børn der slår, skubber, sparker osv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2011

Zeus

Mca<3 skriver:

Helt ærligt , der er jo reelt ingen der ved hvordan det foregår hjemme ved dem ?  Pædagogerne har da tavshedspligt . Vi har da også et venne par hvor deres yngste kanøfler vores søn konstant , tror egentlig pædagogerne syntes det er en lidt underlig familie men de er satme gode forældre , dejlig familie og deres børn lider ingen nød ...  Man kan da ikke ringe til kommunen og sige sådan , hun kender jo slet ikke familien . Der skal da være et grundlag .

Jeg mente heller ikke at det var caroline86 der skulle gøre det, men pædagogerne, hvis ikke forældrene var med på at få undersøgt, hvorfor hun reagerer som hun gør..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

Mca<3

Caroline86 skriver:

og det er netop det pædagogerne skal tage sig af... melde det hvis de frygter omsorgssvigt! Jeg har ikke nok grundlag for at kunne gøre det, og kender jo slet ikke familien som pædagogerne gør!

Præcis Caroline og det er det jeg mener  vi har da intet grundlag for at melde forældre til kommunen fordi vi ser deres børn er nogle møgunger i vuggestuen ,,,   By the way glemte dig i fredags , skriver lige en pb

Anmeld

17. august 2011

Mca<3

Zeus skriver:

Jeg mente heller ikke at det var caroline86 der skulle gøre det, men pædagogerne, hvis ikke forældrene var med på at få undersøgt, hvorfor hun reagerer som hun gør..

Jeg læser Marias svar som at Caroline skulle gøre det .

Anmeld

17. august 2011

Caroline86

Zeus skriver:

Jeg mente heller ikke at du skulle gøre det  Det var mere et svar til hende der mente, at der ikke var omsorgsvigt, at lade stå til..

tror faktisk også mit svar skulle have været til den anden haha! Pyyyt... du ved hvad jeg mener

Anmeld

17. august 2011

Caroline86

Mca<3 skriver:

Præcis Caroline og det er det jeg mener  vi har da intet grundlag for at melde forældre til kommunen fordi vi ser deres børn er nogle møgunger i vuggestuen ,,,   By the way glemte dig i fredags , skriver lige en pb

præcis... Jeg stoler nu også på at pædagogerne gør ALT hvad de kan

Anmeld

17. august 2011

Thalia

Sådan af nysgerrighed - hende bøllen, hvor godt er hendes verbale sprog?

Jeg synes nemlig ofte at tendensen er at børn reagerer meget fysisk når de frustreres i den periode hvor deres sproglige færdigheder ikke rækker langt nok til at de kan sætte ord på deres følelser. - Og så tænker jeg helt automatisk at hvis pigen ikke kan finde ud af at sige at "hun gerne vil være med i legen", eller noget i den stil, så reagerer hun ved at slå og sparke de andre børn.

I hvert fald tænker jeg ikke automatisk omsorgssvigt bare fordi et barn slår og sparker. Rigtigt mange børn har en periode hvor de er nogle værre lorteunger - det er en fase og det går over.

Anmeld

17. august 2011

Mca<3

Zeus skriver:

Rigtigt mange børn i 2 års alderen får da sådan en fase , når sproget ikke er helt udviklet til de kan udtrykke sig udtrykker de sig desværre tit på en negativ voldsom måde , det er en fase og den går over ...  Jeg tænker slet ikke omsorgssvigt med det samme

Anmeld

17. august 2011

Caroline86

Thalia skriver:

Sådan af nysgerrighed - hende bøllen, hvor godt er hendes verbale sprog?

Jeg synes nemlig ofte at tendensen er at børn reagerer meget fysisk når de frustreres i den periode hvor deres sproglige færdigheder ikke rækker langt nok til at de kan sætte ord på deres følelser. - Og så tænker jeg helt automatisk at hvis pigen ikke kan finde ud af at sige at "hun gerne vil være med i legen", eller noget i den stil, så reagerer hun ved at slå og sparke de andre børn.

I hvert fald tænker jeg ikke automatisk omsorgssvigt bare fordi et barn slår og sparker. Rigtigt mange børn har en periode hvor de er nogle værre lorteunger - det er en fase og det går over.

umiddelbart er hendes sprog ok...

det der får mine alarmklokker til at ringe er at hun angriber som hun gør! Det er ikke sådan at hun f.eks. ser de andre lege og så går over og reagerer.. det kommer helt uprovokeret!!

Det er også det pædagogerne siger at der helt klart er noget galt i hendes adfærd! Men... de er i gang med at undersøge det hele og jeg stoler på at de gør hvad de kan

Anmeld

17. august 2011

mariamiss6

Mca<3 skriver:

Ej helt ærligt det mener du da vel ikke alvorligt ?? Hvorfor pokker skulle Caroline  melde et forældrepar til kommunen fordi deres barn er voldsomt præcis som 2000 andre børn i den alder ?? Hun har da slet intet grundlag for at melde barnets forældre , hun kender dem jo slet ikke . Hvad havde du dog forestillet dig de ville spørge om på kommunen ? Bliver barnet vanrøgtet ? men hun skubber til de andre børn ... Jamen altså  Jeg er chokeret over din udmelding , så kan man ikke bestille andet end at melde forældre til kommunen op igennem barnets liv fordi vore børn får knubs af andre børn . Og helt ærligt tror du ikke pædagogerne har styr på det ??? Det Sgu en ommer

Jo når et barn bevidst smadrer et andet barns hovede ned i gulvet EFTER at have væltet det omkuld, og gør det gentagne gange, så ER der noget galt....

Jeg skrev jo heller ikke at barnet skulle fjernes fra hjemmet, men at der måske var brug for HJÆLP derhjemme, til hvordan man håndterer barnet, og hjælper det med at lære at gebærde sig godt socialt, for det har de her forældre tydeligvis ikke været i stand til ind til nu.... Det drejer sig ikke om en enkeltstående eller to episoder. Det drejer sig om et barn som systematisk mishandler de andre børn i institutionen, og dethandler simpelthen om at det her barn er fyldt af vrede/dårligt selvværd/frygt/you name it....

Og ja, jeg kan godt kende forskel på børn der puffer og skubber og niver og bider, fordi de kommer op at toppes med hinanden, og så børn som SLET ingen fornemmelse har for hvad der er okay og what not... 

Hvis det var et særtilfælde der her var tale om, altså en enkeltstående episode, så havde Caroline altså heller ikke været SÅ bekymret... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.