Vask af nyt BabyTøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2011

Mille83

Hanunii skriver:

Hej piger..

Jeg har lige et  spørgsmål vedr. vask af nyt Babytøj.

Er der nogen der vaske deres nyt babytøj ? Og hvorfor vaske i det når det er helt nyt?? 

Håber ikke det lyder dumt, menjeg ved ikke om jeg skal vaske det eller ej !!!!

Alt bliver vasket her, for at få div. kemiske stoffer plus overskydende rester af farve væk. 

Jeg kan desværre ikke selv tåle nyt tøj, så tør ikke give min datter det på .... - jeg klør over det hele hvis jeg har noget nyt på--

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2011

Stjernestoev

Det er vel bedre at tøjet krøller, end at barnet kam risikere at få allergi Hehe.

Anmeld

21. august 2011

Hanunii

Stjernestoev skriver:

Det er vel bedre at tøjet krøller, end at barnet kam risikere at få allergi Hehe.

Jaah det er også rigtig, men jeg vasker ikke tøjet hvis det er nyt til mig selv tager det bare direkte på.

Men Jeg vil ikke risikere at min lille baby kommer til at få allergi begr. af det..

Men Tak for svarene piger..

Så må jeg igang med at vaske hendes tøj HiHi.. 

Jeg får travlt.

Anmeld

21. august 2011

lilledittemor

Jeg vasker ikke nyt tøj- har aldrig gjort det

Vasker heller ikke hendes tøj inden.
Vasker kun stofbleerne så de kan suge og hendes sengetøj så det er blødt

Anmeld

21. august 2011

Hanunii

Ditte_Marie skriver:

Jeg vasker ikke nyt tøj- har aldrig gjort det

Vasker heller ikke hendes tøj inden.
Vasker kun stofbleerne så de kan suge og hendes sengetøj så det er blødt

Hvorfor vasker du ikke hendes tøj??

Anmeld

21. august 2011

lilledittemor

Hanunii skriver:

Hvorfor vasker du ikke hendes tøj??

Fordi at jeg personligt synes at det er "unødvendigt" - ved ikke helt hviilket udtryk jeg skal bruge for det.
Men så længe der ikke sker noget ved det, så gør jeg det ikke.

Hun kan jo lige så vel slå ud af vaskepulveret fra maskinen, som tøjet fra ny af

Anmeld

21. august 2011

Palaja

Der kan være op til 8000 forskellige kemikalierester i alm. bomuldstøj. Det er jo helt vildt. Faktisk skal det vaskes mellem 10-20 gange før det er helt fri for kemikalier. ...og ja så ser det jo nok ikke fint nyt ud længere, så hvem gør lige det

Men jeg vasker altid nyt tøj inden brug. Også selvom det er øko-tex mærket (behøver man i princippet ikke vaske, da det er fri for skadelige stoffer).

Anmeld

21. august 2011

Frøken J.

Ditte_Marie skriver:

Fordi at jeg personligt synes at det er "unødvendigt" - ved ikke helt hviilket udtryk jeg skal bruge for det.
Men så længe der ikke sker noget ved det, så gør jeg det ikke.

Hun kan jo lige så vel slå ud af vaskepulveret fra maskinen, som tøjet fra ny af

Da ikke hvis du bruger allergimærket vaskepulver.. Altså vi taler jo overskydende farver og kemikalier, det er jo farligt for sådan en lille purk. Det er jo anbefalinger fra sundhedsstyrelsen! Synes du skal overveje det en ekstra gang, for lillepigens skyld. 

Anmeld

21. august 2011

lilledittemor

Frøken J. skriver:

Da ikke hvis du bruger allergimærket vaskepulver.. Altså vi taler jo overskydende farver og kemikalier, det er jo farligt for sådan en lille purk. Det er jo anbefalinger fra sundhedsstyrelsen! Synes du skal overveje det en ekstra gang, for lillepigens skyld. 

Problemet er bare at i vores vaskehus er der allerede sæbe i maskinerne og det kan man ikke vælge fra. Og der er parfume i.

Så der er ikke rigtig noget at gøre ved det.

Anmeld

21. august 2011

Frøken J.

Ditte_Marie skriver:

Problemet er bare at i vores vaskehus er der allerede sæbe i maskinerne og det kan man ikke vælge fra. Og der er parfume i.

Så der er ikke rigtig noget at gøre ved det.

har du ikke noget familie eller venner du kan vaske hos? Eller et vaskeri? Der ligger vaskerier i stort set alle byer  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.