Gravid efter spiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.487 visninger
18 svar
0 synes godt om
17. august 2011

Anonym trådstarter

Hej Allesammen,

Jeg vil lige hører om nogen af jer ved noget om, hvor hurtigt man kan blive gravid efter man har anvendt spiral som prævention.. Det drejer sig om en Flexi-T 300 (tror jeg den hedder)..

på forhånd tak for hjælpen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

Anonym trådstarter

Slet ingen der har erfarring med dette??

Anmeld

17. august 2011

1000Ben

Der gik 1 måned efter jeg fik min ud, men har en veninde, hvor der gik over 1 år, så tror det er meget forskelligt,  - som hovedregel siger man vidst at cyklusen lige skal have en chance for at komme på rette spor og det er så forskelligt fra kvindekrop til kvindekrop, hvor lang tid det så tager... 

Anmeld

17. august 2011

Silja&Noam

Jeg blev med det samme. Min læge sagde at så længe det ik er en hormon spiral så kan du blive det med det samme.

Anmeld

17. august 2011

lilledittemor

Anonym skriver:

Hej Allesammen,

Jeg vil lige hører om nogen af jer ved noget om, hvor hurtigt man kan blive gravid efter man har anvendt spiral som prævention.. Det drejer sig om en Flexi-T 300 (tror jeg den hedder)..

på forhånd tak for hjælpen..

Jeg havde haft spiral i tre år.

Fik den taget ud d. 21.03.2011.
Min menstruation kom samme dag.

D. 03.04.2011 (14 dage efter) fik jeg så Ægløsning (tog en test).

D. 14.04.2011 (11 dage efter) fik jeg en positiv graviditetstest

Så det tog os kun 25 dage at blive gravide
Håber at du kan bruge det svar

Anmeld

17. august 2011

Fam. Madsen

jeg havde homon-spiral og der gik ca. 6mdr.

Anmeld

17. august 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak.. dejligt med lidt ekstra viden omkring det..

Anmeld

17. august 2011

Kris89

Jeg har ingen erfaring med spiral (har altid brugt p-piller)

Men det er vel i princippet det samme... altså har du en spiral med hormoner kan der gå op til et år før hormonerne er ude af kroppen og din egen cyklus er igang igen.

Er den uden hormoner, ja så er din cyklus jo igang allerede og du burde kunne blive gravid "med det samme" (selvf. alt efter fertilitet)

Anmeld

17. august 2011

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

Jeg har ingen erfaring med spiral (har altid brugt p-piller)

Men det er vel i princippet det samme... altså har du en spiral med hormoner kan der gå op til et år før hormonerne er ude af kroppen og din egen cyklus er igang igen.

Er den uden hormoner, ja så er din cyklus jo igang allerede og du burde kunne blive gravid "med det samme" (selvf. alt efter fertilitet)

Den type spiral jeg har er i kobber ikke hormoner.. Jeg har en søn, som jeg blev gravid med i anden cyklus efter end prævention, og nu snakker vi om at få en mere, så chanerne burde så være nogenlunde gode..

En veninde fortalte mig at henddes søster fik at vide, at det kunne tage op til 6 måneder før kroppe var klar til at blive gravid efter man har anvendt en spiral.. men det må nok have været en hormonspiral så...

Anmeld

17. august 2011

Topp

jeg blev også gravid i 1. forsøg efter at have haft kobberspiral i 11 år. dig anbefaler de at lade en cyklus passere da man nemt taber barnet lige efter udtagning.. men min bebs blev der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.