opdatering på Lauras "bølle"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.549 visninger
17 svar
0 synes godt om
17. august 2011

Caroline86

Hej piger.

Jeg talte med vores kontaktpædagog da jeg aflverede Laura i dag og hun vidste med det samme hvad jeg ville

Vi nævnte på intet tidspunkt pigens navn, for det var slet ikke nødvendigt og i øvrigt er det jo ikke "tilladt" for personalet at diskutere de andre børn med mig...

Vores pæd. var rigtigt glad for at jeg kom og sagde fra, selvom de allerede i går godt vidste at det der var sket var over vores grænse (vi kunne jo ikke tale om det i går da jeg hentede, så de ville hive fat i os i dag hvis vi ikke selv kom til dem)...

De er MEGET obs på den her pige allerede og forsøger at finde ud af hvor den her adfærd stammer fra! Jeg ytrede mine bekymringer om hendes bagland og sagde samtidig at jeg godt ved de gør alt hvad de kan! Jeg er bare nødt til at fortælle mine tanker for HVIS den pige bliver udsat for noget forkert derhjemme vil jeg ikke føle mig "skyldig" fordi jeg ikke har sagt noget!

Jeg fik tavs samtykke om at de undersøger sagen meget nøje!

Pigerne bliver holdt fra hinanden nu, og fra på mandag kommer de i 2 forskellige grupper dernede så de kommer ikke til at have ret meget med hinanden at gøre! Desuden skal pigen formentlig i børnehave inden årets udgang!

Jeg tror mange misforstod mit andet indlæg! Jeg har hele tiden skrevet at jeg tror der er en grund til pigens adfærd og at jeg synes det er skrækkeligt! Jeg blev bare vred over det Laura var udsat for!

Hun har haft mareridt i nat, min lille pige! Har ligget og lavet afværge manøvrer med armene osv i søvne min søde, dejlige, trygge, glade, kærlige pige Pludselig er hun utryg og ked af det...

Hun får en kort dag i dag og jeg har som sagt fået lovning på at de holder ekstra godt øje med dem!

De er i fuld gang med at udrede det her og de siger at vi ikke skal tøve et sekund med at komme og sige det hvis vi oplever andet "grænseoverskridende"

Knus Caroline

Her er forresten link til min tråd fra i går

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

Zeus

Det var godt at høre

Og ja, forstår udemærket godt, at du er ikke er tryg ved, at hun skal være i nærheden af din lille pige - jeg havde haft det på samme måde!

Anmeld

17. august 2011

Caroline86

Zeus skriver:

Det var godt at høre

Og ja, forstår udemærket godt, at du er ikke er tryg ved, at hun skal være i nærheden af din lille pige - jeg havde haft det på samme måde!

ved godt det er voldsomt ligefrem at bede dem holde pigerne fra hinanden, men jeg har bare brug for nogle dage med ro i sindet! Det er virkelig en stor knups hun fik i går, og selvom jeg godt ved hun får MANGE flere ( ) og formentlig også en masse der er værre så har jeg bare brug for at vide at jeg i hvert fald ikke skal være bekymret for at hun får bank!

Men det er hårdt! For jeg ville virkelig ønske den der proces kunne fremskyndes så pigen kan hjælpes og de andre børn ikke skal udsættes for det hele tiden

Anmeld

17. august 2011

Loa

Jeg syntes det er helt fint du siger fra og gør opmærksom på det... Og syntes det er godt at høre de er meget obs på det....
Selvfølgelig er barnet ikke et ondt barn, men uanset årsagen til hun opfører sig som hun gør, kan det altså pludselig ende meget galt hvis hun får fat i en lille bitte størrelse.... Der skal ikke meget til...

Jeg ville sikkert selv tudbrøle hvis det var min datter der havde fået en på lampen sådan der....

Anmeld

17. august 2011

musse1

hvor er det godt du fik snakket med dem om det hele, og de nu lige holder ekstra øje, men hjælper også nu de kommer i hver sin gruppe. stakkels din lille pige, hun har haft marit og god ide med en kort dag, håber hun snart er klar igen og for glemt det hele lidt

Anmeld

17. august 2011

Caroline86

Loa skriver:

Jeg syntes det er helt fint du siger fra og gør opmærksom på det... Og syntes det er godt at høre de er meget obs på det....
Selvfølgelig er barnet ikke et ondt barn, men uanset årsagen til hun opfører sig som hun gør, kan det altså pludselig ende meget galt hvis hun får fat i en lille bitte størrelse.... Der skal ikke meget til...

