Badekarret..!?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.258 visninger
22 svar
0 synes godt om
16. august 2011

DK

Ja. Richard har fundet sine ben i dag. Forstået på den måde at han har opdaget at de faktisk virker som en lille kran af overkroppen fra siddende stilling! Så nu sidder han ikke længere ned i trip trappen, han står som en flitsbue helt stiv i kroppen med fødderne stift på fodbrættet og kroppen lige op gennem bøjlen og op til ryggen der så hviler på rygstøtten. Med en numse der åbenbart er modpol til sædet

Men da han så kom i bad, så ville den unge mand jo heller ikke længere ligge glad og tilfreds i sædet i badekarret. Nej nej, han hev sig op i armene og holdt så fast i kanterne og rejste sig 2/3 op, inden han dejsede sidelæns omkuld i karret. De små ben har opdaget at de kan hive kroppen op og det skal de dælme bruges til.

MEN, hvordan skal han så bades? Altså han kan jo ikke stå kvart op og holde fast i kanten et helt bad? Han dingler jo rundt og kan jo både falde den ene og anden vej, og jeg kan ikke både vaske under hagen OG holde en våd glat åle-knægt samtidigt! Og han nægter at sidde ned på bunden af karret. Han rejser sig omgående op, eller hyyyyyler hvis jeg holder ham nede i siddende stilling (vi snakker stukket, meget bebrejdende, gris) Hvorfor sidde når man kan stå?

Hvad gør i andre??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

AnneBJ

Her bliver der ingen diskussion - han SKAL sidde på bunden af karret... Hvordan? - DET satser jeg så på I når at fortælle mig inden jeg når dertil; der må vel være fordele ved at have yngste barn i kvartalet?

Anmeld

16. august 2011

DK

AnneBJ skriver:

Her bliver der ingen diskussion - han SKAL sidde på bunden af karret... Hvordan? - DET satser jeg så på I når at fortælle mig inden jeg når dertil; der må vel være fordele ved at have yngste barn i kvartalet?

Ha ha ha... Jamen det SKAL Richard også. Han vil bare IKKE høre efter. Altså... han får bad hver dag, og hvis det skal til at være sådan et drama som det var i dag såå.... bliver han muligvis den mest beskidte knægt i Horsens kommune. Nu hvor han selv spiser (med), så bliver han bare så beskidt altså.

VI får se i morgen. Måske man lige skulle et smut til 4. kvartal 2010 og høre hvad de gør?

Anmeld

16. august 2011

Mettemus

Ih han er dygtig, ham Richard! Han må være vokset mindst en meter siden jeg så ham sidst!

Her sidder han ned og leger med gummiænder eller kopper. Jeg putter mindre vand i karret nu, så hans tyngdepunkt ikke bliver flyttet. På den måde får han lidt mindre hjælp til at rejse sig op. Vi har forresten også købt et andet kar - et æggeformet som er større for oven end for neden. Så indbyder det ikke på samme måde til at rejse sig op i. Det var nu ikke derfor vi droppede flexi badet - han blev for lang, så vi købte et nyt. Han rejser sig også i sit flexi

Anmeld

16. august 2011

DK

Hmm... Flexi'et er ikke for lille. Både Richard OG Kirstine kan sidde deri på en gang og bade... jo jo.

Men nyt kar med mindre vand lyder til at være løsningen. Hvor købte i jeres kar?

Vi har også badeænder, men de er ikke spændende mere

Anmeld

16. august 2011

businesstigger

David er også meget i gang med at hive sig op hele tiden også i badet. Indtil nu er det gået med at han får lov at stå op mens jeg holder hans arme og ellers kommer han ind i mellem op og sidde/stå på knæene hvilket han bedre kan styre. Han er væltet et par gange men så sprutter han lidt bagefter når jeg rejser ham op og så hygger han videre.

Anmeld

16. august 2011

piadas

Hahaha! Der gav du mig altså lige dagens grin - tak for det!

Sorry - jeg kan desværre ikke hjælpe, for Ida sidder pænt ned endnu, så jeg afventer guldkorn fra jer, som fødte først lige som Anne, så vi er forberedte!

Anmeld

16. august 2011

piadas

Hahaha! Der gav du mig altså lige dagens grin - tak for det!

Sorry - jeg kan desværre ikke hjælpe, for Ida sidder pænt ned endnu, så jeg afventer guldkorn fra jer, som fødte først lige som Anne, så vi er forberedte!

Anmeld

17. august 2011

2babygirls

DK skriver:

Ja. Richard har fundet sine ben i dag. Forstået på den måde at han har opdaget at de faktisk virker som en lille kran af overkroppen fra siddende stilling! Så nu sidder han ikke længere ned i trip trappen, han står som en flitsbue helt stiv i kroppen med fødderne stift på fodbrættet og kroppen lige op gennem bøjlen og op til ryggen der så hviler på rygstøtten. Med en numse der åbenbart er modpol til sædet

Men da han så kom i bad, så ville den unge mand jo heller ikke længere ligge glad og tilfreds i sædet i badekarret. Nej nej, han hev sig op i armene og holdt så fast i kanterne og rejste sig 2/3 op, inden han dejsede sidelæns omkuld i karret. De små ben har opdaget at de kan hive kroppen op og det skal de dælme bruges til.

MEN, hvordan skal han så bades? Altså han kan jo ikke stå kvart op og holde fast i kanten et helt bad? Han dingler jo rundt og kan jo både falde den ene og anden vej, og jeg kan ikke både vaske under hagen OG holde en våd glat åle-knægt samtidigt! Og han nægter at sidde ned på bunden af karret. Han rejser sig omgående op, eller hyyyyyler hvis jeg holder ham nede i siddende stilling (vi snakker stukket, meget bebrejdende, gris) Hvorfor sidde når man kan stå?

Hvad gør i andre??

Nu du "spørger" 4 kvartal gruppe til råds...

Min fis sidder nu også pænt i badekaret og leger, men må Richard ikke lege med bruseren som er lidt tændt så ikke alle skal være våde?? Madeleine spiser altid Ikea vaskekluden fordi der er en farvet hang på dem alle sammen som er meget spændende!!!

Anmeld

18. august 2011

DK

Tina&Martin skriver:

Nu du "spørger" 4 kvartal gruppe til råds...

Min fis sidder nu også pænt i badekaret og leger, men må Richard ikke lege med bruseren som er lidt tændt så ikke alle skal være våde?? Madeleine spiser altid Ikea vaskekluden fordi der er en farvet hang på dem alle sammen som er meget spændende!!!

Igår prøvede jeg med underholdning i den helt store grad. Richard lå i sædet ca. halvdelen af badet. Resten sad han så på bunden, og til sidst ville han op og stå, og så kom han simpelthen op af badet.

Men pyhhh....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.