Småfolk...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2011

Isabella_mor

twinboys skriver:

Jo da det er mig...

hvornår er næste gang?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

Mi

Jeg har set det samme med småfolk. Det jeg købte i år ser ok ud, men nu vasker jeg det også kun på 30 grader og bruger eddike som skyllemiddel. Og så vender jeg ofte vrangen ud på tøjet når jeg smider det ind i maskinen.

Anmeld

17. august 2011

SpunkenJo

er jeg den eneste der oplever at allerede efter få vaske begynder farverne at falme og der kommer lidt fnuller osv.. 

er der nogle af jer der evt har et fif til hvordan man kan vaske det uden at det kommer til at se sådan ud. for jeg syntes det er rigtig skod at købe noget tøj (som fra nyt af) bare er så flot, men allerede efter 5 vaske ser det mere brugt ud end det faktisk er.. 

jeg bruger selv neutral vaskepulver... 

Isabellamor

Bru flydende vaskemiddel, og eddike som skyllemiddel.

Eddike er godt for maskinen fordi den afkalker den, Eddie er godt for tøjet fordi den er med til at holde på farverne. Især sort.

Og nej, tøjet lugter IKKE af eddike!!!

Men i virkeligheden er det jo Småfolk der simpelthen bare har en sæt for dårlig kvalitet når detgælder indfarvningen. ØV!!!
- for elsker også deres design og style!Ja og så vend det på vrangen

Anmeld

17. august 2011

Vidunderligeunger

nu ved jeg ikke noget om småfolk, men et generelt godt råd mht. tøjvask er at man vasker lys-lilla for sig, mørkeblå for sig, sort for sig, cremefarvet sor sig osv osv.. altså deler det op i farver og dernæst i lyse og mørke nuancer.. Det kræver en del flere maskiner, men tøjet forbliver flottere i længere tid og så kan man jo give dem et kort program, så det måske giver det samme i sidste ende det gør vi herhjemme, og jeg synes næsten altid vores tøj holder de klare farver, selv det fra h&m og kvickly 

Anmeld

17. august 2011

twinboys

isabellamor skriver:

hvornår er næste gang?? 

sender dig lige en pb

Anmeld

17. august 2011

Dot D

Puslingen skriver:

Jeg vender det på vrangen og vasker på max 30 grader og skånevask. bruger neutral og jeg syntes det holder farven ret godt. men det skal være til farvet tøj(vaskemidlet)

Vi gør det samme, dog 40 grader, men efter vi er begyndt at vende vrangen ud, holder det farven meget bedre Bruger altid vaskepulver til farvet tøj TIL farvet tøj

Anmeld

17. august 2011

An&Jo

Line&Liam&Milan skriver:

Det virker i hvertfald hver gang herhjemme Og nu er de i hvertfald vasket minimum 20 gange

Molo's tøj derimod... ligemeget hvilket husmor råd jeg prøver ser det LYNhurtigt forvasket og fnulret ud!

hmm, synes aldrig jeg har haft problemer med at MOLO's bliver forvasket, og det meste af min søns tøj er derfra..

Jeg gør altid det at jeg ligger det i blød et par timer i eddike, og så direkte derfra og ind i vaskemaskinen, og så vasker jeg i biotex pulver til hvid og farvet tøj, altså den lyseblå af dem, og så med parfumefri skyllemiddel, og en skefuld vanish hver gang, og hans tøj har aldrig været falmet..

det eneste jeg har prøvet med molos var deres sommerdragt med bondegårdsdyr, havde glemt at putte den i eddike inden brug, og da den så blev vasket smittede de røde farver af på det hvide, men gik bare ned i butikken og fik den byttet..

jeg synes generelt ikke jeg har problemer med tøjet, udover en enkelt body fra katvig som hurtigt mistede farven, og så den fra molo, men har fået det byttet hver gang..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.