Jeg ville sikkert selv tudbrøle hvis det var min datter der havde fået en på lampen sådan der....

ja, jeg har netop heller ikke på noget tidspunkt påstået at hun er ond...

Det kan også gå galt med de store børn! hvis hun pludselig skubber dem ned fra rutsjebanen eller sådan noget kan de jo komme virkelig slemt til skade

Ja. nu må vi se hvad vuggestuen kan gøre

Anmeld

17. august 2011

serinasmor

fantastisk at de tager jer seriøst og gør noget ved det ...

håber hende laura har haft en rigtig god dag i vs

Anmeld

17. august 2011

<3

Ja desværre kan ikke alle børn komme fra gode hjem og ikke alle børn er engle men synes det der er helt vildt! Min søn faldt ned af sin halvhøje seng og fik ikke halvt så stor en bule! Godt I bliver taget alvorligt og så må de mandsopdække barnet. De andres børns sikkerhed er vigtigere end mer voksentid desværre

Anmeld

17. august 2011

RGN

Profilbillede for RGN
Caroline86 skriver:

ved godt det er voldsomt ligefrem at bede dem holde pigerne fra hinanden, men jeg har bare brug for nogle dage med ro i sindet! Det er virkelig en stor knups hun fik i går, og selvom jeg godt ved hun får MANGE flere ( ) og formentlig også en masse der er værre så har jeg bare brug for at vide at jeg i hvert fald ikke skal være bekymret for at hun får bank!

Men det er hårdt! For jeg ville virkelig ønske den der proces kunne fremskyndes så pigen kan hjælpes og de andre børn ikke skal udsættes for det hele tiden

Jeg synes nu ikke det er dratisk, at du har bedt dem holde pigen fra Laura.

Det kan godt være pigen kun er 2,5 år, men det er faktisk stadig vold Laura har været udsat for og selvom det er synd for pigen, at der enten er noget galt med hende eller hendes bagland bliver man jo både vred og dybt ulykkelig når ens kæreste børn bliver overfaldet.

Jeg har flere gange i dag gået og tænkt på Laura fordi jeg syntes det så MEGET slemt ud og det gør mig virkelig ondt på jeres vegne.
Man tænker jo ofte som forældre, hvis det havde været ens eget barn. Så jeg synes I har taklet det rigtig flot.
Jeg er ikke sikker på jeg havde været lige så dygtig, men sikkert endt med at opsøge familien for at spørge om det var sådan de selv opdrager på deres barn.

Jeg håber det er overstået med mareridt for lille Laura og jeg håber den anden pige får den hjælp hun har behov for.

Anmeld

17. august 2011

Caroline86

RGN skriver:

Jeg synes nu ikke det er dratisk, at du har bedt dem holde pigen fra Laura.

Det kan godt være pigen kun er 2,5 år, men det er faktisk stadig vold Laura har været udsat for og selvom det er synd for pigen, at der enten er noget galt med hende eller hendes bagland bliver man jo både vred og dybt ulykkelig når ens kæreste børn bliver overfaldet.

Jeg har flere gange i dag gået og tænkt på Laura fordi jeg syntes det så MEGET slemt ud og det gør mig virkelig ondt på jeres vegne.
Man tænker jo ofte som forældre, hvis det havde været ens eget barn. Så jeg synes I har taklet det rigtig flot.
Jeg er ikke sikker på jeg havde været lige så dygtig, men sikkert endt med at opsøge familien for at spørge om det var sådan de selv opdrager på deres barn.

Jeg håber det er overstået med mareridt for lille Laura og jeg håber den anden pige får den hjælp hun har behov for.

tusind tak for dit svar

det ER meget voldsomt, det der er sket! Og det er netop derfor jeg har sagt helt fra og det forstod de godt i vuggestuen! Alternativet er at jeg skal holde Laura hjemme for jeg er ganske simpelt ikke tryg ved at sende hende derned og "lege" med den her pige lige nu Det er rart at høre fra nogen der ikke mener jeg overreagerer

knus til Jer alle og tak for Jeres svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.