Caroline på 13 mdr smagt popcorn.... efter jeg havde sikret mig der ik var nogen der IKKE var HELT poppet.

Til jul fik hun risalamanda uden mandler i

Anmeld

9. januar 2009

lonemus

Nej, det må mine børn ikke få - hverken popcorn, nødder, pistacienødder eller peaunuts.

Jeg er simpelthen bange for de skal blive kvalt i det, så jeg kunne aldrig drømme om at give dem det, før de er over 3 år.

Jeg lavede også risalamande uden mandler til dem

Lone

Anmeld

9. januar 2009

Christinahr

Aia får det hele. Popcorn, nødder, rå gullerødder og lign. Jeg har ærlig talt ikke tænkt over det før fornyligt og nu er det ligesom for sent.

Hun elsker både cashewnødder og gullerødder og der har ingen problemer været

Anmeld

9. januar 2009

BellaT

Nej, ingen popcorn, ingen nødder og ingen rå gulerødder..
Ikke helt rigtigt.. Phillip har smagt popcorn, men først efter nøje granskning af hvert enkelt popcorn.

Anmeld

9. januar 2009

Pia

Lærke har fået popcorn sidn hun var godt 2 år.
Jeg har egentlig aldirg været bange for det med at hun skulle få dem i den gale hals og vi sidder altid ved hende når hun spiser dem.

Jeg har valgt popcorn som noget af det "sunde" slik.
JEg gik til diætis for nogle år siden og der var popcorn det hun anbefalde når man var slikken/ hyggesyg.
Og vælger man og nu lave dem selv som vi gør, så ved man præcis hvilken mængde fedt og salt der er i dem.
Så popcorn ville jeg aldirg tøve med og give og anser dem bestme heller ikke som usunde..

Kh Pia.

Anmeld

9. januar 2009

Pia.

ja da... Popcorn har de spist fra de var ret små... det er jeg ikke bange for.... men nødder får de bestemt ikke, det er lige før jeg ikke tør give de store nødder fordi jeg er så bange for de får dem i den gale hals og de kan sætte sig i lungerne... må indrømme jeg aldrig har tænkt over det med popcorn....

Godt den mindste bliver 3 år i næste mdr. så er der jo ingen fare *S* - Det lyder lidt dumt at når man bliver 3 år må man gerne spise det ?

Knus Pia - som har siddet med 3 popcorns spisende børn til X factor...

Anmeld

9. januar 2009

twinboys

PiaR skriver:

ja da... Popcorn har de spist fra de var ret små... det er jeg ikke bange for.... men nødder får de bestemt ikke, det er lige før jeg ikke tør give de store nødder fordi jeg er så bange for de får dem i den gale hals og de kan sætte sig i lungerne... må indrømme jeg aldrig har tænkt over det med popcorn....

Godt den mindste bliver 3 år i næste mdr. så er der jo ingen fare *S* - Det lyder lidt dumt at når man bliver 3 år må man gerne spise det ?

Knus Pia - som har siddet med 3 popcorns spisende børn til X factor...

Smiler

Anmeld

9. januar 2009

jolu

Nødder må de ikke få fordi der er stor risiko for at de udvikler allergi. Men også grundet kvælningsfare.

Min Elias på knapt 13 mdr. har fået popcorn et par gange.....men kun ganske få.....

Har netop læst om en pige som fik et stykke gulerod galt i halsen og er blevet hjerneskadet som følge af manglende ilt-indhold til hjernen.....så der er vist mange ting man skal være opmærksom på....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.