Tina&Martin skriver:
Åhhh jeg kan lige se det for mig. Var nok også blevet sindsyg af at skulle fumle med baby og tråde, aaarg!!!
Det der med en storesøster er ret smart egentlig, for Mikkel kan jo bare arve opvasken fra hende når hun har ryddet så pænt op... Låner I hende ud, eller hvordan får man fat i sådan en??? Skal jeg virkelig vente 6 år ???
Kirstine begyndt at hjælpe med at dække bord osv da hun var 4 år. Men det er først her da hun var 6,5-7 år at hun får alvor kan hjælpe, hvor det rent faktisk er en stor hjælp. Hun er knald dygtig til at rydde op, og hun har hendes egne ting som hun "plejer" at lave når vi gør stor-rent. (jeg mener at vi er en fælles familie og det er vigtigt at hun lærer at hjælpe til af og til). Hun rydder f.eks. oftest op ude i gangen. Altså stiller skoene pænt, lægger ting (handsker osv) på plads, får alle mulige ting der ender i entreen på plads osv. Det er hun super god til, og det er pænt og ryddeligt når hun er færdig. Det er SKØNT at hun kan hjælpe, og selv om hun ikke gider, så er hun altid stolt når hun er færdig.
Så ja, der er desværre en rum tid endnu før de unge mænd kan være aktive på den front
Anmeld